Skocz do zawartości

oszczędności


Gość

Recommended Posts

To zależy, w domu ocieplanym zużycie energii poza wentylacją przekracza znacznie 140 kWh na m2 rocznie a ucieczka ciepła przez wentylację stanowi do 15% z czego odzyskasz 70%. Natomiast w domach izolowanych (weszystko robione odwrotnie niz radzi MURATOR) zuzycie nie przekracza 50 kWh z wentylacją co powoduje, że ucieczka ciepła "wentylacyjnego" stanowi nawet 70-80% i tu wyniki są widoczne. A tak poza tym nie da się zrobić wentylacji w domach porter +poddasze przy dzisiejszych oknach bez rekuperatora. Zbyt dużo już choruje na alergię. Zdrowie to naj... oszczędności!
Link do komentarza
Gość Redakcja__
Trudno jednoznacznie określić, jakie oszczędności można osiągnąć po zainstalowaniu rekuperatora, bez bliższych danych o budynku, sposobie użytkowania, liczbie mieszkańców. Przybliżone wartości, przy standardowych warunkach użytkowania, wynoszą ok. 15 - 20 kWh energi cieplnej na metr kwadratowy powierzchni ogrzewanej w ciągu roku
Link do komentarza
No właśnie jeżeli dom zużywa 200 kWh na m2 rocznie to 20-15 niema więkrzego znaczenia, natomiast jak dom jest izolowany i zużywa 40 kWh na m2 to jest dużo. Popiram Pana T.B. izolować a nie ocieplać..
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
RT 2000 dyrektywa UE zużycie energii E w kWh/m2/ rok E<35 kWh /m2/rok. (ostatni 9/2004 nr MAGAZYNU INSTALATORA art. Ciepłe dyrektywy)
Izolacja domu jaką od lat zalecam to podobnie jak w Skandynawii 20-30 cm wełny w ścianie i w dachu obowiązkowo od środka plus folia hydroizolacyjna , 30 cm wełny lub styropianu w podłodze , a mur obojętnie cegła, granit, Ytong, Porotherm, czy silka. Wentylacja z rekuperatorem. Dom bezwzględnie musi być izolowany od środka, żeby nie wchodziła wilgoć, i i ściana nie odprowadzała ciepła pod dom. Izolacje MUSZA być suche jednakowo grube i bez mostków termicznych.
Link do komentarza
Ponieważ od środka jest hydroizolacja (jak w dachu) mur jest suchy więc nic mu nie grozi. Adresów podać nie mogę ale inaczej się izolować poprostu nie da, nie zimno wchodzi a ciepło wychodzi i kładzenie styropianu na zewnątrz gdy mur stoi twardo na ziemi to poprostu nieporozumienie, patrząc na zalecenia emisji ciepła przez UE RT 2000. Lepiej chyba budować taniej i zdrowsze domy, które będą tańsze w ekploatacji.
Link do komentarza
daleko od tematu icon_razz.gif

ja nie namawiam na rekuperacje - jak zauwazono nie ma wyliczen icon_surprised.gif


nikt ich nie wstawil w posty icon_smile.gif

raczej stolarka, cieple sciany (izolowane czy ocieplane - hm raczej obojetne dla instalacji) i markowy kociol - przy zabawie w robienie termosu raczej kondensacyjny - tzn na niskich parametrach. Mam ambiwalentny stosunek do dywagacji - izolowanie czy ocieplanie! Ale jak dom mocno odizolowany - pilnowc powietrza i wilgotnosci!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...