Skocz do zawartości

Drewniany dom z prefabrykatów- wasze opinie


Stecyk

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Zamierzam wybudować niewielki domek o powierzchni maks. 100 m2 i zastanawiam się nad budową domu z prefabrykatów drewnianych. Czy jest ktoś na forum, kto mieszka w takim domku i mógłby się podzielić opinią o takim domu? Mam kilka pytań i może pomożecie rozwiać moje wątpliwości. 

Po pierwsze, czy lepszą opcją jeżeli chodzi o pieniądze jest skorzystanie z oferty firmy produkującej takie domy, żeby wykonała go do stanu deweloperskiego, czy do SSZ i samemu szukać ekipy, które wykończą taki dom.

Kolejne pytanie jest o ogrzewanie. Czy warto myśleć o ogrzewaniu gazowym, czy jednak ogrzewanie elektryczne i fotowoltaika (wiem, że od tego roku warunki na fotowoltaikę są gorsze) i jeśli ogrzewanie elektryczne to jaki rodzaj, pompa ciepła czy ogrzewanie podłogowe a może jeszcze jakiś inny rodzaj ogrzewania. 

Po trzecie, czy w takim domu hałas roznosi się bardziej niż w domach murowanych.

I jeszcze pytanie o wzmocnienia ścian. Czy warto zainwestować w wzmocnienie ścian w większej ilości pomieszczeń niż tylko kuchnia, żeby można było powiesić np. szafkę? 

Link do komentarza

100m w drewnie to bardzo nie dużo. Podejrzewam że zapotrzebowanie nie przekroczy 5kw. Instalacja gazowa oczywiście jest tańsza, ale jak ten gaz miałbyś przyłączony. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie pompa ciepła, ale to wydatek minimum 30tys za samą pompę. Druga sprawa to cena prądu, jaka będzie nikt nie wie, a czy i kiedy uwolnią ceny na gaz dla indywidualnych klientów tego też nikt nie wie. Ja bym pomyślał w ogóle o jakimś innym sposobie ogrzewania, nie wiem czy warto przy drewnie inwestować w instalację wodną.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie ma większej różnicy przy nachyleniu połaci dachowej większym od minimalnego. Chociaż zwrócić uwagę należy również na kierunek układania arkuszy, bo w Polsce przeważają wiatry zachodnie i południowo - zachodnie, więc usytuowanie połaci w tych widełkach i takież układanie arkuszy, przy silnym wietrze będzie skutkowało wtłaczaniem deszczu pod arkusze. Ale dekarze o tym wiedzą i sprawdzają dokładność przylegania, więc to najczęściej tylko teoretyczna możliwość.
    • Witam jest starą w tamtym roku tylko wystarczylo odpowietrzyc małymi odpowietrznikami i było oki. Naczynie zbiorcze jest zamknięte. Układ też. Pompa jest przy piecu zaraz za zaworem.odpowietrzniki manulane  Dodam że 3 piony działają bez zarzutu wszystkie grzejniki chulaja.tylko na ostatnim tam gdzie naczynie zbiorcze wszystkie grzejniki stoją 
    • Potrzebne są zdjęcia i opis.  Jakie to puszki wentylacyjne? Gdzie dokładnie są umieszczone? Jak gęsto są rozmieszczone?  Czy są tylko nisko umieszczone kratki wlotowe, czy także wyżej położone wylotowe? Czy prawidłowo wnioskuje, że pierwotnie nie było tej warstwy styropianu na elewacji, a szczelina powietrzna w ścianie nie była wentylowana?  Natomiast co do pomysłów z głupim układem warstwy ocieplenia i wentylowaną szczeliną powietrzną to nie jest to wyjątek. Niedawno miałem w ręku świeży projekt domu szkieletowego z dodatkową warstwą styropianu na elewacji. Projektant przewidział szczelinę powietrzną pod styropianem, ale nawet nie określił czy ma być ona wentylowana, czy nie.  Oczywiście, zrobienie intensywnie wentylowanej szczeliny pod izolacją powoduje, że ma ona znikomy wpływ na ostateczną izolacyjność ściany. Nie robi już różnicy, czy będzie to 10 czy 2 cm styropianu.
    • Przede wszystkim trzeba dodać nawiewniki. Gdy ich nie ma to nie ma też dopływu świeżego powietrza, więc jak ma być ono wymieniane? W efekcie wentylacja praktycznie nie działa. I to widać, skoro na szybach skrapla się wilgoć i aż robią się kałuże na parapecie.  Teraz kwestia wyciągu powietrza. Jakie są pomieszczenia z wyciągiem na tej samej kondygnacji? Czy w nich wyciąg działa sprawnie? Czy to wentylacja grawitacyjna, czy np. włączany tylko okresowo wentylator w łazience? Jak daleko od pokoju znajdują się te pomieszczenia?  Ile drzwi je oddziela od siebie?  Czy drzwi od pokoju są podcięte przynajmniej 1 cm nad podłogą i czy drzwi do pomieszczeń z wyciągiem mają otwory lub kratki?  Niezależnie od tego wszystkiego ten fragment ściany może być nadmiernie wyziębiany. Co z kolei prowadzi do wykraplania się wilgoci właśnie tam. Warto umieścić termometr (zwykły pokojowy) właśnie tam  (niech dotyka do ściany) oraz nieco dalej drugi, w miejscu przy ścianie, gdzie problemu już nie ma. W miejscu, w którym pojawiają się plamy warto też umieścić higrometr.  Na ostatnim zdjęciu widać, że problem występuje w narożniku zewnętrznym, a więc tam, gdzie straty ciepła z natury są większe. Na dokładkę zaś ocieplenie mogło być tam niestarannie ułożone. Dlatego trzeba zmierzyć temperaturę, będzie wiadomo, czy to miejsce jest szczególnie narażone na przemarzanie. Wyjaśni się czy trzeba poprawiać izolacje cieplną, czy jest to np. konsekwencja podciągania wilgoci. Czasem występuje ono nawet na takich kolumnach jak te ze zdjęcia. 
    • Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek rodzi pytanie o szczelność i odporność na trudne warunki pogodowe. Czy pomiędzy tymi dwoma rozwiązaniami występują istotne różnice pod względem ochrony przed wodą? Który produkt będzie miał większą szczelność.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...