Skocz do zawartości

Uruchamianie narzędzi spalinowych po długiej przerwie w użytkowaniu


bobiczek

Recommended Posts

Pytanie mam.
Jak w temacie.
Wszędzie porady dotyczą uruchomienia po zimie i takich czynności o których wiem.
Moje urządzenie stało nieużywane 12 lat!
Kosa spalinowa, taka nieduża z Alko.
Mam taką wielką Sthila, ale przydałaby się czasami ta mała z Alko.

Kupiłem 12 lat temu, może ze 2 razy użyłem, później kupiłem dużą, bardziej profesjonalną i tamta została odłożona na stryszku w garażu.
Postanowiłem ją odpalić.
Jakieś specjalne procedury?
Smarowanie jakieś (czego?)

Przed odpalaniem sprawdzę świecę i co tam zrobić jeszcze?

Jakieś przedmuchiwanie gaźnika?
A tłok?

Jak go potraktować?

Będę wdzięczny za rady, żebym sobie nie narobił keke.

Kosa to Alko FRS 351 Vario

Silnik dwusuwowy, 24 ccm/0,67 kW (0,9PS)

 

product_10918.jpg

Link do komentarza
5 minut temu, bobiczek napisał:

Postanowiłem ją odpalić.
Jakieś specjalne procedury? 

 

Przede wszystkim wylej paliwo, wyczyść wszystko i zalej nowym. Olej dodawany do paliwa traci z czasem własności, co szkodzi silnikowi.

Ja kiedyś uruchamiałem Stihla po  paru latach i nie czyściłem tylko dolałem nowego. Szwagier - spec motoryzacji bardzo mnie poźniej za to zj...ał, więc pamietam do dzisiaj. Silniki dwusuwowe należy uruchomić tak, jak się uruchamia nowe. 

Link do komentarza

Trochę dużo roboty, ale można by ściągnąć głowicę, albo wykręcić samą świece i pół na pół olej z benzyną wlać, by nie było za gęste i bez świecy poruszać tłokiem. Najgorszy cylinder bo napewno nalot spory, bo reszta, jak wał są napewno w oleju. Potem wydmuchać to i już mieszanke wlać do cylindra tak samo przez otwór od świecy i enegricznie wypłukać. Przeczyścić świece i tyle.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Jak leżała z paliwem to na bank filterek paliwa do wymiany
Pod warunkiem że w ogóle jest. Ja w Hondzie co chwila gaźnik czyściłem, jak założyłem filtr, chodzi jak złoto. Nie wiem czy w ogóle montują filtry paliwa w takich sprzętach budżetowych. W Hondzie np jak falują obroty i podejrzewam że w innych silnkach kosiarkowych podobnie, to według mnie gaźnik przytkany.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
7 godzin temu, podczytywacz napisał:

Oddać do serwisu podkaszarek - oni to zrobią (chyba...) profesjonalnie...

 

Zapomnij.

Kiedyś podjechałem z kosiarką swoją (Alko) do serwisu kosiarek - to mi powiedział "Pan serwisant" z takim sarkazmem w głosie, że "takiej chińszczyzny u nas nie robimy"
Ta chińszczyzna pomimo dziur w obudowie, paliła i chlastała z nowym nożem do zeszłego roku.
18 lat.
Bo miała solidny u góry wkręcony Briggs & Stratton.
Nowa tegoroczna z napędem, mulczowaniem i resztą bajerów fajna - ale jednostka ta sama :)
I na pewno nie trafi do tego serwisu.
Dla zasady i dlatego że mnie urazili i zgniewali  :)

3 godziny temu, vlad1431 napisał:

Pod warunkiem że w ogóle jest. 
 

 

Też wątpię czy takie taniochy zaopatrzyli

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Ja kupiłem Nac za 300zł, po 2 godzinach zaczęła słabnąć i pierwsze co przyszło mi do głowy, że brudne paliwo i bałem się wysłać na gwarancji, że mnie obciążą za czyszczenie gaźnika. Ale mam tu na miejscu fachowca i podobno pół dnia się męczył, aż wymienił gaźnik na nowy. Powiedział, że na tym nie ma opcj żeby to chodziło. 100zł tylko policzył, w tym nowy gaźnik. Od tego czasu śmiga aż miło, 2.4KM to już jest czym haratać.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...