Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Aukcja prac dzieci z Ogniska Marymont!!! Czytaj więcej... ×
Zaloguj się, aby obserwować  
tomekdom

Który piecyk najodpowiedniejszy???

Recommended Posts

Witam,

Za trzy tygodnie remont generalny. Zaczynamy od zmiany piecyka. Wybor ogromny! Jaki jednak bedzie najlepiej sie sprawowal? Zastanawiamy sie nad Junkersem i Vaillantem. Prosze Was bardzo o porade. Kilka wydaje mi sie waznych szczegołow:

- powierzchnia mieszkania 53m
- duzy pokoj - dwa grzejniki
- sypialnia - jeden grzejnik
- kuchnia - jeden grzejnik
- lazienka - jeden grzejnik ozdobny
- mala garderoba - jeden grzejnik

Ostatnio wyczytałem, iz warto zwrocic rowniez uwage na moc minimalna piecyka. Ponoc 4.5 kW to ideal a dobrze jest gdy jest to w zakresie od 4.5kW do kilkunasty kW. O co chodzi z ta moca minimalna?
Czy warto w naszym przypadku zainwestowac troche wiecej w piec kondensacyjny czy dwufunkcyjny z zamknieta komora bedzie wystarczajaco odpowiedni dla naszych parametrow?

Piece nad ktorymi sie zastanawiamy to:

- Junkers z zamknieta komora sp - CERACLASS ZW 14-2 DV AE - moc: 21kW paliwo: GZ50 (GZ41, GZ35, propan - na zamówienie)
- Junkers kondensacyjny - CERAPUR SMART ZWB 28-3C - moc: 7,3 - 21,8 kW (c.o.)***, 7,3 - 27,4 kW (c.w.u.) paliwo: GZ 50 (GZ35, GZ 41,5), propan**


- Vaillant z zamknieta komora sp - turboTEC VUW plus 202-5 - moc: 7,8÷20kW, paliwo: GZ50(GZ35;GZ41,5) wydatek c.w.u. 1,5÷11,5 l/min
- Vaillant kondensacyjny - VCW ecoTEC pro 226/3-3 - moc: 7,6 - 19,5 kW (c.o.)***, 7,1 - 22,0 kW (c.w.u.) paliwo: GZ 50 (GZ35, GZ 41,5), propan

Zalezy nam tez na tym aby podczas gdy jedna osoba bierze prysznic a druga zacznie zmywac w kuchni naczynia aby woda pod prysznicem nie zamienila sie w lodowaty strumien wody icon_smile.gif
O jakiej wiec mocy piecyk bylby najlepszy?

Bardzo Wam dziekuje za rady i opinie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeśli chodzi o markę, to zrób rozeznanie co do dostępności serwisu na Twoim terenie, pamiętaj, że awarie najczęsciej zdarzają się w Wigilie albo Sylwestra, zarówno Vaillant jak i Junkers to porządne, równorzędne kotły

jeśli nie wymieniasz grzejników to NIE KUPUJ kotła kondensacyjnego

kotły kondensacyjne (o czym niewielu projektantów i instalatorów wie) powinno się stosować w instalacjach obliczonych na parametry pracy 50/30 st. C, stare instalacje były projektowane na parametry 90/70, a teraz instalacje projektuje się najczęściej na parametry 80/60 i w takich instalacjach stosowanie kotłów kondensacyjnych też mija się z celem - przy takich parametrach kotły mają szanse kondensować przy dodatnich temperaturach (wiosna?)

w instalacjach obliczonych na 50/30 grzejniki są znacznie większe

wielu instalatorów "wciska" kotły kondensacyjne bez wymiany grzejników na większe i potem zdziwienie, że nowoczesny kocioł kondensacyjny, a rachunki za gaz często wyższe niż przy starym kotle gazowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

wielu instalatorów "wciska" kotły kondensacyjne bez wymiany grzejników na większe i potem zdziwienie, że nowoczesny kocioł kondensacyjny, a rachunki za gaz często wyższe niż przy starym kotle gazowym



Słyszałem i czytałem dużo dobrego o kotłach kondensacyjnych. Czyli jeśli taki kocioł to nowe grzejniki? Ale jakie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie zawsze to takie jednoznaczne jest z tymi starymi instalacjami.Często są mocno przewymiarowane.
Koniecznie radzę wybrać kocioł z zamkniętą komorą spalania.Chodzi tu o to,że do otwartej komory trzeba doprowadzić powietrze do spalania,a robi się to najczęściej poprzez wykucie dziury nawiewowej w ścianie.
Kocioł Turbo może mieć doprowadzenie powietrza jedną rurą a wyprowadzenie spalin drugą.
Przy obydwu rodzajach kotłów trzeba pamiętać o zastosowaniu w kominie wkładu ze stali kwasoodpornej.Inaczej komin po kilku miesiącach zacznie przesiąkać i będzie śmierdział.
No,chyba,że komin jest krótki,to wtedy i bez wkładu da radę.
Moc minimalna jest istotna wszędzie tam,gdzie jest zapotrzebowanie na pracę kotła właśnie w granicach tej mocy.Jeśli do ogrzania mieszkania potrzeba np. 4kW,a kocioł produkuje min. 7 kW,to te 3kW (a przynajmniej spora ich część) się marnują.
To tak w dużym uproszczeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyli na parametry mojego mieszkania: 53 m kw. oraz 6 grzejników o jakiej mocy min. i max. piecyk sugerowalbys? czy lepszy bylby piec o mocy 6,3 - 21 (ZWC 21-3 MFA) czy tez 8,6 - 28 (ZWC 28-3 MFA)? obydwa sa to piece junkersa dwufunkcyjne z zamknieta komora.
kusi mnie tez piec vaillant Turbo TEC plus VUW 202-5 lub 242-5.

z góry dziekuje za zainteresowanie i odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie sie dowiedzialem, ze nie moge miec pieca z zamknieta komora, bo takowe wymagaja innego komina? Czy ktos mi moze powiedziec o co w tym chodzi? to jaki musi byc komin, zebym mogl sobie zamontowac piecyk z zamknieta komora spalania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Teraz mamy piec z z otwarta komora spalania.Chcemy go wymienic. Czy jesli jest on podlaczony do komina i wszystko jest ok to piec z zamknieta komora nie moze zostac zainstalowany? Przeciez temperatura spalin w piecach z zamknieta komora jest nizsza. Co mam zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziwne... icon_eek.gif Skoro można tam da kocioł z otwartą komorą,to tym bardziej z zamkniętą.
Otwarta komora potrzebuje spalinowego komina stalowego najczęściej o średn. 100-120mm.Dodatkowo pomieszczenie z takim kotłem musi miec zapewniony nawiew powietrza z zewnątrz,co realizuje się najczęściej poprzez wykucie w ścianie otworu nawiewowego.
Zamknięta musi miec komin spalinowy 60-80mm i drugą rurę zasysającą powietrze o takiej samej średnicy-to w przypadku układu rozdzielnego,czyli osobna rura do spalin i osobna do powietrza.Można wtedy rurę spalinową puścic kominem, a zasysającą powietrze przez ścianę,albo np. przez podłogę z piwnicy.
W przypadku układu koncentrycznego (rura w rurze) taką podwójną rurę można puścic kominem,lub również przez ścianę'
Możliwe jest też trzecie rozwiązanie.Rurę spalinową (60-80mm) wyprowadzamy kominem na dach,a powietrze zasysamy pozostałą wolną przestrzenią tego samego komina.
W związku z powyższym zupełnie nie rozumiem dlaczego nie można zastosowac u ciebie kotła z zamkniętą komorą.
No i pytanie podstawowe-gdzie miałby byc zainstalowany ten kocioł?Czy to pomieszczenie może miec wykutą dziurę w ścianie w celu nawiewu,gdyby tam miał byc kocioł z otwartą komorą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dziwne... icon_eek.gif Skoro można tam da kocioł z otwartą komorą,to tym bardziej z zamkniętą.
Otwarta komora potrzebuje spalinowego komina stalowego najczęściej o średn. 100-120mm.Dodatkowo pomieszczenie z takim kotłem musi miec zapewniony nawiew powietrza z zewnątrz,co realizuje się najczęściej poprzez wykucie w ścianie otworu nawiewowego.
Zamknięta musi miec komin spalinowy 60-80mm i drugą rurę zasysającą powietrze o takiej samej średnicy-to w przypadku układu rozdzielnego,czyli osobna rura do spalin i osobna do powietrza.Można wtedy rurę spalinową puścic kominem, a zasysającą powietrze przez ścianę,albo np. przez podłogę z piwnicy.
W przypadku układu koncentrycznego (rura w rurze) taką podwójną rurę można puścic kominem,lub również przez ścianę'
Możliwe jest też trzecie rozwiązanie.Rurę spalinową (60-80mm) wyprowadzamy kominem na dach,a powietrze zasysamy pozostałą wolną przestrzenią tego samego komina.
W związku z powyższym zupełnie nie rozumiem dlaczego nie można zastosowac u ciebie kotła z zamkniętą komorą.
No i pytanie podstawowe-gdzie miałby byc zainstalowany ten kocioł?Czy to pomieszczenie może miec wykutą dziurę w ścianie w celu nawiewu,gdyby tam miał byc kocioł z otwartą komorą?


Bardzo dziekuje za odpowiedz,

Pomieszczenie . wktorym znajduje sie piecyk jest na poziomie sutereny. Mieszkanie jest na parterze, a kamienica ma trzy pietra. Obecnie znajduje sie tam piecyk z otwrta komora spalania i jest dziura
do nawiewu.Ponad to, cala instalacja gazowa wraz z kominem zostala zmodernizowana trzy lata temu i komin wyposazono we wklady. Hydraulik mowi, iz wklady te sa odpowiednie do kotlow z otwarta komora a te z zamknieta komora musze miec wklady z jakimis tam uszczelkami czy cos takiego. Ja jednak uwazam tak jak ty, iz skoro jest wklad, ktory jest odpowiedni do kotlo z otwarta komora to bedzie tez dobry do kotla z zamknieta komora. Szczegolnie ze spaliny w kotlach z zamknieta komora spalania maja chyba nizsza temperature (czy sie myle?) Mowi tez tak jak juz wspomniales, iz musi to bys wklad ktory pobiera powietrze i wydala spaliny jednoczesnie taki "dwururkowy":) Ale przeciez powietrze moze byc pobierane z zewnatrz budynku. Nie wiem co mam robic. Na forum zagladam srednio co 15 min w nadzei na podpowiedzi:)icon_sad.gif

Jestem bardzo wdzieczny za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo dziekuje za odpowiedz,

Pomieszczenie . wktorym znajduje sie piecyk jest na poziomie sutereny. Mieszkanie jest na parterze, a kamienica ma trzy pietra. Obecnie znajduje sie tam piecyk z otwrta komora spalania i jest dziura
do nawiewu.Ponad to, cala instalacja gazowa wraz z kominem zostala zmodernizowana trzy lata temu i komin wyposazono we wklady. Hydraulik mowi, iz wklady te sa odpowiednie do kotlow z otwarta komora a te z zamknieta komora musze miec wklady z jakimis tam uszczelkami czy cos takiego. Ja jednak uwazam tak jak ty, iz skoro jest wklad, ktory jest odpowiedni do kotlo z otwarta komora to bedzie tez dobry do kotla z zamknieta komora. Szczegolnie ze spaliny w kotlach z zamknieta komora spalania maja chyba nizsza temperature (czy sie myle?) Mowi tez tak jak juz wspomniales, iz musi to bys wklad ktory pobiera powietrze i wydala spaliny jednoczesnie taki "dwururkowy":) Ale przeciez powietrze moze byc pobierane z zewnatrz budynku. Nie wiem co mam robic. Na forum zagladam srednio co 15 min w nadzei na podpowiedzi:)icon_sad.gif

Jestem bardzo wdzieczny za pomoc!


zmień fachowca co ta za gostek jak nie wie
komara zamknięta czy otwarta tem. spalin taka sama jedynie kondensat ma niższą
to tej rury możesz włożyć rure fi 60mm lub 80mm i będzie git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hydraulik ma rację.Komin do kondensata musi miec uszczelki.Można do istniejącego wkładu wpuścic rurę z uszczelkami (jak pisze If65).Z tym,że czasem jest to dośc trudne,szczególnie przy kolanku na dole.Ale do zrobienia.Kilka kominów tak robiłem.
Najczęściej z powodu nadgorliwości budowlańców.Nie pytając,jaki będzie kocioł zamurowują czasem od razu rurę podczas stawiania komina a potem kombinuj hydrauliku.
Jeśli stara rura ma min.120mm,to 60-tka wejdzie swobodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Hydraulik ma rację.Komin do kondensata musi miec uszczelki.Można do istniejącego wkładu wpuścic rurę z uszczelkami (jak pisze If65).Z tym,że czasem jest to dośc trudne,szczególnie przy kolanku na dole.Ale do zrobienia.Kilka kominów tak robiłem.
Najczęściej z powodu nadgorliwości budowlańców.Nie pytając,jaki będzie kocioł zamurowują czasem od razu rurę podczas stawiania komina a potem kombinuj hydrauliku.
Jeśli stara rura ma min.120mm,to 60-tka wejdzie swobodnie.



Dzieki wielkie If65 i adamis,
W poniedzialek przychodzi hydraulik i trzeba bedzie podjac decyzje. Jeszcze tylko ostanie (mam nadzieje:) pytanie.

Otoz piec ktory chce zainstalowac to piec z zamknieta komora a nie kondensat w zwiazku z tym adamis czy ten wklad tez musi miec te uszczelki o ktorych wspomniales ty i moj hydraulik?
jesli odpowiesz mi ze tak, to czy wpuszczenie tej rury z uszczelkami bedzie drogie? (ja mieszkam na parterze a kamienica ma trzy kondygnacje+poddasze - na oko jakies 23m.
Ile by to kosztowalo u Ciebie? Wspomniales, iz robiles juz cos takiego.

Aha, troche juz jestem zakrecony z tymi kominami, prosze wytlumaczcie mi jeszcze raz czym sie roznia spaliny z kotla z otw kom sp a kotla z zamk kom sp., w jedmy wystarczy wklad zwykly a w drugim z uszczelkami, dlaczego??!!

Jesli jednak okaze sie iz nie da rady(choc nie chce mi sie w to wierzyc i niedopuszczam tej mysli:) i trzeba bedzie zainstalowac ten piec z otwrta kom sp to jak wyglada jego ekonomicznosc - czy rachunki za gaz beda wieksze (mieszkanie 53m)?

Dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dzieki wielkie If65 i adamis,
W poniedzialek przychodzi hydraulik i trzeba bedzie podjac decyzje. Jeszcze tylko ostanie (mam nadzieje:) pytanie.

Otoz piec ktory chce zainstalowac to piec z zamknieta komora a nie kondensat w zwiazku z tym adamis czy ten wklad tez musi miec te uszczelki o ktorych wspomniales ty i moj hydraulik?
jesli odpowiesz mi ze tak, to czy wpuszczenie tej rury z uszczelkami bedzie drogie? (ja mieszkam na parterze a kamienica ma trzy kondygnacje+poddasze - na oko jakies 23m.
Ile by to kosztowalo u Ciebie? Wspomniales, iz robiles juz cos takiego.

Aha, troche juz jestem zakrecony z tymi kominami, prosze wytlumaczcie mi jeszcze raz czym sie roznia spaliny z kotla z otw kom sp a kotla z zamk kom sp., w jedmy wystarczy wklad zwykly a w drugim z uszczelkami, dlaczego??!!

Jesli jednak okaze sie iz nie da rady(choc nie chce mi sie w to wierzyc i niedopuszczam tej mysli:) i trzeba bedzie zainstalowac ten piec z otwrta kom sp to jak wyglada jego ekonomicznosc - czy rachunki za gaz beda wieksze (mieszkanie 53m)?

Dziekuje za pomoc.


muszą być uszczelki jeśli jest komin powietrzno spalinowy jeśli rozbieżny czyli osobno spaliny i za sys powietrza to nie kiedyś zamiast uszczelek stosowano silikon uszczelki daje sie tylko na spaliny
no i najważniejsza sprawa myśle że kocioł z zamkniętą komora u ciebie nie da rady 23m komina za dużo może wentylator nie wydolić musisz po potrzeć w parametry kotła czy da rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

muszą być uszczelki jeśli jest komin powietrzno spalinowy jeśli rozbieżny czyli osobno spaliny i za sys powietrza to nie kiedyś zamiast uszczelek stosowano silikon uszczelki daje sie tylko na spaliny
no i najważniejsza sprawa myśle że kocioł z zamkniętą komora u ciebie nie da rady 23m komina za dużo może wentylator nie wydolić musisz po potrzeć w parametry kotła czy da rade



czyli jezeli moge zrobic tak, ze spaliny osobno (poprzez komin ok. 23m BEZ uszczelek) i powietrze druga rura np. na zewnatrz budynku to da rade, tak?
czy tez jestem skazany na piec z otw. kom. spalania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To znaczy że jak moja (przyszła) ekipa będzie stawiać komin to mam ich pilnować żeby czegoś nie zamurowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Komin spalinowy każdego kotła z zamkniętą komorą spalania,czyli kondensata i turbo,musi miec komin z uszczelkami.Wynika to z tego,że spaliny z takiego kotła są wydmuchiwane przez wentylator,co daje powstanie nadciśnienia w kominie.Brak uszczelek na połączeniach rur powoduje wydmuchiwanie salin na zewnątrz.
W kotle z otwartą komorą spaliny są zasysane przez ciąg kominowy,wiec nie ma problemu.
23m komina + 2 kolanka i daszek,+ kilka rozpórek centrujacych rurę w kominie +robocizna (u mnie) 300-400zł,czyli razem ok. 2000.
No i to,o czym pisał If65- czy kocioł będzie mógł pracowac na tak długim kominie.
Kocioł z zamkniętą komorą będzie oszczędniejszy od tego z otwartą może o 2-3%,czyli nie wiele.
Wygląda na to,że w twojej sytuacji najsensowniej jest zamontowac kocioł z otwartą komora spalania.
A nie ma tam możliwości wypuszczenia rury spalinowej przez ścianę?To może byc problem,bo zgoda administracji potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Komin spalinowy każdego kotła z zamkniętą komorą spalania,czyli kondensata i turbo,musi miec komin z uszczelkami.Wynika to z tego,że spaliny z takiego kotła są wydmuchiwane przez wentylator,co daje powstanie nadciśnienia w kominie.Brak uszczelek na połączeniach rur powoduje wydmuchiwanie salin na zewnątrz.
W kotle z otwartą komorą spaliny są zasysane przez ciąg kominowy,wiec nie ma problemu.
23m komina + 2 kolanka i daszek,+ kilka rozpórek centrujacych rurę w kominie +robocizna (u mnie) 300-400zł,czyli razem ok. 2000.
No i to,o czym pisał If65- czy kocioł będzie mógł pracowac na tak długim kominie.
Kocioł z zamkniętą komorą będzie oszczędniejszy od tego z otwartą może o 2-3%,czyli nie wiele.
Wygląda na to,że w twojej sytuacji najsensowniej jest zamontowac kocioł z otwartą komora spalania.
A nie ma tam możliwości wypuszczenia rury spalinowej przez ścianę?To może byc problem,bo zgoda administracji potrzebna.



Adamis, naprawde dziekuje za odpowiedzi,

ludzie wszedzie pisza,iz piecyki z zamk kom sa znacznie lepsze i ekonomiczniejsze. Wiem, ze u mnie problemem jest to, ze mieszkanie jest na parterze a komin dosc wysoki. uparlem sie troche na zamk kom, bo chcialem aby rach za gaz byly mniejsze ale skoro naprawde sie nie da to trudno. W poniedzialek przychodzi kominiarz na ekspertyze. moze da sie zamontowac z wylotem przez sciane, ale juz sam nie wiem. 2-3% oszczednosci (naprawde tylko tyle?) w porownaniu z ewentualnymi kosztami i klopotami, czy to sie oplaca?

Jeszcze raz Adamis i If65 DZIEKI wielkie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gdyby to był kondensat,to oszczędności mogą sięgac 15%,bo tam palnik jest już całkiem inny,ale turbo ma zwykły palnik a jedynie komora spalania jest szczelnie zamknięta.
Oba te rodzaje kotłów mają zamkniętą komorę spalania,ale palniki zupełnie inne.
Przy kotle kondensacyjnym można jeszcze zastosowac pewien manewr.Pierwsze metry rury spalinowej i ostatni wykonujemy z rury stalowej a środkową częśc z PCV.To dośc powszechna praktyka przy długich kominach,choc według naszego durnego prawa zabroniona.
Na zachodzie kominy z PCV to normalka a u nas straszne zagrożenie.Dlatego naród olewa głupie prawo i kieruje się rozsądkiem.I słusznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Gdyby to był kondensat,to oszczędności mogą sięgac 15%,bo tam palnik jest już całkiem inny,ale turbo ma zwykły palnik a jedynie komora spalania jest szczelnie zamknięta.
Oba te rodzaje kotłów mają zamkniętą komorę spalania,ale palniki zupełnie inne.
Przy kotle kondensacyjnym można jeszcze zastosowac pewien manewr.Pierwsze metry rury spalinowej i ostatni wykonujemy z rury stalowej a środkową częśc z PCV.To dośc powszechna praktyka przy długich kominach,choc według naszego durnego prawa zabroniona.
Na zachodzie kominy z PCV to normalka a u nas straszne zagrożenie.Dlatego naród olewa głupie prawo i kieruje się rozsądkiem.I słusznie.



Witaj Adamis
Kuchnie mam juz tak rozkopana ze powoli zaczyna mnie to wkurzac:)icon_razz.gif
Okazalo sie, ze ludzie, którzy adaptuja sobie teraz poddasze i robia remont na dachu kompletnie spartaczyli mój komin robic jego przebudowe - ma skosy, jest zapchany gruzem, bedacy w srodku wklad jest pogiety i zniszczony i tym samym u mnie kompletnie nie ma cugu. Komin podobno ma jednak okolo 12-14 m wysokosci.
Przez ww. skosy wlozenie wkladów kwas. jest niemozliwe i zasugerowano mi równiez rozdmuchiwane wklady nadajace sie do pieców turbo (jakas nowa technologia). Co Ty o tym sadzisz? Slyszales o czyms takim?
Podobno koszt wyjecia starego i wlozenia nowego wkladu mialby wyniesc 3500 zl - czy to aby nie za duzo?

Z góry dzieki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Te nadmuchiwane wkłady kominowe są dośc starą technologią,która na skutek cofnięcia im certyfikatu nie jest obecnie dopuszczona do takich celów.Mimo to wiele firm nadal je wciska klientom.Zadzwoń do kominiarzy,to ci powiedzą.
Szkoda zadzierac z sąsiadami z góry,ale to oni powinni zostac obciążeni kosztem remontu komina,skoro go zniszczyli.W ogóle szokujące jest to,ze grzebali komuś w ten sposób w kominie wcale się nie przejmując szkodami.
Niezłą masz kaszanę z tym kominem.Szczerze współczuję.
Co do ceny,to trudno powiedziec,ale wydaje się dośc drogo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Gdyby to był kondensat,to oszczędności mogą sięgac 15%,bo tam palnik jest już całkiem inny,ale turbo ma zwykły palnik a jedynie komora spalania jest szczelnie zamknięta.
Oba te rodzaje kotłów mają zamkniętą komorę spalania,ale palniki zupełnie inne.
Przy kotle kondensacyjnym można jeszcze zastosowac pewien manewr.Pierwsze metry rury spalinowej i ostatni wykonujemy z rury stalowej a środkową częśc z PCV.To dośc powszechna praktyka przy długich kominach,choc według naszego durnego prawa zabroniona.
Na zachodzie kominy z PCV to normalka a u nas straszne zagrożenie.Dlatego naród olewa głupie prawo i kieruje się rozsądkiem.I słusznie.



A PCV się nie odkształci pod wpływem gorąca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W przypadku kotła pulsacyjnego na pewno nie.Tam spaliny mają ok. 35-55st.
Do kondensatów stosuje się rury Z PVC HD,czyli twarde.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witaj Adamis
Kuchnie mam juz tak rozkopana ze powoli zaczyna mnie to wkurzac:)icon_razz.gif
Okazalo sie, ze ludzie, którzy adaptuja sobie teraz poddasze i robia remont na dachu kompletnie spartaczyli mój komin robic jego przebudowe - ma skosy, jest zapchany gruzem, bedacy w srodku wklad jest pogiety i zniszczony i tym samym u mnie kompletnie nie ma cugu. Komin podobno ma jednak okolo 12-14 m wysokosci.
Przez ww. skosy wlozenie wkladów kwas. jest niemozliwe i zasugerowano mi równiez rozdmuchiwane wklady nadajace sie do pieców turbo (jakas nowa technologia). Co Ty o tym sadzisz? Slyszales o czyms takim?
Podobno koszt wyjecia starego i wlozenia nowego wkladu mialby wyniesc 3500 zl - czy to aby nie za duzo?

Z góry dzieki za odpowiedz.



Przecięż adaptując poddasze oni w ogóle nie mieli prawa tykać się komina. Co im to dało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przecięż adaptując poddasze oni w ogóle nie mieli prawa tykać się komina. Co im to dało?



Oni wydluzyli ten komin okolo 2m. wczoraj rozmawialismy z kierownikiem budowy tej adaptacji i on twierdzi, ze jego ludzie nie zrobili nic zlego. Kiedy jednak zajrzelismy w komin bylo tam pelno gruzu a wklad ten taki jakby z folii alum byl dosyc mocno pozaginany. Dla mnie sparawa jest oczywista. Przeciez do tej pory piec chodzil i nie bylo problemow jakichkolwiek. Dal nam tez kopie polisy ubezp. Wczoraj zglosilismy szkode. Wydaj mi sie ze ma zamiar jakos sie z tego wymigac. Co o tym sadzicie? Jak na to spojrzy ten gosciu z ubezpieczalni?

Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jeśli nie wymieniasz grzejników to NIE KUPUJ kotła kondensacyjnego

kotły kondensacyjne (o czym niewielu projektantów i instalatorów wie) powinno się stosować w instalacjach obliczonych na parametry pracy 50/30 st. C, stare instalacje były projektowane na parametry 90/70, a teraz instalacje projektuje się najczęściej na parametry 80/60 i w takich instalacjach stosowanie kotłów kondensacyjnych też mija się z celem - przy takich parametrach kotły mają szanse kondensować przy dodatnich temperaturach (wiosna?)

w instalacjach obliczonych na 50/30 grzejniki są znacznie większe

wielu instalatorów "wciska" kotły kondensacyjne bez wymiany grzejników na większe i potem zdziwienie, że nowoczesny kocioł kondensacyjny, a rachunki za gaz często wyższe niż przy starym kotle gazowym



Witam serdecznie,

Buduję swój pierwszy dom z developerem i zdecydowałem się na wymianę zwykłego pieca (oferowanego w standardzie icon_sad.gif) na własnoręcznie zakupiony kondensacyjny.
Czy istnieje prosty wzór pozwalający samodzielnie przeliczyć moc grzejników? Były projektowane na 80/60, zakładam, że przy piecu kondensacyjnym powinny pracować np. 55/45.

Z góry dziękuję za pomoc.
Maciek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Na kazdy m3 pomieszczenia przyjmij 28-32kW.Łazienka więcej reszta mniej.
Tabele mocy grzejników są w kazdej hurtowni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oni wydluzyli ten komin okolo 2m. wczoraj rozmawialismy z kierownikiem budowy tej adaptacji i on twierdzi, ze jego ludzie nie zrobili nic zlego. Kiedy jednak zajrzelismy w komin bylo tam pelno gruzu a wklad ten taki jakby z folii alum byl dosyc mocno pozaginany. Dla mnie sparawa jest oczywista. Przeciez do tej pory piec chodzil i nie bylo problemow jakichkolwiek. Dal nam tez kopie polisy ubezp. Wczoraj zglosilismy szkode. Wydaj mi sie ze ma zamiar jakos sie z tego wymigac. Co o tym sadzicie? Jak na to spojrzy ten gosciu z ubezpieczalni?

Dzieki



Ubezpieczenie ma taki zwyczaj że gdy dopatrzy się winy ubezpieczającego - w tym wypadku tego kto zlecił lub kierownika budowy - odstępuje od wypłaty. Oni wcale tak chętnie pieniędzy nie dają. icon_sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Do kondensatów stosuje się rury Z PVC HD,czyli twarde.



Jaki mają margines bezpieczeństwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ubezpieczenie ma taki zwyczaj że gdy dopatrzy się winy ubezpieczającego - w tym wypadku tego kto zlecił lub kierownika budowy - odstępuje od wypłaty. Oni wcale tak chętnie pieniędzy nie dają. icon_sad.gif



Zależy to od tego kto ubezpieczał i czyj jest komin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Do kondensatów stosuje się rury Z PVC HD,czyli twarde.


Jaki mają margines bezpieczeństwa?


Nie precyzyjnie się wyraziłem.Powinno byc; ''Do kondensatów w wielu krajach...''
U nas,jak zwykle nie wolno stosowac tego,co w milionach domów w innych krajach wypróbowano i co ma wszelakie dopuszczenia.
Powoli jednak i to się zmienia.Pojedyncze firmy jakimś cudem potrafiły wywalczyc sobie pozwolenie na odprowadzenie spalin plastykiem.
Ja jeszcze nie montowałem do kondensata komina z tworzywa sztucznego,więc i nie interesowałem się zbytnio jego parametrami,ale w takich sprawach ufam producentowi,że wie,co sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Te nadmuchiwane wkłady kominowe są dośc starą technologią,która na skutek cofnięcia im certyfikatu nie jest obecnie dopuszczona do takich celów.Mimo to wiele firm nadal je wciska klientom.Zadzwoń do kominiarzy,to ci powiedzą.
Szkoda zadzierac z sąsiadami z góry,ale to oni powinni zostac obciążeni kosztem remontu komina,skoro go zniszczyli.W ogóle szokujące jest to,ze grzebali komuś w ten sposób w kominie wcale się nie przejmując szkodami.
Niezłą masz kaszanę z tym kominem.Szczerze współczuję.
Co do ceny,to trudno powiedziec,ale wydaje się dośc drogo.



Witam, jedno pytanie odnosnie piecow kondensacyjnych i kominow. Jestem w trakcie robienia instalacji ogrzewania w domu 220m2. Komin zrobiony juz od dawna - Leier Turbo. Zamierzam zainstalowac kociol kondensacyjny Vaillant 24kw. Czy w takim przypadku tez jest konieczne wstawianie rury kwasoodpornej do komina Leier Turbo? Nie wystarczy zwykle podpiecie kolankiem do wkladu ceramicznego a osobna zwykla rura np. PCV doprowadzenie swierzego powietrza do spalania zza zewnetrznej sciany budynku? Gdyby trzeba bylo jednak kombinowac z ta kwasowka to chyba juz lepiej zapomniec o kominie i podwojna rura wyprowadzic przez sciane na zewnatrz. Wtedy zamiast 5,5 metra rury robimy 2,5. Tylko troche glupio nie uzywac komina ktory swoje kosztowal icon_wink.gif Moge prosic co o tym myslicie?

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam, jedno pytanie odnosnie piecow kondensacyjnych i kominow. Jestem w trakcie robienia instalacji ogrzewania w domu 220m2. Komin zrobiony juz od dawna - Leier Turbo. Zamierzam zainstalowac kociol kondensacyjny Vaillant 24kw. Czy w takim przypadku tez jest konieczne wstawianie rury kwasoodpornej do komina Leier Turbo? Nie wystarczy zwykle podpiecie kolankiem do wkladu ceramicznego a osobna zwykla rura np. PCV doprowadzenie swierzego powietrza do spalania zza zewnetrznej sciany budynku? Gdyby trzeba bylo jednak kombinowac z ta kwasowka to chyba juz lepiej zapomniec o kominie i podwojna rura wyprowadzic przez sciane na zewnatrz. Wtedy zamiast 5,5 metra rury robimy 2,5. Tylko troche glupio nie uzywac komina ktory swoje kosztowal icon_wink.gif Moge prosic co o tym myslicie?

Pozdrawiam,



Przedstawione rozwiązanie jest możliwe pod warunkiem, że komin ceramiczny może pracować przy niskich temperaturach spalin (zapytać producenta). Konieczny też będzie zakup adaptera rozdzielającego dopływ powietrza i odprowadzenie spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, komin, rzecz ważna, jak nie najważniejsza w tym całym systemie. Kocioł oczywiście tylko i wyłącznie z zamkniętą komorą, lub kondensacyjny.
Spaliny w każdym kotle są jednakowe, tyle, że mają inna temperaturę. Komin w kotłach wentylatorowych - zamknięta komora i kondensy musi być szczelny (uszczelki silikonowe), ponieważ to wentylator wymusza ich wyrzut.
Wkłady pompowane nie nadają się na kominy, ponieważ są wykonane z aluminium , a to materiał nie dopuszczony do kontaktu ze spalinami, zatem tylko stal kwasoodporna, oraz w kotłach kondensacyjnych PP (polipropylen). Wielu producentów stosuje w swoich rozwiązaniach to tworzywo. Kiedyś kominiarze się na to boczyli, ale obecnie już nie, a poza tym układ spalinowo-powietrzny jest integralną częścią kotła i w związku z tym nie podlega odbiorowi kominiarskiemu.
Co do poprawności wyboru koła kondensacyjnego stwierdzam co następuje: bajką dla grzecznych dzieci jest formułowanie stwierdzeń o konieczności przewymiarowaniu grzejników. Obecnie sporo inwestycji jest wyposażana w ogrzewanie podłogowe, czyli niskotemperaturowe, oraz co najważniejsze w naszym klimacie kocioł kondensacyjny i tak 90 % sezonu grzewczego pracuje w kondensacji. Gdyby jednak zaszła konieczność jego pracy na wyższych parametrach to i tak będzie pracował z dużo większą sprawnością niż atmosferyk, czy z zamkniętą komorą spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich,

Remont skonczony!!! Otoz jak przy kazdym remoncie nie obylo sie bez komplikacji, stresow i innych zmartwien. Adamis dzieki za wszystkie wskazowki i rady. Posty innych tez okazaly sie byc cenne.

Jak juz pisalem wczesniej glowną komplikacją okazał sie niedrozny przewod kominowy, ktory zostal zagruzowany przez ekipe, ktora adaptowala poddasze. Zagiety wklad, gruz w przewodzie kominowym oraz niedrozna wentylacja to skutek nieodpowiedniego zabezpieczenia komina.

Ciezko bylo sie dogadac z ta ekipa. Mlody kierownik, ktory poczatkowo sie nie chcial przyznac do winy pozniej po dlugich dyskusjach wreczyl nam swoja polise ubezpieczeniowa. Po kontakcie z ubezpieczalnia dowiedzielismy sie, iz to nie my jestesmy tak jakby strona w tej sprawie i zostalismy skierowani do administratora budynku. Ludzie tam pracujacy okazali sie bardzo pomocni. Natychmiast kazali kierownikowi budowy naprawic szkode.

Caly wklad zostal wyjety i wymieniony na rury kwasoodporne( nam zostalo jedynie uregulowac roznice w kosztach pomiedzy wkladem miekkim, ktory zostal zniszczony a nowymi rurkami kwasoodpornymi) . 1200zl - czy to odpowiedzia kwota? Ponoc najtrudnieszym w tym wszystkim bylo wyjecie starego wklady ze wzgledu na przebiegajace w kominie skosy.
Po wielkich trudach i bojach zamontowany zostal piecyk - kondensat junkesra Cerapur Smart ZWB 28-3C.

jestem bardzo zadowolony z piecyka i mam nadzieje, iz bedzie sie dobrze sprawowal i przynosil oszczednosci, o ktorych tak duzo sie mowi kiedy dyskutuje sie o kondensatach.

pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz bardzo dziekuje!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To w sumie dobrze wyszło,że zniszczyli tą starą rurę,bo ona i tak była nie odpowiednia do kotła gazowego.Z tego,co dopiero teraz napisałeś wnioskuję,że było to elastyczna rura aluminiowa, a taka już zupełnie nie nadaje się nie tylko do kondensatów,ale do wszelakich kotłów gazowych.
Tak więc dobrze się stało,a ciebie kosztowało to tylko 1200zł!No to super na tym wyszedłeś.Naprawdę!
Warto było powalczyć.
Teraz tylko cieszyć się z zakończenia remontu.
icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo dziekuje za odpowiedz,

Pomieszczenie . wktorym znajduje sie piecyk jest na poziomie sutereny. Mieszkanie jest na parterze, a kamienica ma trzy pietra. Obecnie znajduje sie tam piecyk z otwrta komora spalania i jest dziura
do nawiewu.Ponad to, cala instalacja gazowa wraz z kominem zostala zmodernizowana trzy lata temu i komin wyposazono we wklady. Hydraulik mowi, iz wklady te sa odpowiednie do kotlow z otwarta komora a te z zamknieta komora musze miec wklady z jakimis tam uszczelkami czy cos takiego. Ja jednak uwazam tak jak ty, iz skoro jest wklad, ktory jest odpowiedni do kotlo z otwarta komora to bedzie tez dobry do kotla z zamknieta komora. Szczegolnie ze spaliny w kotlach z zamknieta komora spalania maja chyba nizsza temperature (czy sie myle?) Mowi tez tak jak juz wspomniales, iz musi to bys wklad ktory pobiera powietrze i wydala spaliny jednoczesnie taki "dwururkowy":) Ale przeciez powietrze moze byc pobierane z zewnatrz budynku. Nie wiem co mam robic. Na forum zagladam srednio co 15 min w nadzei na podpowiedzi:)icon_sad.gif

Jestem bardzo wdzieczny za pomoc!




Właśnie montowałam wkład do komina, żeby móc złożyć piec gazowy dwufunkcyjny z zamkniętą komorą. Mieszkanie na parterze, kamienica ma trzy kondygnacje. I powstał problem, nie dało się wsadzić do komina rury podwójnej (rura spalinowa w rurze powietrznej) ponieważ komin okazał się krzywy. Udało się wsadzić spalinówkę do komina, w powietrzna poszła pod sufitem przez pokój na zewnątrz budynku. W łazience wszystko połączył trójnik.
Ekipę producenta mogę naprawdę polecić. (tarnawa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×