Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Jak wybrać dobry projekt? Chciałbym coś niedrogiego tak do 140-150 m niekonwencjonalnego i pojemnego. Pewne to tak jak by ktoś chciał kupić dobry samochód za 5 zl. Ale może ktoś ma jakiś pomysł gdzei szukać?



Najlepiej obejrzeć mnóstwo projektów odpowiadających twoim kryterium. Odradzam kupowanie drogich katalogów. Ja ograniczyłem się do netu, bo są praktycznie wszystkie infrormacje. A jeżeli czegoś brakuje, kontaktuję się z konkretną firmą. Jeżeli chodzi o miejsca w necie, to oczywiście strony producentów (których jest bardzo sporo:) lub portale skupiające projekty od różnych pracowni. Ja szukam projektu od niedawna i korzystam z www.tooba.pl - mega duży wybór projektów z różnych biur; no i odpowiadają na maila:)

Marcel
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Jak wybrać dobry projekt? Chciałbym coś niedrogiego tak do 140-150 m niekonwencjonalnego i pojemnego. Pewne to tak jak by ktoś chciał kupić dobry samochód za 5 zl. Ale może ktoś ma jakiś pomysł gdzei szukać?



Ja najpierw określiłem:
- jaką mam działkę
- ile mam kasy na budowe / wykończenie
- ile pomieszczeń i w jakim układzie chciałbym mieć
- co mi się podoba (zew)
- co mi się nie podoba

Potem zacząłem szukać i sprawdzać ceny (polecam Projekty domów z domeria.pl - są tu kosztorysy do wielu projektów).

Co do funkcjonalności:
- jak chce żyć (zdecydowalem się na otwartą kuchnię z salonem, kominkiem połączony z komunikacją na poddasze)
- co chce w domu robić (mały pokój na gabinet do home office + na wypadek gości)
- ile chce mieć dzieci (2 pokoje dziecinne)
- sypialnia, 2 łazienki
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...