Skocz do zawartości

blachodachówka - rękojmia


Recommended Posts

Pytanie o blachodachówkę, jak wygląda sprawa np. rękojmi? tzn. zakupiłem blachodachówkę u lokalnego sprzedawcy 2,5roku temu, teraz pojawiła się rdza, chcę zareklamować, wówczas sprzedawca poinformował mnie, iż ten producent blachy 'zawinął' się z rynku i nie ma od kogo wyegzekwować . Na FV nie mam napisane jaki producent blachy itp. i nie wiem też jak sprawdzić jakiego producenta ta blachodachówka, czy aby nie wprowadza mnie w błąd.

Czy nic z tym tematem nie da się zrobić ?

Link do komentarza

Odpowiedzialność wobec Pana ponosi sprzedawca. To z nim zawarł Pan umowę kupna-sprzedaży. Dla Pana jako konsumenta nie ma w tym momencie znaczenia, czy firma będąca producentem nadal istnieje. To nie jest dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji udzielonej przez producenta.

Ale jest tu też problem czasu. Zasadniczo okres rękojmi wynosi 2 lata. A w tym przypadku wada wystąpiła po 2,5 roku. Ewentualnie można próbować zastosować tu przepisy dotyczące budynków - 5 lat rękojmi. Ale będzie to trudne. Co innego, gdyby był to spór z wykonawcą budynku, który wykonywałby np. cały stan surowy. 

Pozostaje jeszcze taka możliwość, że sprzedawca zataił wadę, o której wiedział. Wtedy jego odpowiedzialność nie jest ograniczona w czasie. Ale to trzeba udowodnić, wykazując np., że sprzedawca miał już liczne reklamacje z powodu rdzewienia tej blachy, zanim ją Panu sprzedał.

Tak czy inaczej proszę oficjalnie złożyć reklamację. Dalsze postępowanie będzie zależeć od postępowania sprzedawcy - jeśli odmówi to na jakiej podstawie.

Podstawowe informacje o rękojmi i sposobie złożenia reklamacji znajdują się np. tu:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...