Skocz do zawartości

Docieplenie sufitu na ganku


Recommended Posts

Witam,

 

To mój pierwszy post, więc mam nadzieję, że piszę go w dobrym miejscu - jeśli nie, to proszę o nakierowanie, gdzie go przenieść.

 

Sytuacja jest następująca. Dom z lat 60-tych. Ściany zewnętrzne ocieplone kilkanaście lat temu styropianem 5cm. Ganek (wiatrołap) znajduje się nad wejściem do piwnicy, a nad nim jest zadaszony balkon.

Na samym ganku nie ma żadnego ogrzewania. Niedawno zostały na nim wymienione: okno (z metalowego, takiego gospodarczego, na PCV) oraz drzwi (ze starych drewnianych na ALU-drewno). Oczywiście różnica temperatury przed/po wymianie duża - nie wiem dokładnie, bo w ostatnim czasie nie było dużych mrozów, ale teraz na pewno jest kilka stopni więcej. Pojawiło się jednak inne zjawisko - skropliny na oknie oraz na wkładce zamka. To chyba naturalne zjawisko?

 

I teraz sedno problemu. Ściany ganku są ocieplone, jednakże sufit nie posiada żadnej dodatkowej izolacji cieplnej - jest to po prostu strop betonowy, na którym prawdopodobnie nie ma żadnej dodatkowej izolacji - być może jest warstwa papy w środku. Wiem, że na pewno podczas remontu balkonu (przynajmniej tak twierdził wykonawca) została wykonana izolacja wodna (płynna folia), a na to położone płytki. W przeszłości balkon delikatnie przeciekał i woda dostawała się na ganek, jednakże po remoncie problem ustał - zakładam, że wszystko jest OK, jednakże nie mogę wykluczyć, że problem nie pojawi się ponownie.

 

Nie mam żadnego wykształcenia ani wiedzy budowlanej, ale większość "drobnych" napraw/remontów w domu robię sam i w tym wypadku chciałbym ocieplić sufit, ale...

1. Nie wiem, czy można to zrobić oraz czy jest sens to robić (czy przyniesie to jakiś efekt).

2. Od zewnątrz nie ma technicznie takiej możliwości (oczywiście przy dużych funduszach pewnie by się dało, ale wiązałoby się to zapewne z remontem balkonu).

3. Pozostaje ocieplenie od środka, ale nie wiem czy można go wykonać (z punktu widzenia poprawności i ewentualnych konsekwencji).

4. Nie wiem w razie czego, jakiego materiału użyć. Mam wrażenie, że zwiększyła się wilgotność na ganku i nie wiem, jaki materiał nadaje się do takich warunków. 

4. Jeśli do ocieplenia można byłoby wykorzystać wełnę mineralną szklaną, to jaka powinna być kolejność warstw? Patrząc od sufitu - wełna, folia paroprzepuszczalna, płyty GK? Czy powinno to zupełnie inaczej wyglądać? Ocieplałem już poddasze i wydaje mi się, że tam wyszło wszystko ok, jednakże tutaj jest zupełnie inna sytuacja (tam wełna miała jak "oddychać", a tu zostałaby szczelnie zamknięta i nie wiem czy może to tak wyglądać...).

 

Proszę o poradę, co najlepiej w takiej sytuacji zrobić. Jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje, to jeśli tylko będę wiedział to odpiszę. Mogę również w razie czego dorzucić jakieś zdjęcia.

 

W załączniku odręczny, przybliżony schemat jak to wygląda.

Schemat_ganek.jpg

Link do komentarza

Mam identycznie, być może dom też z tych lat, nigdy z żoną w to się nie zagłębialiśmy, ale nie ma żadnego tarasu na gankiem. Natomiast teściowa zainwestowała z 10 lat temu w panele między innymi na ganku, pod którymi jest 2 cm styropianu, na suficie też. Nie chcę wiedzieć co jest pod tym styropianem, ale wiem że jest pleśń. Teraz został przykryty 15cm styropianu i być może sytuacja się zmieni, ale na razie tego nie ruszamy. Bez względu na to czy pomieszczenie jest ogrzewane czy nie, jak para nie ma się gdzie wydostać, zawsze będzie się skraplać. Natomiast ocieplenie nieogrzewanego ganku prawie nic nie da. Po wymianie drzwi wejściowych, na korytarzu jest deko cieplej, przynajmniej nie dmucha przez te drugie drzwi. Lepiej według mnie zainwestować w miarę porządne drzwi jedne i drugie. Zawilgocenie od zalania bym wykluczył, po jednym lecie powinno wyschnąć.



Link do komentarza

Mostek jest przez schody, strop nad gankiem może jeszcze strop zejście do piwnicy.

Nie da się już prawidłowo ocieplić, zamknąć izolacji - duże koszty.

Na strop na ganku, od spodu, trzeba przykleić  10 cm styropianu i na to siatka na klej, gips szpachlowy, farba. 

Potrzebna też wentylacja nawiewno-wywiewna. 

5 cm styropianu na ścianach to za mało, minimum 12 cm potrzebne, żeby ściany za styropianem ni pleśniały.  

Link do komentarza
6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

styropianowe nakładki na okno i zamek.

To wtedy znajdzie się inne zimne miejsce i tam para wodna będzie kondensować...

Zrobiłeś zamknięte, SZCZELNE pomieszczenie, w którym kisi się wilgoć... Bez WENTYLACJI żadne ocieplenie nie pomoże, z jeszcze może zaszkodzić...

 

Albo zainstaluj tam osuszacz jakiś dobry i wydajny z odprowadzeniem skroplin poza ganek :yahoo:

automatycznie załączający się po osiągnięciu szkodliwej wilgotności...

Link do komentarza
21 godzin temu, retrofood napisał:

Przykleić to mało, trzeba przykręcić!!!!

Tu nie przykręcili.

Do tego są kołki, które się wbija. :icon_cool:

Sama czynność to potocznie kołkowanie, kotwienie styropianu. 

Ale faktycznie zrobili bubla, na stare tynki, na placki nie trzyma za długo.  

W nowym budownictwie taka fuszerka mogłaby im się udać. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...