Skocz do zawartości

Garaż blaszany przygotowanie podłoża


Andrzej009

Recommended Posts

Witam, mam nie równa działkę na której potrzebuje postawić dwa garaże blaszane,  najlepszym rozwiązaniem byłby fundament A do środka ubity piasek i wylewka,  no ale na takie rzeczy potrzeba pozwolenie, a czas nagli. Więc wpadłem na pomysł żeby zrobić stopy fundamentowe i połączyć to z wylewką. Ktoś może z was doradzi mi jak to wykonać, chce żeby to trzymało się kupy. Miejsce na dwa garaże czyli jakieś długość 7 m i szerokość 6 m. Może mnie jakoś tutaj poprowadzicie jak to zrobić. 

Link do komentarza

To rozumiem, więc u mnie sytuacja wygląda że na 10 m różnica jest około 50 cm czyli 5°

 

Ja to widzę tak, mam zrobić wylewke betonowa na 6x7 około bo jeszcze pojazd,  wymyśliłem sobie tak że w 9 miejscach zrobię otwory na około.80 cm wrzucę 3 pręty żebrowane do każdego otworu i zaleje betonem,  potem wygne wystające pręty do wylewki i połącz każdego słupa kolejnym.pretem i do tego wylewka,  zrobić podkłady pod te pręty zeby beton oblał cale zbrojenie i to według mnie zda egzamin.  Co sądzisz?

Link do komentarza

Tak bym ja zrobił, ale pecki bym dał po trzy na stronę, na narożnikach i po jednej z każdej strony w środku. Bo 6-7 metrów to za dużo. Chyba że wylewasz jedną wylewkę od razu pod dwa garaże i będą stać na tyle blisko, że wystarczy jedna centralnie na środku, żeby środkowe ściany garażów położyć na jednej. Ale wtedy musisz tą jedną peckę czymś odzielić, żeby nie zalać betonem tak żeby to razem nie chwyciło, zwykła folia wystarczy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Oddzielenie folią też można nazwać dylatacją. Chodzi o to, żebyś tam specjalnie nic nie kombinował z odzielaniem tego, bo szkoda roboty. Zalejesz wszystko na jednym poziomie, tak żeby tylko ta jedna stopa w środku i w sumie te zewnętrzne też nie były połączone, bo podejrzewam że wylewkę będziesz miał na szerokość ścian zewnętrznych

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...