Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplenie tarasu nad wykuszem


Recommended Posts

Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.


Witam
Rzeczywiście masz problem wylewki przynajmniej na wykuszu musisz dać 5cm styropianu musiałbyś dać 5cm + izolacja
Jedynym rozwiązaniem jak dla mnie jest regulacja drzwiami balkonowymi zakładając że drzwi masz 230cm możesz zamówić na 223cm i będziesz miał izolację na wykuszu dobrą jedynym problemem będzie próg w pokoju na wyjście na wykusz
Najlepszą izolacją w takim przypadku jest Dajterman styropian też trzeba dać najtwardszy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?


Cze.W przekroju -folia +styropian+folia+wylewka ze spadkiem na zewnątrz+hydroizolacja pod płytki np mapelastic firmy mapei.Należy dopilnować aby izolacja cieplna tarasu łączyła się z izolacją ściany .Pozdro.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mam podobny problem, z tym, że mam strop teriva i również miejsce jedynie na 10 cm wszystkiego na tarasie.
Czy poza 5 cm styropianu na tarasie mogę dać dodatkowe 5 cm od dołu tzn. na suficie parteru pod tarasem? Tam ma być sufit podwieszany więc miejsce będzie, ale czy można tak z obu stron dawać ocieplenie? I jeśli tak, to czy nie lepiej od dołu dać wełnę mineralną? Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 lata temu...
Jako że robi się coraz cieplej chciałbym zabrać się niedługo za izolację wykusza.Warstwy wyglądały by tak.Od wewnątrz pod strop 5cm styropianu, strop,3 warstwy lepiku abizol, papa termozgrzewalna,abizol, druga warstwa papy, folia , styrodur 8cm , folia , wylewka , folia w płynie , płytki. Czy coś takiego zda egzamin? W której warstwie zamontować obróbkę blacharską? Edytowano przez jarek81 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Ja mam ten sam problem co autor wątku. Temat jest trochę leciwy, ale zastanawiam się jakie w końcu rozwiązanie zostało wybrane do tego wykuszu.

Mój "taras" to raczej tarasik, bo ma raptem 50cm x 300cm, ale niestety także jest zrobiony równo ze stropem. Okien jeszcze nie mam, więc sytuacja w miarę komfortowa.

Myślałem o ociepleniu tego płytą PIR. Ma dobre parametry, bo 8cm PIR (lambda=0.023) zastąpi 11cm styropianu grafitowego (lambda=0.031), a to wg mnie już wystarczy, żeby było dobrze. Zamierzam właśnie tak to zrobić.

Nie wiem jak z cenami, ale na mój wykusz pewnie zmieszczę się w 150-200PLN...



Co sądzicie?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krok czwarty to rozpięcie folii o wysokiej paroprzepuszczalności w pewnej odległości od deskowania. W ten sposób zyskujemy szczelinę wentylacyjną i zabezpieczenie wełny mineralnej przed zamoczeniem w razie nieszczelności pokrycia i podkładu z papy na deskach.
    • no deszczowej jak najbardziej a nawet mroźnej klimatyzatory budżetowe grzeją do -25*C na zewnątrz a droższe nawet do -30 *C.
    • Zgodnie z tym to na zgłoszenie. W swoim domu jednorodzinnym taka procedura a w bloku trochę ceregieli z zarządcą lub odmowa.   "Zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt 1aa i 1b ustawy z 7.07.1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290) - dalej pr. bud., pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynków, innych niż budynki, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem ich przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych, a także z wyłączeniem budynków, których projekty budowlane wymagają uzgodnienia pod względem ochrony przeciwpożarowej a także na przebudowie przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi ona do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków. Jeżeli zatem podlegający przebudowie budynek jest budynkiem jednorodzinnym a zamierzana inwestycja, polegająca na wykonaniu otworu drzwiowego w miejscu dotychczasowego okna nie zwiększy dotychczasowego obszaru oddziaływania tego budynku jednorodzinnego, roboty mogą zostać wykonane w ramach zgłoszenia. Jednak w przypadku, gdy otwór zewnętrzny ma być przebudowany w budynku np. wielorodzinnym (por. przepis art. 29 ust. 2 pkt 1aa pr. bud.), inwestor jest zobowiązany do uzyskania pozwolenia na budowę." źródło: https://www.prawo.pl/biznes/drzwi-zamiast-okna-czy-potrzebne-pozwolenie-na-budowe,153573.html  
    • Przecież PV dostarczają prąd elektryczny i możesz zasilić nim nawet respirator wiec nie wiem skąd to zdziwienie??  Jeżeli budujesz nowy dom rozważ wykorzystanie klimatyzacji również do ogrzewania domu. Polecam takaklima z Raszyna, Jestem zadowolony z usługi i sprzętu. 
    • Występowanie o zgodę na taką zmianę nie wydaje się uzasadnione. Nie ma tu przecież ingerencji w elementy konstrukcyjne. Nie jest to też sytuacja, w której okno/drzwi pojawiają się w ścianie, gdzie dotąd ich nie było (w pewnych sytuacjach może to zmieniać wymagane odległości od granic i innych obiektów).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...