Skocz do zawartości

witam . Czy ktoś z państwa ma rozwiązanie z wilgotna rurą z łazienki na piętrze .


Recommended Posts

Poci się w tej dolnej łazience?

Co jest na piętrze? rura odpowietrzająca? nie jest zaizolowana? Jakie odpływy zbiera? wystaje ponad dach?

 

Wentylacja w tej zapoconej łazience jest sprawna? grawitacyjna, czy mechaniczna?

 

Wentylacja - a raczej jej brak - może być podstawową przyczyną nieodprowadzania wilgoci z łazienki i kondensacji na wyziębionej  - przez zimną rurę - ścianie... a jak para się skondensuje, to prawem grawitacji - spływa na podłogę...

 

A taka rura, przed obudową powinna była być zaizolowana wełną, czy chociażby pianką na grubo...

Link do komentarza
16 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

Różnica temperatury między tym co płynie w rurze a temperaturą przy podłodze. Izolacja rury by pomogła, ale skoro jest zabudowana, to nie ma jak tego zrobić bez "demolki". Ewentualnie - jakąś dziurkę bym nawiercił i piankę niskoprężną wcisnął. Chodzi o izolator. Może ma ktoś lepsze pomysły?

Link do komentarza
18 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Powodem pocenia jest brak izolacji na rurze kan..

Na ostatnim piętrze zawsz trzeba izolować rurę kanalizacyjną połączoną z odcinkiem rury wywiewnej w dachu., punkt rosy wypada na zewnętrznej ściance rury, wilgoć przenika dalej, rura kanalizacyjna jest zakończona na dachu rurą wywiewną, powietrze zewnętrzne wlewa się do środka przy ściankach a środkiem wylatuje ciepłe z gazami. 

Trzeba odkuć, przy następnym remoncie,  owinąć rurę np. izolacją ekran za grzejnikowy:     

https://allegro.pl/listing?string=ekran zagrzejnikowy&bmatch=e2101-d3794-c3683-p4311-hou-1-5-1021

EKRAN-ZAGRZEJNIKOWY-MATA-ALUMINIOWA-10M

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 autor ma pewnie żeliwną

Wystarczy PCV , robi się to samo, przerabiałem ludkom już takie niedoróby,

Wystarczało  w nowszej wersji opianować, albo dawniej gdy nie było jeszcze styropianów, zawinąć papierem falistym przed zamurowaniem, tak żeby ściana nie domykała bezpośrednio do ścianki rury kanalizacyjnej.   

Link do komentarza

 Nad tą rura jest łazienka  i z tej łazienki idzie rura do dołu , na dole przyłączona jest do niej kolejna łazienka i to wszystko wchodzi pod podłogę w łazience dolnej i ok 8 mb pod domem w piasku zasypowym - do kanalizacji , Jak rozumiem muszę ja ocieplić pianką ( da się to zrobić tylko muszę wyciąć trochę okienek może pomoże Dzięki

Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...