Bakafi Napisano 20 lutego 2008 Udostępnij #1 Napisano 20 lutego 2008 Witam!Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm. Link do komentarza
Sylwuś Napisano 21 lutego 2008 Udostępnij #2 Napisano 21 lutego 2008 Cytat Witam!Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm. WitamRzeczywiście masz problem wylewki przynajmniej na wykuszu musisz dać 5cm styropianu musiałbyś dać 5cm + izolacja Jedynym rozwiązaniem jak dla mnie jest regulacja drzwiami balkonowymi zakładając że drzwi masz 230cm możesz zamówić na 223cm i będziesz miał izolację na wykuszu dobrą jedynym problemem będzie próg w pokoju na wyjście na wykusz Najlepszą izolacją w takim przypadku jest Dajterman styropian też trzeba dać najtwardszy. Link do komentarza
Redakcja Napisano 21 lutego 2008 Udostępnij #3 Napisano 21 lutego 2008 Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania. Link do komentarza
Bakafi Napisano 23 lutego 2008 Autor Udostępnij #4 Napisano 23 lutego 2008 Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione . Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania? Link do komentarza
hesia Napisano 24 lutego 2008 Udostępnij #5 Napisano 24 lutego 2008 Cytat Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione . Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania? Cze.W przekroju -folia +styropian+folia+wylewka ze spadkiem na zewnątrz+hydroizolacja pod płytki np mapelastic firmy mapei.Należy dopilnować aby izolacja cieplna tarasu łączyła się z izolacją ściany .Pozdro. Link do komentarza
yoss Napisano 2 marca 2008 Udostępnij #6 Napisano 2 marca 2008 mam podobny problem, z tym, że mam strop teriva i również miejsce jedynie na 10 cm wszystkiego na tarasie. Czy poza 5 cm styropianu na tarasie mogę dać dodatkowe 5 cm od dołu tzn. na suficie parteru pod tarasem? Tam ma być sufit podwieszany więc miejsce będzie, ale czy można tak z obu stron dawać ocieplenie? I jeśli tak, to czy nie lepiej od dołu dać wełnę mineralną? Pozdrawiam Link do komentarza
Redakcja Napisano 4 marca 2008 Udostępnij #7 Napisano 4 marca 2008 Taras można ocieplić z obu stron. Lepiej styropianem, bo nie ma zagrożenia wykroplenia się pary wodnej. Link do komentarza
jarek81 Napisano 1 marca 2013 Udostępnij #8 Napisano 1 marca 2013 (edytowany) Jako że robi się coraz cieplej chciałbym zabrać się niedługo za izolację wykusza.Warstwy wyglądały by tak.Od wewnątrz pod strop 5cm styropianu, strop,3 warstwy lepiku abizol, papa termozgrzewalna,abizol, druga warstwa papy, folia , styrodur 8cm , folia , wylewka , folia w płynie , płytki. Czy coś takiego zda egzamin? W której warstwie zamontować obróbkę blacharską? Edytowano 1 marca 2013 przez jarek81 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
-budowa-domu- Napisano 22 marca 2013 Udostępnij #9 Napisano 22 marca 2013 Ja ma u siebie obróbkę dane między wylewka a styrodurem. Link do komentarza
jarek81 Napisano 23 marca 2013 Udostępnij #10 Napisano 23 marca 2013 Na razie prace wstrzymane zima wiosną nas zaatakowała. Link do komentarza
celafon Napisano 11 kwietnia 2013 Udostępnij #11 Napisano 11 kwietnia 2013 Ja mam ten sam problem co autor wątku. Temat jest trochę leciwy, ale zastanawiam się jakie w końcu rozwiązanie zostało wybrane do tego wykuszu.Mój "taras" to raczej tarasik, bo ma raptem 50cm x 300cm, ale niestety także jest zrobiony równo ze stropem. Okien jeszcze nie mam, więc sytuacja w miarę komfortowa.Myślałem o ociepleniu tego płytą PIR. Ma dobre parametry, bo 8cm PIR (lambda=0.023) zastąpi 11cm styropianu grafitowego (lambda=0.031), a to wg mnie już wystarczy, żeby było dobrze. Zamierzam właśnie tak to zrobić.Nie wiem jak z cenami, ale na mój wykusz pewnie zmieszczę się w 150-200PLN...Co sądzicie? Link do komentarza
jarek81 Napisano 12 maja 2013 Udostępnij #12 Napisano 12 maja 2013 Witam mam pytanie co dać pod papę termozgrzewalną jaki środek dysperbit czy jakiś lepik na zimno?Czy może nic nie dawać tylko papę bezpośrednio kłaść na beton rozgrzewając ją palnikiem. Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 12 maja 2013 Udostępnij #13 Napisano 12 maja 2013 Papa koniecznie na styropian i blachę( kapinos). Jan Link do komentarza
Docieplenie poddasza Napisano 6 czerwca 2013 Udostępnij #14 Napisano 6 czerwca 2013 lepiej zastosuj bitumiczne membrany samoprzylepne. Będzie pewniejsze. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się