Skocz do zawartości

Ogrodzenie tymczasowe


Gość

Recommended Posts

Witam chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy na temat ogrodzenia tymczasowego od osób, które takie stosowały.

Otóż chciałbym postawić na działce garaż blaszany i podłączyć wodę, ale takie instalacje bez zabezpieczenia w postaci ogrodzenia nie mają sensu, bo zaraz przyjdzie jakiś dzieciak coś urwie. A zawsze jak będzie ogrodzenie nawet "tymczasowe" to dwa razy pomyśli zanim tam wlezie. Myślałem nad ogrodzeniem panelowym na stałe, ale po obliczaniu wyjdzie mi około 15tyś. Szczerze wole te 15tyś włożyć w budowę, a przyznam, że zależy mi bardziej na budowie domu niż ogrodzeniu. Po budowie spokojnie odłożę te kilkanaście tysięcy na porządne ogrodzenie. Takie tymczasowe wyniesie mnie koło tysiąca, może trochę więcej.

Przepraszam za długi wstęp, ale chciałem wyjaśnić sytuację żeby nie trafił się ktoś kto powie "panie nie rób tymczasowego bo...."

Planuje zastosować stemple sosnowe i siatkę leśną

Otóż ile takie ogrodzenie wytrzyma jeśli obkoruje je i zaimpregnuje po czym dam na 60cm w ziemię?

Czym impregnować? Może ktoś ma jakiś sprawdzony specyfik.

Czy 60cm w ziemię wystarczy czy dać więcej?

Czy standardowy odstęp między słupkami 2,5m będzie dobry czy dać słupki gęsiej?

Dobrze byłoby gdyby takie ogrodzenie wytrzymało mi przynajmniej 4lata

Pozdrawiam

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • Gość changed the title to Ogrodzenie tymczasowe

Jeśli słupki drewniane mają być wkopane bezpośrednio w ziemię to zamiast impregnatu lepiej zanurzyć ich końce w lepiku asfaltowym (np. abizolu), przynajmniej na 30 cm ponad poziom gruntu. Ale ostatecznie ich trwałość będzie zależeć id:

- rodzaju i wilgotności gruntu;

- jakości drewna;

- jego zabezpieczenia.

Zastanowiłbym się jednak czy nie kupić stalowych wbijanych kotew pod słupki. Trwałość będzie znacznie lepsza.

Im słupki gęściej, tym łatwiej będzie stabilnie umocować siatkę. Naciągnąłbym przynajmniej 3 druty wzdłuż nich. I koniecznie trzeba zrobić ukośne słupki rozpory w narożnikach. 

Link do komentarza

Dawno dawno temu słupy telegraficzne były nasączane taka masą lepikopodobna. Stare ogrodzenia były zabezpieczane dziegciem przed włożeniem w grunt. To substancja, która powstaje przy okazji wypalania węgla drzewnego. Czasami nasączano też takie słupy przepracowanym olejem silnikowym na gorąco i do ziemi. Teraz wkroczyła ekologia i mało kto tak robi.

Link do komentarza

Ja miałem prowizoryczne ogrodzenie z sosnowych stempli, ktore zostaly mi po budowie oraz desek-obrzynów (takie półokrągłe, co zostają po wycięciu normalnych desek).

Sosna była po prostu wkopana w ziemię. Tam, gdzie był piach po 3 latach nic się z nią nie działo tam, gdzie torf słupki zaczynały butwieć. Mi wytrzymało to 3 lata, nim zbudowałem docelowy płot.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...