Skocz do zawartości

Jaki cement na pale fundamentowe?


Recommended Posts

Przede wszystkim potrzebny będzie nie tylko piasek, ale i żwir lub tłuczeń. Bez grubszego kruszywa, o zróżnicowanym uziarnieniu zrobimy co najwyżej zaprawę cementową, a nie beton.

Szczerze radziłbym kupić raczej bloczki betonowe. Ewentualnie beton z betoniarni. Z gruszki, jeżeli potrzebna jest duża ilość, albo suchą mieszankę do rozrobienia z wodą.

Jeżeli już robić go samemu to wystarczą proporcje objętościowe 1:2:4 (cement:piasek:żwir), ewentualnie 1:5, jeżeli zamiast kruszywa i piasku używamy pospółki. 

Wody jak najmniej, tak żeby masa miała konsystencję wilgotnej ziemi.

Ale przygotować dobry beton naprawdę trzeba umieć. To nie jest takie proste, jak się wydaje. Bezpieczniej jest kupić bloczki betonowe.

Link do komentarza

Co do bloczków miałem na myśli żeby użyć ich zamiast słupów betonowych. W przypadku takiej konstrukcji jak drewniana wiata zwykle wystarczy ułożenie ich na powierzchni ziemi. Ewentualnie można je też wkopać w grunt. Roboty dużo mniej niż wylewać samemu słupki.

Jak już ktoś się bardzo uprze to polecam użycie rur kanalizacyjnych jako form do wypełnienia betonem.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Co do bloczków miałem na myśli żeby użyć ich zamiast słupów betonowych. W przypadku takiej konstrukcji jak drewniana wiata zwykle wystarczy ułożenie ich na powierzchni ziemi.  

 

Rozumiem, brałem to pod uwagę, ale podany rozmiar czyli 12 na 8 metrów wg mnie takie rozwiązanie wyklucza. 

Link do komentarza

Mam inne doświadczenia i spostrzeżenia. Mamy tu na wsi halę, której mury były po dwóch latach wiązane ściągami, bo po zimie (i dużym obciążeniu śniegiem) zaczęły się zwyczajnie rozłazić. Gdyby miały solidny fundament prawdopodobnie by do tego nie doszło. Rozpiętość 8 metrów w zimie to nie w kij dmuchał.

Dlatego przy tych rozmiarach wykorzystanie samych bloczków uważam za zbyt duże ryzyko.

Link do komentarza
13 godzin temu, Drakula74 napisał:

Planuję na działce postawić wiatę

Tutaj PIERWSZYM  pytaniem powinno być pytanie o projekt...

Co to za wiata, jak wysoka, jak (i czy) obudowana, z jakim dachem...

Potem należałoby obliczyć wytrzymałość punktów podparcia słupów ( uwzględnić warunki atmosferyczne ) i dopiero wtedy zastanawiać się jakiego betonu - nie cementu - użyć...

 

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Rozpiętość 8 metrów w zimie to nie w kij dmuchał.

12x8 m to już niezły kawałek budowli... dla amatora, nie mającego praktyki i wiedzy...

Link do komentarza

Pomiędzy drewnianą wiatą i murowanym budynkiem jest ta zasadnicza różnica, że dla konstrukcji drewnianej nie są groźne niewielkie ruchy gruntu, wysadziny mrozowe itp. 

Pisałem przecież, że bloczki można zagłębić w ziemię, a odpowiednią liczbę bloczków połączyć zaprawą. Wylewanie słupów to trudniejsza robota. I tak jak napisałem w pierwszym poście - w takiej sytuacji najlepiej zamówić beton z betoniarni, zamiast go samemu przygotowywać. 

Link do komentarza

Dzięki za wszystkie podpowiedzi ale nadal mam wątpliwości która podpowiedź jest najlepsza . Według mnie na logikę idąc musi to stać na palach gdyż powierzchnia dachu sprawia że konstrukcja będzie ciężka i że względu na powierzchnię dachu podatna na silne wiatry, bloczki więc odpadają.Wiata ma mieć po długości 5 filarów co 3 m i po szerokości 3 filary co 4m.

Link do komentarza
55 minut temu, Drakula74 napisał:

Dzięki za wszystkie podpowiedzi ale nadal mam wątpliwości która podpowiedź jest najlepsza . Według mnie na logikę idąc musi to stać na palach gdyż powierzchnia dachu sprawia że konstrukcja będzie ciężka i że względu na powierzchnię dachu podatna na silne wiatry, bloczki więc odpadają.Wiata ma mieć po długości 5 filarów co 3 m i po szerokości 3 filary co 4m.

 

Czyli tak, jak kiedyś  na wsiach stawiano stodoły. Porozglądaj się po okolicy. Stopa słupa była wylewanym fundamentem, a słupy murowane z tego co było pod ręka. Teraz zamiast murowanych słupów często stosuje się  rury stalowe. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...