Skocz do zawartości

Teriva, betonować w mrozie?


Recommended Posts

Nie miałem w tym roku szczęścia, przez COVID ekipa wyleciała mi na 3 tygodnie. Kończą właśnie ściany (jadą już na zaprawie przeciwmrozowej) i układają strop. No, ale trzeba go rzecz jasna jeszcze wylać, a widzę niestety, że w prognozie na 45 dni na interii codziennie mrozy w nocy aż do lutego, a luty raczej ciepły nie jest. Więc pewnie do marca.

 

Niestety 2 miesiące przerwy przy obecnej inflacji to kilka tysięcy straty.

 

Czy jeśli w dzień jest +3-4, a w nocy do -4, to jest to jeszcze do przyjęcia, czy też się nie nadaje? Wiem, ze zaleca się nagrzewanie od spodu, ale to dla odmiany kosztuje fortunę w prądzie ;) Nie mam również pewności, czy ekipa użyje odpowiedniego betonu. Nie znam się na betonie, wykonawca może mi wcisnąć co chce (robi generalny).

 

Czy Waszym zdaniem jestem skazany na te kilka tysięcy strat? :) Czy jest jakiś prosty sposób?

 

Pozdrawiam,

Link do komentarza

Po pierwsze mieszanka betonowa odpowiednia a po drugie widziałem budowę ratusza dzielnicy Białołęka w Warszawie, która trwała całą zimę. Widziałem też odpowiednie zabezpieczenia, które pozwoliły mieszance betonowej wiązać. Wszystko zależy od mieszanki, którą zamówisz w węźle betoniarskim i temperatury, którą zapewnisz. Domieszka FLUX zimowy (chyba nic nie pomieszałem) pozwala betonować do -10 stopni. W węźle wszystko powiedzą.

 

Dla ścisłości: temperatura powietrza poniżej -3 stopnie C, ale temperatura betonu musi byc utrzymana na poziomie +10 stopni przez 3 dni. I teraz już wiem, skąd te maty na budowie. źródło: https://www.marketpsb.pl/artykul/betonowanie-zima-domieszki-do-betonow.html

 

Link do komentarza