Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Materiał przy długiej budowie


Recommended Posts

Witam,

 

Jaki jest najlepszy materiał na budowę ścian zakładając że będzie to budowa systemem gospodarczym, bez pośpiechu, po pracy, w miarę dostępnych środków finansowych? 

 

Budowa zapewne ciągnęłaby się przez wiele lat więc materiał musiałby słabo chłodnac wodę i być odpornym na zamarzanie przez kilka sezonów?

 

Z tego co wyczytałem w internecie to gazobeton zdecydowanie odpada, ceramika poryzowana raczej też ale konkretnie takiego tematu nigdzie nie znalazłem więc proszę o opinie.

 

Link to postu

Wg mnie najlepszy będzie gazobeton. Że chłonie wodę - to mit. Sam powoli budowałem z gazobetonu, a co zamokło, to wyschło. gazobeton łatwo sie obrabia, łatwo montuje kable w bruzdach, łatwo podkuwa. Szybko się buduje, bo bloczki są duże. A i z wbiciem gwoździa pod obrazek czy półkę nie ma potem problemów.

  • Lubię to 1
Link to postu

Wybierając materiał na ściany też sugerowałem się tym, że docieple na sam koniec i wybrałem pustak ceramiczny. Z gazobetonu zrezygnowałem po tym jak narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę. Wiem, że domy stoją, materiał ma dokumenty i badania ale jednak nie....

Link to postu
2 godziny temu, Swierol napisał:

 Z gazobetonu zrezygnowałem po tym jak narożnik pustaka został mi w ręce jak się oparłem o paletę.  

 

Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie. 

 

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu

Mieszkam w domu wybudowanym z siporeksu wyprodukowanym w okresie schyłkowym tow. Jaruzelskiego.  Mur dwuwarstwowy tzn 24 cm siporeksu, pustka ok 5 cm i 12 cm też siporeksu. Ociepliłem ok 15 lat po wybudowaniu. Nie narzekam, nic się nie działo.

Link to postu
8 godzin temu, retrofood napisał:

 

Na 100% był już tam wcześniej pęknięty. Doświadczenia z jednej budowy to za mało by się wypowiadać autorytatywnie. 

 

Dlatego też napisałem, że to ja zrezygnowałem. Ale faktu, że małego gwoździa można wcisnąć ręką chyba mi nie odmówisz?

Na obronę dodam, że znajomy budował dom 2008, ocieplał w 2018 i nic się mu nie stało. Nie zzieleniało, nie kruszyło.

 

Ja w swoim domku działówki zrobiłem z sylikatu drążonego 12cm. Ludzie go bardzo chwalą, że jest prosty, akumulacyjny, najlepiej izoluje akustycznie ale kuć w nim to mordęga. Może nie jest specjalnie ciężko ale jakoś to mało sprawnie i estetycznie wygląda. W jednym miejscu jest super prosto a w innym majzel wpadnie Ci w dążenie i już dziura. Nie wiem czy drugi raz nie kupiłbym Max'a i postawił ściany 18 czy tam 19cm szerokie.

Link to postu
1 godzinę temu, Swierol napisał:

  Nie wiem czy drugi raz nie kupiłbym Max'a i postawił ściany 18 czy tam 19cm szerokie.

 

Ale mocować cokolwiek na ścianie z max-a to też wyczyn.  :icon_biggrin:

Link to postu

Moim skromnym zdaniem jak używamy kołków 8mm wzwyż to nie ma większych problemów. Jak w porothermie mocowalem uchwyty na kable (przewody:)) to tyle ku.... i hu...ów poleciało ze hej. A to ze uchwyty jak plastelina to inna rzecz.

Link to postu
28 minut temu, Swierol napisał:

Moim skromnym zdaniem jak używamy kołków 8mm wzwyż to nie ma większych problemów.  

 

Aha... Miałem do zamocowania uchwyt nadwannowy. Trzy kołki razy dwa. I wierciłem bardzo ostrożnie. Żaden się normalnie nie osadził. Trzeba było wypełniać szpary i osadzać na klej. A potem czekać aż zwiąże. Ale teraz w końcu trzyma. Dlatego wspomniałem, ze wyczyn.  

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podstawą jest ocieplenie ściany domu graniczącej z garażem, tak aby ciepło nie uciekało do garażu. Ocieplany garaż to samo zło dla samochodu zimą 😂  
    • Likwiduj okna w bocznej garażu i dosuń garaż maksymalnie do północnej granicy.  Za to zrób okno i drzwi od strony ogrodu.  oczywiście salon na południe.  Warto też zamienić miejscami kuchnię z miejscem wypoczynkowym. pralnia pod schodami wymusza kombinowanie z fundamentem.
    • Uziom otokowy ma tworzyć pętlę, dlaczego więc cokolwiek ciąć? Potrzebne będą złącza do uziomów.  Na początek proponuję przeczytać ten tekst: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/23314-rodzaje-uziomow-uziom-otokowy-uziomy-pionowe
    • SZYBKOWIĄŻĄCA WYLEWKA SAMOPOZIOMUJĄCA 417 to uniwersalna podłogowa warstwa wyrównawcza. Jest świetnym rozwiązaniem do wyrównania powierzchni podkładów cementowych, betonów i jastrychów. Bardzo dobrze sprawdza się na ogrzewaniu podłogowym wodnym. Zawiera dużą ilość włókien zbrojących. Produkt docenią wszyscy wykonawcy oraz domowi majsterkowicze dzięki bardzo dobrym cechom użytkowym, takim jak możliwość wchodzenia po 3 godzinach, układanie płytek po 18 godzinach i zakres grubości, który wynosi od 2 do 50 mm. KROK PO KROKU 1. Przygotowanie podłoża Wszystkie podłoża powinny być nośne, stabilne, oczyszczone. 2. Gruntowanie Następnie należy przystąpić do gruntowania, wybór gruntu zależy od stanu i rodzaju podłoża. Tradycyjne wylewki cementowe zagruntować środkiem EXPERT 6 lub GRUNTOLITEM-W 301. W przypadku gładkich betonów zaleca się je pokryć środkiem GRUNT KONTAKTOWY 307. Grunt ten zawiera kruszywo kwarcowe i stanowi idealny podkład pod wylewkę. Każdy grunt należy pozostawić do wyschnięcia i związania: ok 24 godzin. 3. Dylatacje Nie zapomnijmy o dylatacjach, które należy wykonać przed wylewaniem 4. Wyznaczenie poziomów. Ważne jest określenie poziomu, do którego ma być wylana wylewka. Można to wykonać za pomocą kołków rozprężnych z wkrętami, których główki wyznaczają poziom wykonywanej warstwy. 5. Mieszanie Suchą mieszankę należy zarobić z odpowiednią ilością czystej wody na 25 kg masy, mieszając mieszarką. Czas mieszania mechanicznego powinien wynosić 2-3 minuty. Po krótkim dojrzewaniu wylewki należy ją ponownie wymieszać. Produkt musi mieć jednolitą konsystencję. 6. Wylewanie Prace zaleca się rozpoczynać przy ścianie najbardziej oddalonej od wejścia do pomieszczenia i prowadzić pasami o szerokości ok. 40 cm. W przypadku cienkich warstw zaleca się wylewkę rozciągnąć pacą. 7. Odpowietrzanie i poziomowanie Wylewkę należy odpowietrzyć za pomocą wałka kolczastego. Dzięki tej czynności nadmiar powietrza zostanie z wylewki usunięty, a jej struktura będzie mocniejsza\ 8. Dalsze prace Prace należy prowadzić bez przerwy, aż do pokrycia całej powierzchni podłogi w pomieszczeniu. W optymalnych warunkach na 417 można wejść po 3 godzinach od wylania. Przyklejanie płytek można wykonywać po 18 godzinach schnięcia. 9. Pielęgnacja Świeżo ułożoną masę należy chronić przed przedwczesnym wysychaniem poprzez ograniczenie ogrzewania, zabezpieczenie przed bezpośrednim nasłonecznieniem, przeciągami, itp.    
    • W przestrzeniach dziecięcych świetnym rozwiązaniem będzie również FARBA CERAMICZNA 090 KREISEL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...