Skocz do zawartości

Instalacja przeciwoblodzeniowa


Recommended Posts

Według mnie ma, chociaż dużo zależy od konstrukcji i kształtu dachu. Ale wiele razy spotkałem się z oberwanymi rynnami po zimie. U siebie na wsi też już ze dwa razy poprawiałem. Jeśli mróz złapie w nocy roztopiony dniem śnieg, przy dużej jego ilości na spadzistym dachu, to następnego dnia żadne haki pod rynnowe tego nie utrzymają. Natomiast instalacja przeciwoblodzeniowa przerwie połączenie tej masy i zlodowaciały śnieg z dachu ma szansę zsunąć się po rynnie.

Link do komentarza
35 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Przygotowuję artykuł nt. instalacji przeciwoblodzeniowej - na posesji i w strefie okapu dachu. Czy uważacie, że w naszych warunkach klimatycznych ma ona sens? Zalety takich systemów są znane, z drugiej strony takie przedsięwzięcie oznacza spore wydatki. Warto czy nie warto?

 

Myślę. że raz na jakiś czas panuje u nas mroźna zima i długie podjazdy będzie trzeba zabezpieczyć przed śniegiem i oblodzeniem. Fot. Fenix Polska

 

fenix_przeciwoblodzeniowka.jpg

Link do komentarza
32 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Myślę. że raz na jakiś czas panuje u nas mroźna zima i długie podjazdy będzie trzeba zabezpieczyć przed śniegiem i oblodzeniem.  

 

Ja bym nie przesadzał. Podjazdy na terenie płaskim - nie. Na pochyłościach - tak! 

To co prezentujesz na pierwszej fotografii jest bardzo zdradliwe. Wytopiony śnieg w koleinach powoduje w praktyce obniżenie ich poziomu względem śniegu w srodku. A jego zlodowacenie po większych opadach spowoduje zawieszenie auta przy próbie przejazdu. Czyli instalacja przeciwoblodzeniowa da skutek odwrotny do oczekiwanego. Natomiast bez takiej instalacji, śnieg ubity wcześniej kołami podnosi poziom kolein i przejechać się da.

Wypraktykowałem. Wprawdzie bez instalacji oblodzeniowej, ale kiedyś se łopatą "wyczyściłem" koleiny. Ale jak mi auto się zawiesiło, to ponad godzinę się motałem, zanim udało mi się go podkopać.

Link do komentarza
23 godziny temu, retrofood napisał:

 

Ja bym nie przesadzał. Podjazdy na terenie płaskim - nie. Na pochyłościach - tak! 

To co prezentujesz na pierwszej fotografii jest bardzo zdradliwe. Wytopiony śnieg w koleinach powoduje w praktyce obniżenie ich poziomu względem śniegu w srodku. A jego zlodowacenie po większych opadach spowoduje zawieszenie auta przy próbie przejazdu. Czyli instalacja przeciwoblodzeniowa da skutek odwrotny do oczekiwanego. Natomiast bez takiej instalacji, śnieg ubity wcześniej kołami podnosi poziom kolein i przejechać się da.

Wypraktykowałem. Wprawdzie bez instalacji oblodzeniowej, ale kiedyś se łopatą "wyczyściłem" koleiny. Ale jak mi auto się zawiesiło, to ponad godzinę się motałem, zanim udało mi się go podkopać.

Ciekawa uwaga. Ktoś ma podobne doświadczenia?

Link do komentarza
4 godziny temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

Ciekawa uwaga. Ktoś ma podobne doświadczenia?

 

Musi przeżyć śnieżną zimę. Z kilkoma epizodami plusowej temperatury w dzień i mrozem w nocy. W tym sezonie bardzo prawdopodobny scenariusz.

 

PS. Ja mam przejazd przez podwórko na długości dobrych sto metrów, A odśnieżać mi się nie chce, za dużo roboty. Stąd takie doświadczenia. Jak miałem "Poldka" z tylnym napędem, to nawet nie próbowałem jechać. Buksował od razu. Teraz mam astrę i zamiast odśnieżać, to wolę śnieg ubijać. Po opadach pięć kursów tam i z powrotem i już droga spłaszczona. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...