Skocz do zawartości

Spuchnięta ościeżnica i podcięcie drzwi łazienkowych - jak zapobiec następnym razem?


Recommended Posts

Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.

462567157_588077127069645_120240908094664961_n.jpg

Link do komentarza

Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane...

Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica...

Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem...

W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle...

MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka:zalamka:

 

 

 

A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem... :bezradny:

 

Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:

i-new-trendy-velio-black-130x200-szklo-czyste-d0146b.webp.c54ac22ce336d41d3c2c8c039c55ff63.webp

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
50 minut temu, wrzeszcie_wolna_nazwa napisał:

  Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary. 

 

A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło.

Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  

Link do komentarza

Najwyraźniej jednak wentylacja nie jest wystarczająco skuteczna, skoro ościeżnica "puchnie" od wilgoci. Podejrzewam, że wentylator w łazience blokuje przepływ powietrza, gdy jest wyłączony. Tam powinna być założona powiększona kratka, tak aby powietrze mogło normalnie przepływać obok wentylatora. Podobne stosuje się do podłączenia okapów. Dlatego trzeba szukać ich jako kratek do okapów albo kratek podwójnych. 

 

kratka.thumb.jpg.8568054526ed852798983a1c002799b8.jpg

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Napisano (edytowany)

Jeżeli puchnie tylko od strony prysznica, to też kwestia wentylacji? Bo tak na "oko" ta mechaniczna ładnie wyciąga - np. na lustrze para praktycznie w ogóle się nie zbiera podczas prysznica ani po. Jedyne, co zauważyłem, to że zawsze są jakieś pojedyncze kropelki na ścianie na przeciwko prysznica i w okolicy (w tym lewa strona ościeżnicy i drzwi).

 

Podsumowując - dobrze rozumiem, że przy MDF nie ma na to puchnięcie rady i można jedynie opóźniać problem impregnatami, lakierami i silikonem? A jedyne trwałe rozwiązanie to dobrze zaimpregnowane drzwi drewniane i ościeżnica drewniana dobrej jakości?

Edytowano przez wrzeszcie_wolna_nazwa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

wentylator w łazience blokuje przepływ powietrza, gdy jest wyłączony.

 

33 minuty temu, wrzeszcie_wolna_nazwa napisał:

ta mechaniczna ładnie wyciąga

Zwróć uwagę, redakcja napisała, że wentylacja nie działa skutecznie, gdy ta jest wyłączona. 

Napraw wentylację, a później zajmij się uszkodzeniami.

Link do komentarza
17 minut temu, wrzeszcie_wolna_nazwa napisał:

Chodzi o to, gdy jest wyłączona cały czas, gdy nie biorę prysznica? Bo podczas prysznica i jeszcze chwilę po jest włączona.

Tak, wentylacja powinna być zapewniona cały czas.

13 minut temu, retrofood napisał:

 

Jedyne, trwałe rozwiązanie to WENTYLACJA!!! a nie impregnaty. Usuwa się PRZYCZYNĘ a nie skutek.

TAK!!!

Link do komentarza
46 minut temu, Sławomir napisał:

Tak, wentylacja powinna być zapewniona cały czas.

Oczywiście to nie znaczy, że wentylator musi pracować przez cały czas... On ma tylko w krytycznych sytuacjach PRZYSPIESZYĆ wymianę powietrza, w grawitacyjne działanie powinno być CIĄGŁE...

Czyli koniecznie musisz zastosować kratkę typu pokazanej w poście #4

1 godzinę temu, retrofood napisał:

WENTYLACJA!!! a nie impregnaty.

Powiedziałbym raczej: zabezpieczyć, czyli zaimpregnować oraz WENTYLOWAĆ!!!

Link do komentarza
18 godzin temu, podczytywacz napisał:

A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem... :bezradny:

 

Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:

i-new-trendy-velio-black-130x200-szklo-czyste-d0146b.webp.c54ac22ce336d41d3c2c8c039c55ff63.webp

 

Niekoniecznie.

Typ walk-in oznacza półotwarte wejście i w zasadzie pojęcie dotyczy bardziej kabiny, niż "całości" :)

Montaż płytkiego brodzika niczego zatem nie zmienia ;)

 

Natomiast sam temat mnie zaciekawił.

Będę niedługo wymieniała drzwi w łazience na takie z podcięciem i wskazówka o dokładnej impregnacji tego miejsca jest dla mnie bardzo przydatna :)

 

 

Link do komentarza
5 godzin temu, daggulka napisał:

Będę niedługo wymieniała drzwi w łazience na takie z podcięciem i wskazówka o dokładnej impregnacji tego miejsca jest dla mnie bardzo przydatna :)

A jak kupisz drzwi z podcięciem wykonanym fabrycznie, to nie spuchną.  :hahaha2:

 

Przecież te drzwi można uratować, wystarczy delikatnie szerzej podciąć te drzwi jeszcze raz i je zabezpieczyć lakierem.

Link do komentarza
4 godziny temu, retrofood napisał:

ja mam ościeżnicę papierową. I niczego nie impregnowałem.

 

Ale Ty wiesz doskonale CO TO JEST WENTYLACJA, wiesz PO CO ONA JEST, wiesz jak zadziałać, coby DZIAŁAŁA...

 

Dla większości użytkowników mieszkań WENTYLACJA = KRATKA w łazience, czy kuchni:zalamka::bezradny:

 

Wieje zimnem - zakleić...

 

19 minut temu, animus napisał:

Przecież te drzwi można uratować,

Oczywiście... nawet z korzyścią dla przepływu powietrza  przez powiększenie powierzchni otworu pod drzwiami...

 

Futrynę - również :yahoo:

 

obraz.png.8a3bf0a1610194a96dc4d0ca4d53de1b.png

Wystarczy podciąć obie "nogi", dołożyć drewniane elementy, udające cokoły, zabezpieczyć przed wodą!

Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

 

Ale to nie moja wina...

No, nie...

 

Ale argument, że tobie puchnie tylko palec - jest taki sobie...

 

Sam widzisz ile tutaj pojawia się wątków wskazujących na brak PODSTAWOWEJ wiedzy o PRAWDZIWEJ wentylacji...

Ilu userów wie coś o słynnym "obrządku gromniczym" wyjaśniającym wszystko... no, prawie wszystko...

 

I tak dla ścisłości ta Twoja ościeżnica raczej nie jest PAPIEROWA, tylko chyba z MDF'u i oklejana ozdobną, papierową tapetą...

Czy nie?:scratching:

Link do komentarza
39 minut temu, daggulka napisał:

 

A może u autora wątku też były fabryczne? Bo ja wiem? :icon_biggrin:

Nie, te chlastane piłą, popatrz na 2 zdjęcie, przesuwaj wzrok po tym przycięciu, aż  twój wzrok spocznie na miejscu poza przycięciem, po lewej, tam drzwi są z 1 cm, bardzo blisko podłogi i mimo to wyglądają nieźle. .:bezradny:    

Link do komentarza
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

 I tak dla ścisłości ta Twoja ościeżnica raczej nie jest PAPIEROWA, tylko chyba z MDF'u i oklejana ozdobną, papierową tapetą...

Czy nie?:scratching:

 

Nie. :icon_biggrin: Z klejonego papieru. Ekologiczna ponoć. Ale wygląda całkiem, całkiem.

Mam też stolik papierowy. Całe cztery dychy kosztował. Jedną ręką go można podnieść za nogę. Blatem do góry, oczywiście. Z Ikei. A blat ma grubość 6 cm. Nogi kwadrat 6. Na wygląd pancerne.

:icon_biggrin:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • PS.   Myślę poważnie zainwestować trochę więcej złotówek i kupić renomowany podkład Arbiton kwarcowy https://allegro.pl/oferta/arbiton-multiprotec-1000-podklad-panele-na-ogrzewanie-podlogowe-7807088962   Ma znikomy opór cieplny, ten co miałem kupiony poprzednio ma opór taki sam jak same panele 0,07 m2K/W co z panelami daje 0,14 m2K/W, więc obawiam się, że w perspektywie czasu, może to wpływać istotnie na koszty sezonowe zużycia gazu. Czytałem fora, gdzie ktoś pisał, że pomiędzy pomieszczeniem z płytkami, a panelami z kiepskim podkładem piankowym jest odczuwalna różnica w temep. powietrza   Kwarcowe maty mają 0,006 m2K/W więc są pomijalne wręcz.   
    • 1. Zeszlifować, odpylić i zagruntować. 2. Najważniejsza jest wilgotność, jak szybciej osiągniesz, to nie ma się co pchać w wyższe temperatury.   - wilgotność nie może przekroczyć 1,8 % dla jastrychów cementowych.  - anhydrytowego wilgotność nie może przekroczyć 0,3%,  wygrzewamy bardziej do 55°C.  
    • Pytanie. 1. Grubość ściany i z jakiego materiału pomiędzy WC a kuchnią (żółty). 2. To samo pomiędzy żółtym i pomarańczowym. 3. Jak wygląda przejście z przedpokoju do kuchni (żółty). To białe to drzwi?
    • Spoko, patrzę na moje higrometry, jeden pokazuje 35%, drugi 36%. Stan normalny na dzień dzisiejszy. Więc u Ciebie wystarczy to co jest. Nie należy tworzyć warunków laboratoryjnych, bo życie toczy się w warunkach zwyczajnych.    PS. U mnie chodzi o wilgotność powietrza w pokoju..
    • Cześć ponownie,   szczęśliwie, brzegi posadzki nie opadły, nie zwichrowało jej tragicznie, ale są pewne uszczerbki tj. w trzech miejscach powstały spiętrzenia (garby) na posadzce, nie ma spękań. Rozumiem, że zaczęło posadzkę powoli falować i stąd takie objawy. Jedno spiętrzenie to jest bardzo duże, odchylenie 2 cm na końcu łaty 2 metrowej. W sensie, taki stan się ujawnił po demontażu podłogi, gdzie przez miesiąc  były zamknięte panelami i CO pracowało na temp 25-29 st., po demontażu podłóg, nic się specjalnego nie zmieniło w tej kwestii w trakcie prowadzonego procesu wygrzewania.   1/ Chyba wystarczy to zeszlifować po wygrzaniu i zagruntować?    2/ Lecę z tematem wygrzewania posadzki - pytanko co do wygrzewania - doszedłem do temp. wody grzewczej 40 st., nie wiem czy nie odpuścić jej podwyższania. Płyta jastrychu z tego co widzę, ma średnio 5 stopnie niżej od wody zasilającej. Czytałem rożne opinii i takie, że można wodę zasilającą dociągnąć max do 55 st. ale też takie, żeby nie przekraczać 40 st.   Z informacji, która może być pomocna, jestem świeżo po pomiarach CM posadzki (elektronicznie bez robienia dziury karbidowo) urządzeniem trotec T3000, pomiar CM pokazuje na chwilę oceną 1.5% wilgotności. Do tego, przy zamkniętych oknach wilgotność powietrza w lokalu to 30%, więc wydaje się, że tam już nie paruje za wiele posadzki.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...