Skocz do zawartości

Jak zrobić mocne słupy ogrodzeniowe.


Recommended Posts

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Link do komentarza
1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

 . Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem,  

 

A nie chciałbyś gotowych i za darmo? Długość 2,5 metra. Mam parę sztuk do oddania za frico.

Wszystkie panie lekkich obyczajów kląłem przez kilka dni, jak je wyciągałem z ziemi, ze starego płotu. U mnie czas płotów przeciwpancernych się zakończył.

Link do komentarza
5 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi.

To opowiedz technologię jak będziesz te słupy wylewał z betonu i w  jaki sposób  zrobisz zbrojenie.

 

1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

Pytanie moje brzmiało w jakich proporcjach wymieszać  beton. Ile i jaki żwir ile piasku?

25 kg cementu (jeden worek),  około 10 l wody (zależnie od wilgotności piasku i żwiru), cztery wiadra 10-litrowe piasku, osiem wiader 10-litrowych żwiru o frakcji 2/16 oraz mile widziana domieszka uplastyczniająca dodana zgodnie z wytycznymi podanymi na opakowaniu. Tak przygotowany beton zbliży się po 28 dniach do wytrzymałość na ściskanie 20 MPa, wszystko zależy od ciebie, staranności odmierzania i wymieszania składników.

Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka.

Do beton mrozoodpornego, koniecznie trzeba zastosować kruszywo łamane. 

Link do komentarza

Nie wiem czy będę pomocny, ale robiłem podobne ogrodzenie do takiego, do jakiego się przymierzasz.
Rozwiązałem to inaczej.
Słupy wymurowałem z najtańszego pustaka ceramicznego poryzowanego (pozostałość po budowie garażu.)
Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi) 
Wbiłem do tych dziur zbrojenie zrobione jak dla fundamentów, tyle że umieszczone pionowo.
4 pręty wychodzące z ziemi, wypuściłem luzem tak na wysokość słupków, zrobiłem drewniany szalunek do wysokości płyty betonowej która miała później być tam wstawiona. 
Do tego malego szalunku ponabijałem listwki po bokach, tam gdzie później miała być wpuszczona ta betonowa dolna płyta - jak rozebrałem te szalunki miałem gotowe wpusty, aby z góry ją wsnunąc.
Na te pręty wystające i betonowe stopy papa, lepiszcze izolacyjne i nakładałem pustaki.
Jako że są pustaki są poryzowane i posiadają otwory, można ładnie na pręty (chyba fi 8 a może fi 10 - nie pamiętam dzisiaj) wsuwać kolejne, zaprawa, kolejny, zaprawa i tak do wysokości jaką potrzebujemy.
Zrobiłem bardzo rzadką zaprawę betonową i wlewałem jeszcze w każdy pustak po jego wymurowaniu.

Później wszystkie otynkowałem, a na koniec pospawałem sobie metalową formę i zrobiłem na tych słupkach barwione (zawsze jednakowa miarka koloru na wiadro) - nasady.
Z opisu wygląda że dużo roboty, ale powiem Ci że tylko się tak wydaje, bo poszło błyskawicznie.
Wykopać dziury.
Włożyć zbrojenie.
Zalać.
Wymurować słupki.
Otynkować.

 2 tygodnie popołudniami i miałem gotowe.
Najtrudniejsze wsuwanie betonowych przęseł.
Sam nie zrobisz, bez pomocnika.
Resztę jak najbardziej.
Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

 Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka. 

 

Słupki bez wibrowania wytrzymają góra 20 lat. I nie należy zapominać, że minimalny wymiar otuliny zbrojenia to 5 cm (żeby nie korodowało). I to 5 cm bez pęcherzy.

32 minuty temu, bobiczek napisał:

 Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi)  

 

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

Link do komentarza
26 minut temu, retrofood napisał:

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

 

Zgadza się.
Nawet takie akumulatorowe widziałem.
Pewnie warto wypożyczyć na dobę i zrobić wszystkie otwory szybciutko.

59 minut temu, bobiczek napisał:


Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

 

Znalazłem.
Akurat było o tych "czapkach" na słupki, ale coś tam widać ogrodzenia które opisałem.
10 lat temu!
W morde.
A jakby wczoraj było  :D

 

 

Link do komentarza
15 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Serio, chcesz się bawić w prefabrykację? Nie lepiej podpytać w tych firmach, co robią betonowe ogrodzenia? Nie mam zamiaru zbijac cię z tropu i odbierać zapału, ale w tych słupkach sa już gotowe bruzdy do wsuwanie płyt.

Link do komentarza

- Szalunek będzie na 5 słupów z desek. 2,5cm x 10cm x 300cm. Wibrował będzie za pomocą wiertarki SDS przełączonej na młot;
Mieszanka oczywiście według rekomendowanego przepisu.

- Co do murków z drewnianymi przęsłami to wyglądają ekskluzywnie.

 

- W związku z tym, że ziemia będzie napierać, pomyślałem sobie jeżeli płyty będą się tylko opierać na słupkach to wystarczy.
Konstrukcja słupka bez rowka będzie mocniejsza. 

Link do komentarza
20 minut temu, animus napisał:

Płyty w kształcie litery L

Zaczyna być za drogo...

 

Ale jeszcze drożej będzie rozbierać ten "murek oporowy"-samoróbka  jak po ulewniejszym deszczu się rozpadnie i trzeba będzie od nowa robić ogrodzenie...

 

U bobiczka, u którego powstał piękny wyrwór, była inna sytuacja - nazwijmy ją powierzchniową.. nie potrzebny był "murek oporowy"

Link do komentarza
14 minut temu, JacekZbyszek napisał:

To dobry pomysł. Nie bardzo pasują do słupów. Pewnie cena ich będzie duża. Chyba przystanę przy moim pomyśle. Jedynie co mogę zrobić to płytę samo-róbkę w kształcie litery "L". Zwykłą płytę to mi łatwo zrobić ale "L"-kę to już inna para kaloszy.

Pomiędzy elkami słupy, elki odwróconej w nasypie nie widać, wygląda jak ściana przęsła.. 

image;s=1000x700

 

Gotowe.

https://www.olx.pl/d/oferta/sciana-mur-oporowy-blok-typu-l-elka-l-ka-80-cm-gdansk-CID628-IDO41OW.html?reason=extended_search_extended_distance

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...