Skocz do zawartości

Sciany zewnetrzne


Recommended Posts

Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???
Link do komentarza
Cytat

Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???


Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif




Szukam najlepszego kompromisu jakościowo/cenowego icon_smile.gif))

Nie musi to byc super energooszczedny, wystarczy, ze bedzie spelnial odpowiednie normy.
Link do komentarza
Cytat

Normę cieplną spełnisz dając dowolny materiał konstrukcyjny na ściany i ocieplenie 12-15 cm wełny czy styropianu .Bob icon_biggrin.gif



Ale jaki ten materiał konstrukcyjny ??
Co proponujesz??

Tyle jet tego na rynku ze truno sie zdecydowac.

Ogolnie jestem nastawiony na ceramike, ale jezeli chodzi o ceramike to nie wiem co wybrac.
Link do komentarza
Cytat

Porotherm38,25 lub max 25 plus ocieplenie.Porotherm 38 sam spełnia normę dla ścian jednowarstwowych dodając ocieplenie masz ponadstandardowy dom.Bob icon_biggrin.gif



No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


to ja bym wybral cegle czerwona pelna,jesli sciana ma bzc na zewnatrz izolowana tak grubo,co cegla napewno da tezn efekt ze bedzie gromadzic cieplo zima i a jak bedzie piec wylaczony lub znizona temperatura w piecu to cegla bedie oddawc nagromadzone ciepelko,a latem nagromadzony chlodek w nocy bedzie oddawac jak slonce bedzie w zenicie.
Link do komentarza
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


Jeśli mówisz Ytong, to nie H+H. To są dwa różne produkty, które "niby" ze sobą konkurują. W H+H zastosowane są cementy. W Ytongu jest tylko domieszka pasty aluminiowej. Jeśli chodzi o wybór materiału zdrowego, to wygrywa Ytong przed ceramiką, mimo, że ogólna opinia jest inna. Finalnie m2 gotowej i wykończonej ściany najtaniej wychodzi z Ytonga. Sprzedaję wszystkie materiały na inwestycję i wiele razy robiłem już podobne kalkulacje. Należy przy nich wziąć pod uwagę wykończenie ścian wewnątrz budynku. Najcieplejsze ściany zimą i najchłodniejsze latem będziesz miał z Ytonga, bo zimą ściana o gr.min.36,5 wchłania i zatrzymuje ciepło takie jak w pomieszczeniu, a w momencie ochładzania się klimatu w domu ściany oddają ciepło do wewnątrz. W ceramice ciepło zaabsorbowane przez ściany ucieka niestety kanałami w pustaku do góry, co idealnie widać na zdjęciach termowizyjnych. W Ytongu też unikasz mostków termicznych na narożach domu i ewentualnych błędów wykonawczych przy spoinowaniu, takich jak np. zbyt rzadka zaprawa która zalewa kanały w Porothermie, a które spełniają swoje zadanie izolacyjności cieplnej tylko wtedy gdy są puste.... itd. itp.... Przy Ytongu ponadto wewnątrz tylko raz gips i gładź pod malowanie i z zewnątrz klej i siatka+ tynk mineralny( silikat, silikon) a przy Porothermie wewnątrz tynk gipsowy lub tradycyjny (czyt. dodatkowy duży koszt materiału i wykonania) potem dopiero gips i gładź. Z zewnątrz musisz dać ocieplenie, bo nawet przy grubości PTH 44 robią się ogromne mostki termiczne na spoinach i na narożach, potem dopiero siatka i tynk, czyli koszty finalne m2 ściany są o niebo wyższe niż przy Ytongu. Przy Ytongu z powodzeniem przy gr.36,5 można już zrezygnować z ocieplenia a sprawdzić to możesz pozostawiając budynek bez otynkowania na sezon zimowy. Przekonasz się, że ściana trzyma ciepło w każdym miejscu. Przedstawiciel Raab Karcher Mysłowice
Link do komentarza
Cytat

Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif


A rymuj sobie. Piszesz z sensem więc ci wybaczam. icon_biggrin.gif Mam tylko pytanie, czy taki chłodek jest pożądany gdy na dworze plucha i grad?
Link do komentarza
Cytat

A powiedzcie mi koledzy jak z wytrzymałością (żywotnością) danych materiałów???
Jak sie ma pustak z cegły, do YTONGA ile lat (teoretycznie) wytrzyma dom wybudowany z tego lub z tego ????



Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif



Tiry na szczęście wszędzie nie wjadą. Ci co mają działki z dala od dróg przelotowych mogą się nie bać. A poprawność wykonania gwarantuje dobra ekipa. Pooglądaj domy w sąsiedztwie pogadaj z ludzmi. Na pewno ci kogoś polecą.
Link do komentarza
Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?



Ja natomiast wybieram maxa. Ktos gdzies fajnie napisał, ze pustak spełnia rolę nośną ściany wiec co za róznica ? Byle tanio i prosto. Stawiam sciane 3 wartstwową max 19 + 12-15 styro + 9 max. Murarz powiedzial mi za robocizne sciany 2 warstwowej 60zl a 3W 45zl za m2. Oczywiscie materialy drozsze przy 3W. Ogolnie jednak wyjdzie niewiele wiecej dla 3W a to zawsze 3W icon_smile.gif
Link do komentarza
A ja już "zgupłem" i sam nie wiem co robic :/

Myślałem nad Ytongiem. Bo nie potrzeba juz grubych tynków od środka(ale jeśli ściany będą krzywe to tynkiem zawsze można zniwelować :/) Ale teraz chodzi mi po głowie jedna warstwa z Porothermu. Skoro w niektórych krajak banki moga dawać niżej oprocentowane kredyty na takie inwestycje to coś w tym musi być...
Link do komentarza
Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?



Mała uwaga:

Leier ma pustaki o nazwie Thermopor
Wienerberger ma pustaki Porotherm
A np. Jopek ma Poromur

Brennera nie znam icon_sad.gif

Czy nazwy mają znaczenie? Raczej tak, bo zwykle marka wiąże się z jakością produktu.

Swoją drogą ja wybrałem do budowy mojego domu Porotherm 25p+w
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...