Skocz do zawartości

Schody stalowe na działce, może ktoś doradzi.


Recommended Posts

Witam,

Chce zrobić na działce stalowe schody na piętro i zastanawiam się z jakich profili uspawać te konstrukcje.

Może ma ktoś doświadczenie i może doradzić jakie profile na jaką cześć użyć i dysponuje dobrymi radami.

Z założenie jest by konstrukcja wspierała się głównie na konstrukcji spocznika bo nie chce jej zawieszać na scaniach.

Musi być po części skręcana (spocznik+nogi+wsparcie schodów) bo nie chce spawać w środku.

1.png

2.PNG

3.PNG

Link do komentarza
1 minutę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

retrofood to wcale nie są pancerne schody, wszystko zalezy od profili, rozstawu słupków (podparcia) etc. Fajnie z tym wyglądają trepy drewniane. Konstrukcja, o której ja mówię sprawia wrażenie lekkiej. Będą fotki - sami panowie ocenicie.

 

Ciekawy jestem jakie profile użył "szwagier" na poszczególne elementy bo nad tym się najbardziej zastanawiam.

Link do komentarza
43 minuty temu, Marek Kabiesz napisał:

 

Ciekawy jestem jakie profile użył "szwagier" na poszczególne elementy bo nad tym się najbardziej zastanawiam.

Jak dobrze pójdzie, to coś będę wiedział ASAP :) Najwyżej pobawię się w listonosza i będę go cytował. Swoją drogą - ciekawy temat. Świeża dostawa :) Trepy właśnie odkręcane do malowania. Jeszcze będę miał fotkę stopy (na zdjęciu 3 prawym widać słupy ale stopy nie widać) chwila, coś leci już do mnie. :)

taras_schody.jpg

...

Link do komentarza

Racja, ale jest punkt wyjścia. Różnica w zabezpieczeniu trepów i konstrukcji nośnej przed czynnikami atmosferycznymi a sama konstrukcja czyli jej nośność - bez różnicy. Na pierwszym zdjęciu pod słońce widać fragmencik tarasu, z którego jest wejście na piętro. Na trzecim zdjęciu też widać fragment tarasu. Taras zakotwiony w ścianie i podparty czyli stabilny jak diabli. Tańczyć można :)

Link do komentarza
15 minut temu, retrofood napisał:

 

Nie mam propozycji dopóki nie wiem, co ma być na piętrze. Przecież w domach na poddasze robi się wejścia o wiele bardziej dyskretne.

Co na piętrze.... napisałem "domek na działce", powierzchnia mieszkalna i łazieneczka.

Nie wiem co masz na mysli z tą dyskrecja ale to zwykła klatka schodowa z małą toaletą  w drugiej czesci schodów (pod nimi).

Szukam tu jakiejś konstruktywnej rady a nie dyskusji o pencernosci lub dyskretnosci schodów wiec pozwolisz ze nie bede odpisywał na posty które w żaden sposób nie przyblizają mnie do technicznego rozwiązania problemu.

Link do komentarza
21 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Jeszcze jedna fotka i będzie jeszcze jedna i koniec. Resztę szwagier dopowie, jak się wieczorkiem może zaloguje. To tyle - koniec sesji zdjęciowej :)

 

schody wejscie.jpg

taras_koniec.jpg

Pomijając fakt ze sama balustrada wydaje sie całą spawana i zapewne także jest elementem nosnym to nogi to moze 50x50 w kwadracie a podparcie stopni to moze 80x40 grubosc to 2 lub 3 mm, ale to moje domysły dopotwierdzenia.

Link do komentarza
28 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mam nadzieję, że po tym materiale zdjęciowym coś już się w głowie rysuje. Dlatego mówię zawsze, że jedno zdjęcie warte tysiąc słów. Ten rysunek w czym robiłeś Kolego? Profeska.

Bawie sie w druk 3D i projektuje w aplikacjach sprzyjających takiemu projektowaniu. A problem dużo większej skali nie jest problemem a wynikowo mam model 3D który moge oglądać z wszystkich stron.

Edytowano przez Marek Kabiesz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Racja, ale jest punkt wyjścia. 

 

Owszem, z tym, że na zewnątrz nie ma takiego ograniczenia powierzchni do dyspozycji. Więc można rozwinąć skrzydła.

58 minut temu, Marek Kabiesz napisał:

Co na piętrze.... napisałem "domek na działce", powierzchnia mieszkalna i łazieneczka.

Nie wiem co masz na mysli z tą dyskrecja ale to zwykła klatka schodowa z małą toaletą  w drugiej czesci schodów (pod nimi).

Szukam tu jakiejś konstruktywnej rady a nie dyskusji o pencernosci lub dyskretnosci schodów wiec pozwolisz ze nie bede odpisywał na posty które w żaden sposób nie przyblizają mnie do technicznego rozwiązania problemu.

 

Wcale nie musisz odpowiadać, nie ma problemu. Ja chciałem sie dowiedzieć co na piętrze, znaczy w sensie jak często schody będą używane. 

Ale skoro uznajesz, że zbytnio wtrącam się w prywatność, to spoko. Już uciekam.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...