Robhum Napisano 16 kwietnia #1 Napisano 16 kwietnia Cześć, Jestem razem z żoną zainteresowany kupnem działki i budowa domu lub opcja kupna połowy bliźniaka. Jeszcze nie wiem na którą opcję ostatecznie zdecydujemy się, dlatego obserwuję i oglądam działki w okolicy Grodziska Mazowieckiego. Wpadła mi w oko działka, która co prawda jest trochę droga, bo za 15 arów trzeba zabulic około 400k, ale chyba w tej okolicy to już zrobił się standard. Działka wydaje się spoko, całkiem ustawna, w pełni uzbrojona, więc poprosiłem o kopie badań gruntu jakie zostały wykonane na tej działce (deweloper robil wiele odwiertów, bo w sumie na kilku działkach i drodze wewnętrznej, więc na każdej działce wypadły po 2 odwierty). Jako że w temacie jestem kompletnie zielony dlatego przychodzę z pytaniem czy takie parametry gruntu są dobre pod budowę domu czy wymagają jakiś szczególnych rozwiązań? Byłbym wdzięczny za poradę/opinię
Kuba22111 Napisano 17 kwietnia #2 Napisano 17 kwietnia Grunty same w sobie są do zaakceptowania, problemem może być wysokie zwierciadło wód gruntowych. Pytanie na jakiej głębokości posadowienie.
Robhum Napisano 18 kwietnia Autor #3 Napisano 18 kwietnia Niestety badania są sprzed 3 lat, więc poziom wód też mógł ulec zmianie. Na szczęście chodząc po gruncie nie ma się uczucia "gąbki" i woda nie podpływa pod but kiedy mocniej stanie się na ziemi
Swierol Napisano 18 kwietnia #4 Napisano 18 kwietnia Jak woda byłaby teraz na 30cm to i tak by Ci pod but nie podpływała. Ja mam okresami wodę na 100-120cm. Na jesień ubiegłego roku była na 180cm. Jeśli u Ciebie byłaby stale na 200cm to nie ma krzywdy. 1