Skocz do zawartości

Poprawne wykonanie szkieletu sciany działowej


Recommended Posts

Witam!

Mam pytanie odnośnie szkieletu dla ścianki z płyt KG.
W artykule " Ścianki działowe szkieletowe - krok po kroku" (https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,889/Itemid,229/) jest napisane "...Stykające się ze sobą profile dodatkowo mocuje się po obu stronach dwoma wkrętami samonawiercającymi. Następnie profile słupkowe kolejno wstawia się w profil dolny i górny w odstępach co 60 cm i przykręca...". Natomiast artykuł na stronach RIGIPS (http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_...ciany_dzialowe/) informuje, że "...Profile słupkowe rozmieszcza się w odległości 60, 40 lub 30 cm, w zależności od zaleceń wybranego systemu. Profili CW nie mocuje się do poziomych profili UW. Rozmieszczanie profili w tej fazie jest wstępne. Korektę ustawienia wykonuje się na etapie przykręcania płyt (rozsta-wianie profili do płyty)..."

I tak się zastanawiam - przykręcać czy nie? Czy może źle zrozumiałem artykuły?
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Ewentualne łączenie słupków CW z profilem UW ma jedynie na celu ułatwienie montażu płyt, gdyż przy ich przykręcaniu może dojść do przesunięcia słupka na skutek drgań zwłaszcza przy montażu przez jedną osobę.

Z drugiej strony jedynie wstawienie słupków zmniejsza teoretycznie ryzyko powstawania rys na złączach, gdyż umożliwia przesuwanie się całego opłytowania przy zmianach wilgotności i temperatury. Jednak w warunkach stabilnych nie ma to większego znaczenia.
Link do komentarza
Cytat

Witam!

Mam pytanie odnośnie szkieletu dla ścianki z płyt KG.
W artykule " Ścianki działowe szkieletowe - krok po kroku" (https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,889/Itemid,229/) jest napisane "...Stykające się ze sobą profile dodatkowo mocuje się po obu stronach dwoma wkrętami samonawiercającymi. Następnie profile słupkowe kolejno wstawia się w profil dolny i górny w odstępach co 60 cm i przykręca...". Natomiast artykuł na stronach RIGIPS (http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_...ciany_dzialowe/) informuje, że "...Profile słupkowe rozmieszcza się w odległości 60, 40 lub 30 cm, w zależności od zaleceń wybranego systemu. Profili CW nie mocuje się do poziomych profili UW. Rozmieszczanie profili w tej fazie jest wstępne. Korektę ustawienia wykonuje się na etapie przykręcania płyt (rozsta-wianie profili do płyty)..."

I tak się zastanawiam - przykręcać czy nie? Czy może źle zrozumiałem artykuły?
Pozdrawiam.


Ja przykręcam z tego powodu że przy wkręcaniu pierwszych wkrętów bok słupka potrafi być odepchnięty od płyty ,dotyczy to słupka na łączeniu płyt.Można temu zaradzić dopychając słupek do płyty ale potrzebna jest pomoc a to spadek wydajności.Bob
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...