Skocz do zawartości

ogrzewanie podłogowe skoki temperatury


Recommended Posts

Witam serdecznie posiadam kocioł kondensacyjny immergas victrix tera 24, system pogłogówek około 110 m2 i trzy grzejniki, 

oczywiście w instalacji znajduje się sprzęgło hydrauliczne i dwie pompki jedna na grzejniki i druga na ogrzewanie podłogowe. kocioł nie jest podłączony do sterownika ani czujnika temp. na zewnątrz

posiadam zawór mieszający którym reguluję temperaturę na podłogi.

moje pytanie czy to normalne że podłogówka nie grzeje cały czas równomiernie tzn. przez godzinę jest ciepła w całym domu a przez następną zimna?

na kotle ustawione jest 50 stopni, na zaworze mieszającym ustawione 30 stopni na podłogówki, dlaczego podłogówka nie utrzymuje cały czas równej temperatury tak jak grzejniki? 

w rozdzielaczach przepływy na poziomie 2 l

pompka podłogówki działa na max mocy, grzejników na najsłabszej

 

Link do komentarza

Z początkiem sezonu zawsze i wszędzie pokazują się takie wpisy, z obniżeniem temperatury na zewnątrz zwykle się to normuje. Z instalacją mieszaną jak z kobietą, nigdy nie wiesz jak będzie działać. A zagadnień jeszcze więcej, często nawet zgodnie z dobrym projektem. Obawiam się że jedynie na Forum Info-ogrzewanie więcej Ci powiedzą. Jak widzisz niby wszystko ok, a nie działa. Czy pompa (pompy) od podłogówki działają cały czas? Możesz jeszcze próbować kryzować grzejniki na termostatach, ale od pomp trzeba zacząć. Przepływ 2L raczej spory, bo zwykle na 1.2-1.5 chodzą.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Częste załaczanie kotła to jest skutek, a kolejny to jest to, że Ci nie równo grzeje. Najpierw muszisz znaleźć przyczynę częstego załączania, żeby Ci caly czas podłogówka grzała, nie pulsacyjnie. Kocioł nie załącza się często bo tak lubi, czy grzeje na czas. Na to tak jak wyżej może się składać kilka przyczyn. A to już wyższa szkoła jazdy. Mogą być złe ustawienia krzywej, pomp, za cienkie rurki, za duży przepływ na rotametrach i kilka jeszcze innych powodów.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ponawiam pytanie o to co steruje załączaniem się pompy ogrzewania podłogowego? I co steruje samym kotłem? Bo jeżeli nie ma nigdzie czujnika temperatury, to kocioł reaguje tylko na zmiany różnicy temperatury zasilania i powrotu. 

 

Na początek spróbowałbym spowolnić przepływ, Na którym biegu pracuje pompa podłogówki? Przy zbyt szybkim przepływie woda nie schładza się wystarczająco w pętlach podłogi i kocioł traktuje to jako brak zapotrzebowania na ciepło. W przypadku kotła lepiej żeby było te 10 stopni różnicy pomiędzy zasilaniem i powrotem. Bardzo możliwe, że kocioł się wyłącza, gdy różnica temperatury pomiędzy zasilaniem i powrotem spada do 5 stopni.

Pompa ogrzewania podłogowego działa ciągle nie jest podłączona do żadnego sterownika (zostanie dołożony w nowym roku wraz z termostatami w pokojach i sterowaniem na rozdzielaczach) 

Kocioł też nie jest podłączony do sterownika. 

Pompka działa na najwyższym 3 biegu. Spróbuję zmniejszyć przepływy. Rozumiem żeby zmniejszyć też moc z jaką pracuje pompka?

Link do komentarza

W bardzo wielu instalacjach wystarcza nawet I bieg pompy obiegowej. Na razie przełączyłbym na niego i nie ruszał rotometrów. Wtedy należy sprawdzić jak ustabilizuje się różnica temperatury zasilania i powrotu ogrzewania podłogowego. 

A jak są ustawione głowice termostatyczne na grzejnikach? Bo jeżeli one są mocno przykręcone to mogą prawie całkiem tłumić przepływ przez grzejnikową część obiegu c.o. Wtedy prawie nie ma odbioru ciepła przez tę część instalacji.

Skoro nie ma żadnego regulatora temperatury to znaczy, że cała instalacja reaguje tylko na różnicę pomiędzy temperaturą zasilania i powrotu do kotła. Jaka temperatura zasilania jest ustawiona na kotle? Proszę ustawiać najniższą możliwą, która wystarcza do zapewnienia komfortu w pomieszczeniach.

Tak w ogóle, to jeśli moc kotła jest mocno zawyżona w stosunku do potrzeb, to kocioł będzie miał skłonność do częstego wyłączania się w okresach, gdy na zewnątrz jest względnie ciepło (wiosną i jesienią). 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...