Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Przeniesienie miski ustępowej


Recommended Posts

Dzień dobry,
Niedługo odbieram klucze do mieszkania i jestem na etapie jego projektowania.
Chciałabym zmienić aranżację łazienki poprzez zamianę miski ustępowej z umywalką.
Miska znajdowałaby się wtedy na przeciwległej ścianie co pion kanalizacyjny.
Czy taka zmiana jest możliwa i kanalizacja będzie działała prawidłowo? 

Do którego z dwóch pionów lepiej wtedy podłączyć miskę?

Czy możliwe jest ułożenie rur w posadzce a nie w ścianie?
Rury ułożone byłyby oczywiście ze spadkiem, natomiast czy odległość nie będzie zbyt duża?

Pozdrawiam

łazienka2.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I to do rury kanalizacyjnej o odpowiedniej średnicy - co najmniej fi 75, a w Twoim mieszkaniu na pewno do sedesu przeznaczona jest rura fi 110

 

 

Temat taki był omawiany/wałkowany jakiś czas temu...

 

25 minut temu, anna.maria napisał:

jestem na etapie jego projektowania.

Mieszkanie było zaprojektowane przed jego wybudowaniem...

 

Teraz możesz ja - co najwyżej - ARANŻOWAĆ, ale przy zachowaniu założonych w projekcie rozwiązań...

Takim rozwiązaniem jest stan projektowy...

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Elfir napisał:

sedes powinien być ostatnim (najniższym) podłączanym urządzeniem.

Tak, wiem o tym. 

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

I to do rury kanalizacyjnej o odpowiedniej średnicy - co najmniej fi 75, a w Twoim mieszkaniu na pewno do sedesu przeznaczona jest rura fi 110

O tym również wiem. Natomiast czy sama odległość (ok. 2,5m) z zachowaniem spadku 5% nie będzie tutaj problematyczna?

 

7 minut temu, podczytywacz napisał:

 

Temat taki był omawiany/wałkowany jakiś czas temu...

 

Gdybym odnalazła taki z jednoznaczną odpowiedzią nie pytałabym ponownie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spadek 2 - 2,5 %, tylko na jakiej wysokości/głębokości masz trójnik na tej rurze fi 110, bo jeśli się wyrobisz, to w posadzce możesz robić odpływ

2,5 m to nie problem

8 minut temu, anna.maria napisał:

Gdybym odnalazła taki z jednoznaczną odpowiedzią nie pytałabym ponownie.

Poprzez internet nie ma jednoznacznej odpowiedzi... jest jeszcze parę pytań i wątpliwości...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, podczytywacz napisał:

Wystarczy spadek 2 - 2,5 %, tylko na jakiej wysokości/głębokości masz trójnik na tej rurze fi 110, bo jeśli się wyrobisz, to w posadzce możesz robić odpływ

2,5 m to nie problem

Dziękuję. Wysokość trójnika do sprawdzenia, natomiast niepokoiła mnie sama odległość.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te 2,5 m odpływu, o których mówi anna.maria, to raczej odpływ do rury, do której zaplanowano podłączyć sedes z pierwszej wersji planu zabudowy łazienki - w poprzek pomieszczenia... i tu ważne i decydujące jest położenie trójnika fi 110...

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

wątpię czy w tej łazience uda się zachować te warunki.

Tutaj masz ok.5 m tej niebieskiej rury i sytuacja jest nieco gorsza, tym bardziej, że ta zaznaczona przez Ciebie rura, przeznaczona jest najprawdopodobniej do obsługi łazienki z sąsiadującego przez ścianę mieszkania...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym się spodziewał, że ten pion do którego zaznaczyłem trasę rury jest zrobiony na potrzeby brodzika. Ale pewności nie mam. 

Po przeniesieniu długość rur od miski ustępowej nie przekroczy raczej 3 m. Porównuję to orientacyjnie z innymi wymiarami na planie. Cała łazienka ma przecież 2,35 m długości. 

Zasadnicze pytanie czy jest tam miejsce na ułożenie rur ze spadkiem? I trzeba jasno powiedzieć, że technicznie ten pierwotny, projektowany układ jest zdecydowanie lepszy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
    • Warstwy dachu zielonego ekstensywnego - idąc od dołu w górę:   1. Hydroizolacja o parametrach antykorzennych. Jeśli taka nie jest, to..   1a Inna bariera korzeniowa (folia przeciwkorzenna, papa wzmocniona przeciwkorzenna) 2. Geowłóknina chłonno-ochronna - zakład 10 cm 3. Mata drenażowa - zakład kilka cm 4. Włóknina fitracyjna - zakład 10 cm 5. Substrat ekstensywny na dach zielony (ma spełniać wymagania wytycznych dla dachów zielonych FLL) - kupowany w workach, rozgrabić na grubość 6 - 8 cm. 6. Roślinność: rozrzucić albo posadzić pędy rozchodników, albo to i to, albo rozłożyć prekultywowaną matę rozchodnikową.   Podlewać przez pierwsze 3 tygodnie, potem tylko w czasie przeciągającej się suszy.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...