Skocz do zawartości

Vaillant ecotec pro vc 186/5-3 KW + sterownik pogodowy Multimatic 700/6 - dostosowanie ustawień do instalacji


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam kilka pytań co do ustawień kotła Vaillant ecotec pro vc 186/5-3 KW i sterownika pogodowego Multimatic 700/6. Urządzenia pracują w nieocieplonym domu z lat 60-tych, około 150 m2, jeden obieg CO, ogrzewanie grzejnikowe, a podłogówka w dwóch łazienkach i na korytarzu (wymiana kotła węglowego na gazowe, kocioł gazowy pracuje niecały miesiąc).

Na początku kilka moich ustawień (sterownik pogodowy Multimatic 700/6 zaistalowany w salonie na parterze):

  • Zadana temperatura dzienna: 21 st C
  • Zadana temperatura nocna 19 st C
  • CWU (powietrzna pompa ciepła), temp. 45 st C, grzana obecnie w godzinach: 17:30-22:00, ale ciepła woda jest przez całą dobę.
  • Przedziały czasowe: pn-pt: 6:00-22:00, so-nd: 07:00-23:00
  • Krzywa grzewcza: 1.2
  • Tryb auto-wyłącz: NOC
  • Korekta temp. pokoj.: KOREKTA - dla mnie bardziej optymalny, lepszy komfort cieplny, TERMOSTAT przetestowałem, ale po wychłodzeniu pomieszczeń w nocy, długo się dom nagrzewał.
  • Wybieg pompy ogrzewanie (D.001): 30 min
  • Maks. czas blokady ogrzewanie (palnika) (D.002): 40 (18,5 min przy 50 st C na zasilaniu).

 

Jeśli jakiś ustawień brakuje to dopisze, a teraz kilka pytań:

  1. Tryb KOREKTA: czy w tym trybie palnik może/powinien się wyłączać? I wtedy obowiązują ustawienia: Wybieg pompy ogrzewanie (D.001) oraz Maks. czas blokady ogrzewanie (palnika) (D.002)? Zauważyłem jedynie że codziennie o godzinie 22:00 kiedy ogrzewanie przechodzi na tryb NOC, a CWU przestaje być ogrzewana, palnik gaśnie i po czasie D.002 spowrotem się zapala, z obniżoną już temperaturą (KOREKTA). Czy to jest prawidłowe działanie? A skoro tak to w ciągu dnia gdy zostanie osiągnięta temperatura zadana 21 st to palnik również powinien zgasnąć ?
  2. Czy ustawienia D.001 i D.002 mogą takie do mojej instalacji i pozostałych ustawień? 
  3. Jeśli chodzi o temperatury zadane to w DZIEŃ ładnie trzyma 21 st C, ale w NOCY temperatura nie spada do tych 19, tylko jest jakies 20,5 st C, więc minimalna różnica pomiędzy dniem a nocą. Jakieś rady? Coś zmienić?
  4. Szukam ustawień aby jak najbardziej zaoszczędzić oczywiście na zużyciu gazu, bo póki co zużycie waha się od 11-17 m3 na dobe przy temperaturach na zewnątrz od około -5 do 5. Troche sporawo, wiem...wiem dom nie ocieplony (ocieplenie w przyszłym roku), ale może coś da się jeszcze urwać? Dlatego proszę o jakieś propozycje ustawień kotła i sterownika.

 

Pozdrawiam.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...