Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Teraz ceny spadły, jest o 20zł drożej na kubiku od ceny z tamtego roku. 15cm grafitu albo 20cm białego. Przyjęło się że grubsza warstwa nic nie daje. Czy opłaca się płacić więcej za grafit? Nie, jeżeli komuś nie przeszkadza to że elewacja będzie o 5cm grubsza.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.07.2021 o 23:19, Djkris18 napisał:

Witam.. Pytanie , jaki styropian wybrać do ocieplenia budynku z suporex 24 , szary? Biały? Ile cm. Czy faktycznie opłaca się płacić sporo więcej za grafitowy ?

Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody. Myślę, że 15 cm styropianu grafitowego to minimum. Styropiany fasadowe - do tzw. ocieplenia metodą lekką mokrą (ETICS, dawniej BSO) w najcieplejszej wersji mają współczynnik lambda ) 0.031 W/mK. Inne od 0.33 do nawet 0.42. Im niższe lambda w karcie produktu tym lepszy efekt termoizolacyjny przy tej samej grubości warstwy ocieplenia. Ceny styropianu faktycznie poszły w górę i skoro już inwestujesz w ocieplenie, wykonaj to na jak najlepszym materiale i postaraj się o dofinansowanie. Odzyskasz część pieniędzy a efektem będziesz się cieszył latami w postaci np. niższych rachunków za ogrzewanie.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można skorzystać z kalkulatora współczynnika U (np. tego: https://termoorganika.pl/kalkulator-wspolczynnika-u-przegrody). Wystarczy podać materiał ścienny i sprawdzić, jaka grubość styropianu i jaki rodzaj da pożądaną wartość U. Obecnie nie może być on wyższy niż 0,2 - im niższy, tym cieplejsza jest ściana. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Styropian grafitowy typu  fasada będzie miał parametry użytkowe znacznie lepsze niż tradycyjne białe styropiany, a porównując ceny zakupu pod względem właściwości użytkowych (lepsza izolacyjność grafitowych płyt) w wielu przypadkach będzie materiałem o tej samej wartości lub nawet tańszym. Nie można porównywać materiałów tylko po jednostce zakupowej np. cena za 1 m3, ale przede wszystkim trzeba porównać opór cieplny przy danej grubości. Dodatkowo cieńsza warstwa izolacji styropianu grafitowego w porównaniu ze zwykłym  to szereg korzyści  np. mniejsza ilość materiału liczonego w m3, krótsze łączniki (tańsze) o ile zachodzi potrzeba ich stosowania, mniejsze koszty obróbek blacharskich, parapetów, itp. W porównaniu: styropian grafitowy TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda 0,031 W/mK i grubości 15 cm będzie chronił budynek tak samo jak zwykły styropian o współczynniku lambda =0,044W/mK ale przy grubości 21 cm. Dla przykładu na dom o powierzchni ścian do docieplenia 200 m2 będziemy potrzebować 30 m3 styropianu TERMONIUM PLUS o grubości 15 cm, a w przypadku zastosowania  zwykłego styropianu, którego ilość wyniesie aż 42 m3 dla grubości 21 cm.

W nowoprojektowanych budynkach najczęściej przyjmuje się rozwiązanie bloczków konstrukcyjnych o grubości 24 cm i ocieplenie w postaci styropianu grafitowego o grubości 20 cm.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znowu powtórzę "Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody." Grafitowy styropian fasadowy o jak najniższym parametrze lambda  - czyli obecnie na rynku 0,031 W/mK. I znowu dodam - 15 cm będzie OK. Może zerknąć na wyliczenia U przegrody na stronie producenta betonu komórkowego.

Tu masz tabelkę, w której lambda styropianu kończy się na 0,033 i warstwa nośna to bloczek forte 24 cm o lambda 0,105 W/mK. Przy izolacji gr 15 cm na dole tabelki, U dla tak izolowanej ściany wynosi 0,145 W/m2k czyli wkraczamy już w zagadnienie domów pasywnych o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię.

wspolczynnik_przenikania_ciepla_ytong_fo

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam strop żerański, na którym jest ułożona papa i wylana wylewka. Nietety jest bardzo nierówna. Z uwagi na niską wysokość pomieszczeń oraz schody nie chciałbym, aby poziom podłogi uległ zmianie. Ponieważ planuję ogrzewanie podłogowe, zainteresowałem się suchym jastrychem, a jeśli miałbym go robić, to pomyślałem dlaczego by nie zrobić go w całym domu, nawet tam, gdzie ogrzewania podłogowego nie będzie. Na początku musiałbym skuć istniejącą wylewkę, a dalej to mam już kilka pytań.   Po pierwsze i w sumie co chyba najważniejsze, to chciałbym się dowiedzieć czy w trakcie użytkowania podłogi czuć/widać jakieś różnice względem wylewki cementowej albo anhydrytowej? Jakie są odczucia przy dłuższym korzystaniu z takiej podłogi?   Kolejne pytania dotyczą już jedynie kwestii technicznych wykonania podłogi. Mianowicie: - Jeśli strop sam w sobie jest krzywy, albo położony tak, że nie ma poziomu, to czy w takim wypadku powinienem wylewać jakieś masy na sam strop, czy wykorzystać podsypkę? Ta druga zalecana jest teoretycznie od 10mm, a jeśli miejscami będzie mi brakowało kilka mm? Takiej szczeliny chyba nie mogę zostawić? - Różne materiały i filmiki pokazują różny sposób wykonania takiej podłogi. Czy w moim przypadku powinienem zostawić papę na stropie, czy lepiej ją wyrzucić? Jeśli chciałbym pod płyty GK zastosować jakieś docieplenie/izolację akustyczną w postaci wełny albo styropianu EPS/XPS, to czy taka płyta, nawet grubości 1-2cm, nie skompensowałaby delikatnych nierówności na stropie (powiedzmy 1-2mm)? - Czy we wszystkich pomieszczeniach należy stosować folię? Jeżeli tak, to powinna być ułożona na, czy pod styropianem? - Co w przypadku rozlania czegoś na taką podłogę? - Co z pomieszczeniami narażonymi na wilgoć jak kuchnia i łazienka? Czy suchy jastrych można stosować w takich pomieszczeniach i czy wystarczające jest wykonanie hydroizolacji? - Czy na wylewce z suchego jastrychu można zainstalować wannę albo brodzik, czy trzeba w tym miejscu wylewać tradycyjną wylewkę? Co z miejscem w którym będzie stała np. pralka? - Jeżeli chciałbym podłogą puścić przewody elektryczne, to czy powinienem w warstwie styropianu (na samym stropie) wyciąć rowki na przewody, czy lepiej je czymś zalać i stracić na izolacji, a na wierzch położyć płyty GK? Jak podejść do tematu instalacji prowadzonych w podłodze, jeśli cała wylewka (od stropu, do podłogi na gotowo) miałaby ok 4-5cm?
    • @Retro, gdzie toczyłeś spór z @Elfir o zacienieniu/zadaszeniu? Podasz link?
    • Jeżeli bierzesz to pod uwagę, to w porządku. Bo to jest też kwestią przeznaczenia tych pomieszczeń w domu. W niektórych można sobie pozwolić na lekkie zacienienie, a w tych skupiających codzienne życie to nie bardzo.
    • ZACIENIENIE TARASU    Retro, na Twojej krytycznej wnikliwości zawsze można polegać i za to dzięki. Ale zaskoczę Cię. Z pełną premedytacją czekałem z zadaszeniem przez cały sezon, żeby przetestować temat zacieniania wnętrza dachem tarasu. Połowę dachu nad tarasem mam obecnie nakrytą niebieskim brezentem, a połowy nie nakryłem. Koszt żaden, za to poznawczo sytuacja jest bezcenna. Eksperyment trwa, bo przede mną miesiące jesienne i zimowe.   Moje dotychczasowe spostrzeżenia są takie, że zacienienie owszem jest, ale mam tyle okien w tych pomieszczeniach, że nie gra to roli (wystawa południe, południowy zachód, i zachód) Na 30m2 (salon i kuchnia) mam 5 okien.   Zakładam, że zimą światło pada pod takim kątem, że zadaszenie nie odegra roli, a i tak się zimą pali światło. Czas pokaże, bo zadaszenia i tak nie zrobię tej jesieni.
    • tak, powstaje z automatu z chwilą wyodrębnienia pierwszego mieszkania. A ponieważ kotłownia służy obydwóm mieszkaniom jest częścią wspólną.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...