Skocz do zawartości

podłoga drewniana - z deski


Recommended Posts

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr



Rozumiem że kupisz gotowe deski (na pióro i wpust) - to raczej radzę twarde drzewo.
Jeżeli są dobrze wystrugane, niewiele będzie cyklinowania.
Ważne ,czy sa dobrze sfazowane - bok deski - bo inaczej bedziesz miał szpary międzu deskami.
Poprawianie boków desek to straszna robota i bez maszyny (elektryczny strug) raczej trudna.
Zakładam że kupisz deski dobrze, dokładnie wystrugane (ważne, by pióro i wpust były rowno wystrugane i do siebie).

Ja bym zakładał tak podłogę:

Zakladasz deski od okna na długość - tzn jeden koniec deski powinien być przy ścianie z oknem (chodzi o światło).
Deski (i legary tez) muszą być o 1.5 cm od ściany (dylatacja). Legary muszą być dokładnie wypoziomowane (z długą listwą waserwagą).
Przybijasz deski gwoździami z małymi łebkami na ukos (najlepiej w narożniku pióra i boku deski) - wtedy gwoździe nie wychodzą i ich nie widać.
Dociskasz nastepną deskę w ten sposób, że wbijasz klamry w legary obok następnej deski i wbijasz kliny między deskę a klamry (dociskając deske do poprzedniej). Nie może byc żadnej szpary (tu widać czy boki deswk są dokładnie wystrugane).
Wbijasz gwoźdze(jw) pod kątem (na każdym legarze), wybijasz kliny i... nastepna deska.
Deski muszą być suche - inaczej wyschną i pojawią się szpary.

Lakierowanie
Ja pomalowałem najpier pokostem lnianym, a później (po szlifowaniu) lakierowałem lakierobejcą .
Ale to juz zwykle pisze na lakierze.
Link do komentarza
To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.
Jako drewno proponuję modrzew syberyjski - podłoga systemowa z wszystkich 4 stron pióro-wpust. Żadne cyklinowanie nie będzie ci potrzebne. Kupiłem niedawno taką podłogę w klasie B-C w Castoramie za 46zł/m2 (cena klasy A-B jest kilka razy większa). Podłoga nieprawdopodobna.
Ale na podłogę oczywiście zastosuj lakier do parkietów - może być nasz Domalux (ale będziesz się musiał na 1 tydzień wynieść z mieszkania) albo coś wodorozcieńczalnego np. Bona.
Link do komentarza
Cytat

To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.



Witam, taką podłogę będę chciał zastosować na poddaszu, tylko że w łazience będę miał ogrzewanie podłogowe, które zajmuje kilkanaście cm. Więc do tego pozimu będę musiał się wyrównać, legary będę chciał montować do posadzki (stropu Teriva), więc nie wiem czy na jakieś kątowniki z boku, czy bezpośrednio przez belkę wkręcic wkręty, co pod belki zastosować ??/ papę ??? gąbkę ??



piotr
Link do komentarza
Kilkanaście cm do góry to już mały problem. Ale możesz to rozwiązać w ten sposób: najpierw do podłogi przymocuj co np. 0,5m kawałek kantówki (15-20cm wystarczy). Kawałki mocuj w jednej linii. To będą prostopadłe kawałki do twoich przyszłych legarów. I dopiero do nich mocuj właściwe legary. Masz krzywą podłogę? Podłogę wypoziomuj szlauchwagą lub niwelatorem laserowym (pożycz w wypożyczalni sprzętu budowlanego).
Grubość legarów: 8 x 4 cm (4cm to wysokość) a kawałki kantówek wg. potrzeb. Legary montuj co 50 cm przy podłodze grubości 28 mm, lub co 40 cm przy podłodze 20mm. Ale najpierw musisz wybrać podłogę potem rozmieszczenie legarów, bo krańcowe legary muszą ci wypadać na prostopadłym łączeniu desek podłogowych i te legary muszą być super proste. Najpierw poziomujesz i montujesz legary krańcow, a dopiero potem legary pozostałe, przykładając do jednego i drugiego legara krańcowego długą łatę (np. 2,5m poziomicę). Do tej łaty poziomujesz pozostałe legary. Jeżeli chodzi o podkładki między legarami a podłogą to nic bym nie stosował - nie będziesz miał dźwięków. Jedynie będziesz słyszał odgłosy tarcia między legarami a deskami i między samymi deskami. Miedzy legary a deski możesz przylepić taśmę filcową na legar od strony deski. Ale skrzypienia i tak będziesz słyszał bo będzie pracowała deska o deskę. Ja ostatnio położyłem 60m2 desek na legarach i wiadomo, że coś skrzypnie bo podłoga musi się "wychodzić", ale to bardzo rzadkie i nie odczuwam tego. Podkładanie taśm wyciszających pod legary ma sens jeżeli chcesz żeby odgłosy chodzenia nie były przenoszone poprzez podłogę i legary do pomieszczenia pod tobą. Ale to musiałbyś dodatkowo dać między legary wełnę mineralną np. Rockmin.
Link do komentarza
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr


Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.
Link do komentarza
Cytat

Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.


mam pytanie za 5 dni kładą mi deski dębowe mają mi poleżeć 3 tyg , a potem chcę położyć olej mam dom parterowy i zwierzaki przerobiłam już lakierowane podłogi u nas w mieszkaniu i wiem ,że jak pęka lakier to w szpary wdziera się brud i podłoga ma brudne rysy.Mam nadzieję,że będzie dobrze pocieszcie mnie mam tylko 4 tyg maja
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...