Skocz do zawartości

System kominowy


IndyPoint

Recommended Posts

Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Oczywiście komin wymaga przykrycia tzw. czapą np. z betonu i wyprowadzenia rur wylotowych z kanału dymowego i wentylacji zakończonych odpowiednimi nasadkami. Jednak przyczyn zamakania ścian należy doszukiwać się w przeciekach na połączeniu dachu z kominem - na zdjęciu nie widać pokrycia dachowego ani niezbędnych obróbek wokół komina.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.


Ze zdjęć wynika tylko jedno ,co zauważył ekspert czyli brak czapy komina,co może być przyczyną przecieków.Komin jeśli nie ma kapinosa pod który podkłada się obróbkę blacharską powinien być nacięty szlifierką i w tak powstałą bruzdę mocuje się obróbkę ,uszczelnioną silikonem, icon_biggrin.gif co skutecznie zabezpiecza przed wodą opadową.Bob
Link do komentarza
Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?


Tak jak wspomniałem brak czapy może powodować zacieki ale przyczyną zasadniczą przecieków jwst wadliwe wykonanie kołnierza.Blacha tam gdzie jest uszczelniona silikonem powinna być zagięta i to zagięcie powinno być wsunięte w bruzdę naciętą w cegle klinkierowej.
Z tego co widać wstawienie dodatkowej blachy powinno rozwiązać problem pod warunkiem że ta blacha będzie zagięta i górą wsunięta w bruzdę.Taką bruzdę z blachą należy uszczelnić dekarskim uszczelniaczem.Nacięcie w cegle a nie w fudze pozwoli na dyskretne uszczelnienie ,nie tak jak na zdjęciu /namazane na maxa/.Czapę wykonać można na kominie wciągając tam beton w wiaderku.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Dzieki za informacje i pomoc. Teraz jak patrze na to zdjecie z kolnierzem to wydaje mi sie ze "dekarz" celowo przegioł gorny rant w druga strone (swiadczą o tym nierownosci na tym rancie) by sobie ulatwic i nie robic bruzdy. Jutro pojade do sklepu by sie upewnic czy takie obejmy sprzedaja czy sa wywiniete w druga storne, co by świadczylo o celowym dzialaniu bardzo cenionego "dekarza" w moim miescie. Jeszcze raz dzieki.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...