Skocz do zawartości

Zabezpieczenie okapu przed skręcaniem


dedert

Recommended Posts

Witam. Mam wykonaną więźbę, która ma być deskowana za ok miesiąc lub dłużej. Zbliżają się cieplejsze i słoneczne dni i chciałbym zabezpieczyć końcówki okapu przed skręcaniem. Nie mam rusztowań a z drabiny samemu ciężko będzie więc musiałbym to robić z poddasza. Czy takim przybiciem desek w jednej linii mogę już nie martwić się o skręcanie, czy to za mało? Okap ma 110 cm prostopadle do ściany

 

e4f98c6d34d6dd60gen.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
1 godzinę temu, dedert napisał:

A czy podczas deskowania nie można doprostować tych końcówek używając np. ścisku stolarskiego?

ad00cbe9cef2aee7med.jpg

Jeżeli to "świeżonka" to trzeba przybić deskę o d dołu i od góry.

Jak się zeschnie usztywnione to potem już tak nie "tańcuje".

Prostowanie nie jest trudne, dwa baliki związane u góry i takimi kleszczami można prostować.   

 

Link do komentarza

Ok 3 miesięcy. To wczesniej schlo z pół roku, na placu sie pokrzywiło wiec poskręcałem do naprostowanie, leżało przez zimę i bylo całkiem proste. Teraz zaczęło wysychać i znowu wichrowac. Zastanawiam się czy jest sens tracić czas na zabezpieczanie tego przed deskowaniem czy w trakcie deskowania to naprostują

Link do komentarza

Ok sprawdzilem ręką i skręcają się bo albo porobiły się luzy w nacięciach i albo przez to ze jednym wkrętem od góry skręcone to jest. Można to spokojnie ręką docisnąć do murlaty i się prostuje. Albo może trzeba dokręcić ciesielskie? Pewnie jakby były robione na blachy po obu stronach to by się to nie działa. Przkrecilem jedna deskę na próbę i 3 kozły się naprostowały. Wiec nie wiem czy jest sens samemu się bawić bi przy deskowaniu to się samo naprostuje. Chyba ze uważacie że powinienem ciesielskie podokręcać żeby nie pracowało tak?

 

67b2e44140646c55med.jpg

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ja osobiście lubię używać kątowników ciesielskich, więc dodałbym je dla ustabilizowania przynajmniej w niektórych miejscach - przy skrajnych krokwiach, w miejscach szczególnie obciążonych i z największymi luzami. 

Na szczęście deskowanie i pokrycie trochę to wszystko dociśnie.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...