Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam, w tej chwili nośność poddasza wynosi 50 kg na M2 ,pytanie czy mogę jakoś tą nośność poddasza podnieść,

np dodając na tych łączeniach dodatkową 

belkę,kantowkę?

Miałbym wtedy pokoik 5mx3m

IMG_20210508_131113.jpg

IMG_20210508_131043.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wykonać niezależną konstrukcję, bez zmiany pracy wiązarów - wszystko można

przydałby się rzut pomieszczenia (parteru?) nad którym chcesz zrobić ten pokoik

z zaznaczeniem tego obszaru

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Domek to pietrowy bliźniak strop nad parterem jest betonowy z tą konstrukcją ciężko będzie bo na piętrze są już ścianki działowe  a wiązary wiszą nad nimi .A te 50 kg na M2 to mam rozumieć tak : pokoik ma mieć 3*5= 15x 50=750kg ,czy mogę policzyć cała powierzchnię domu czyli 

50*50 =2500kg i tak mogę obciążyć powierzchnię pokoju

IMG_20210513_090651.jpg

IMG_20210513_090629.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Pawel47 napisał:

czy mogę jakoś tą nośność poddasza podnieść, np dodając na tych łączeniach dodatkową belkę,kantowkę?

To pytanie zadałbym producentowi Twoich wiązarów...

i konstruktorowi tej wytwórni...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Pawel47 napisał:

 Domek to pietrowy bliźniak strop nad parterem jest betonowy z tą konstrukcją ciężko będzie bo na piętrze są już ścianki działowe  a wiązary wiszą nad nimi .A te 50 kg na M2 to mam rozumieć tak : pokoik ma mieć 3*5= 15x 50=750kg ,czy mogę policzyć cała powierzchnię domu czyli 

50*50 =2500kg i tak mogę obciążyć powierzchnię pokoju

czy ciężko to się dopiero okaże

i lepiej nic nie licz bo słabo to wychodzi, najbliżej to te 750kg

zrób PrtSc rzutu piętra i w Paincie narysuj gdzie chcesz to pomieszczenie i wklej ponownie

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Pawel47 napisał:

Miałbym wtedy pokoik 5mx3m

 

A czy na ten pokoik jest miejsce, skoro tam co kawałek jest ta kratownica? Jaka jest odległość między sobą kratownic?

Jakiś przekrój byś pokazał poddasza z widokiem kratownicy i rzut  - może tam jest z widokiem z góry więźby dachu.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rysunek będzie czytelny ale wygląda to mniej więcej tak

Wiązary są co 90 cm 

Nie chcę takiego typowego pokoju z kanapą i meblami tylko jakieś dwie trzy pufy i stolik😁

IMG_20210513_192015.jpg

IMG_20210513_195920.jpg

IMG_20210513_200553.jpg

Mały błąd tam gdzie napisałem 3,4 m

jest  dobre 4m

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pardon

bez sensu to było więc wróć :)       

 

belki stropowe o rozpiętości od ściany do ściany, patrząc na wiązar - 24-26cm wysokości, oczywiście nad ścianami działowymi, lekko wyżej niż pas dolny wiązarów, pewnie spokojnie można oprzeć obok wiązarów 

 

wiązarów nie ruszać, nie wzmacniać, niech będą niezależne  

Edytowano przez aru (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak boisz się, że nie wlezie no to wtedy to co skasowałem :), ale to trochę pod górkę (ja tak podobnie u siebie robiłem antresolę)

a czy co 90?, tak i nie, kwestia co tam chcesz dać, jak użytkować, niemniej pewnie styknie

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klepnij "historię edycji" na dole jest szkic

 

de facto dowiedz się u producenta wiązarów, czy jest tam przewidziane obciążenie użytkowe, na mój gust nie bo końcówki wiązara nie byłby niższe, i jak z tego zrobić użytek, bo może wystarczy nabić po obu stronach "dechy" na jakimś odcinku, jakaś sztukówka może i by wystarczyła, ale musi to określić producent, tu nikt Ci na forum nie pomoże

 

lub konstruktor z nie/przeciętnym dyplomem, przynależnością do izb, doświadczeniem, ubezpieczeniem, najlepiej taki z brodą do pasa, co wszystkie rozumy pozjadał :takaemotka:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czekaj czekaj!

ha, co ślepemu po 12' wyświetlaczu :takaemotka:

z rysunku wiązara wynika, że ta bela o wys h=22cm jest od ściany do ściany :D, a niższa to okap

 

a to by znaczyło, że zapewne można, ale zapytaj dla świętego spokoju

 

chyba nieźle namieszałem :hahaha2:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja widzę jakiś obrazek z komentarzem, ale pomysł do bani to nie ma co go propagować, kopii nie mam bo wkleiłem z painta i nie zapisałem, za dużo by tego było, gdyby tak wszystko zapisywać :bezradny:

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze rozumiem słowo okap, ten dach nie wystaje poza mury             a ta belka 22 cm nie opiera się na murach nośnych ani dzialowych, zdjęcie w pierwszym punkcie 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to coś nie halo, albo już nic nie rozumiem :bezradny:

na których ścianach opierają  te wiązary?

wklej rzut konstrukcji dachu

pierwszy post drugie zdjęcie, czyli wygląda, że wiązary leżą wzdłuż dłuższego boku?

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zasprzęgliłem, odszczekuję co wcześniej napisałem :D

nie wiem co mi się uwaliło we łbie, że wiązar ma 800cm, a ma przeca 1000cm, chałupa ma w świetle coś koło 900 wzdłuż

to jakiś skrajny segment szeregówki, tak?

 

no tak, bo jakby miało powstać to co zaznaczyłeś jako ta "górka" gdyby było inaczej :wallbash:

czyli może tamten mój pierwszy pomysł nie jest taki głupi :scratching:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sytuacja, skoro rozpiętość pomiędzy podporami wynosi ok. 10 m. Pewnie z tego względu wyszła im tak marna nośność. Nawet na nieużytkowy strych powinna być zaś ok. 150 kG/m2. Przy takiej rozpiętości drewniany strop jest niemal nie do zrobienia. Czy na dole są jakieś wewnętrzne ściany nośne? Wtedy można myśleć o oparciu nad nimi słupów na stropie i na nich oparciu belek nowego stropu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega chce zrobić strop w poprzek pracy i rozpiętości wiązarów,

w tym przypadku, żeby nie stracić światła pomieszczenia na poddaszu musi "skorzystać" z pasa dolnego wiązarów, moja pierwotna dywagacja nt dodatkowego rusztu pomijającego konstrukcję wiązara jest błędna właśni z tego powodu.

 

Pytania jakie  powinny pójść do producenta/projektanta wiązarów to:

1. czy nabijając dodatkowe elementy do pasa dolnego da się uzyskać nośność użytkową dla pomieszczenia - wtedy - jak i co

2. czy istnieje możliwość podparcia tych wiązarów  na szerokości proponowanego stropu użytkowego, co zmienia układ i może wymagać dodatkowych stężeń wiązara

np podparcia w okolicy czerwonych "kółek"

obraz.png.214590033631ef41b0f7c14fe4ef0908.png

 

przy tak ekonomicznie zaprojektowanych wiązarach nie ma co kombinować na własną rękę

tak to mi wygląda na trzeźwo :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytałem ,czy można ,i jak wzmocnić moją przyszłą podłogę 😁 dewelopera  i w przyszłym tygodniu ma mi dać znać ,.

Napiszę co powiedział konstruktor tego dachu

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

A więc tak :.    . Wartości w N/m2

Pas górny

. pokrycie dachu (dachówka,membrana dachowa, łaty,kontrłaty) + fotowoltaika  700+200=900

Śnieg (ll strefa). 900 

Śnieg (l strefa).  622

Człowiek (obc.punktowe na 1 wiązar  1000 

 

Pas dolny

sufit podwieszany (wełna płyta g-k) 500

 

dodatkowe obciążenie technologiczne ( na całej powierzchni sufitu - w tym na całej powierzchni schowka (np. instalacje,podłoga OSB ,itp.) 500

 

obciążenie użytkowe ( na całej powierzchni poddasza ) 1000

 

człowiek  ( obc. punktowe na 1 wiązar)1000

To ile w końcu mam na 1 m2

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z podanych informacji wynika, że w projekcie przewidziano obciążenie dolnego pasa sufitem podwieszanym podłogą i instalacjami na poziomie 1 kN/m2 (100 kG/m2). Obciążenia użytkowe na całej powierzchni poddasza,, czyli rozmaitymi gratami, które akurat ktoś upchnie na tym strychu-schowku - kolejne 1 kN/m2. Obciążenia spowodowane ciężarem człowieka to zaś z założenia obciążenia wywierane sporadycznie, tylko w czasie prac montażowych itp. Tak samo jak uwzględnia się, że na dach wchodzi dekarz lub kominiarz.

To jednak mniej niż w przypadku stropów pod pomieszczeniami mieszkalnymi. Szukałbym możliwości podparcia. Pisałem o tym poprzednio, zaś Aru nawet zaznaczył gdzie by się te podpory przydały. Ewentualnie skonsultować z konstruktorem zrobienie nadbitek do dolnego pasa wiązara. Właśnie w pobliżu środka jego rozpiętości. Tam ugięcie jest największe, a właśnie tam ma wypadać to pomieszczenie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że te podparcia będą prostopadle do istniejących belek i pod spodem nie za bardzo bo mi obniżą sufit ,to pozostaje jedynie zrobić druga niezależna podłogę nad

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłoga na dolnych pasach wiązarów jedynie pomoże rozłożyć obciążenia na kilka z nich. A problemem jest wytrzymałość samych dolnych pasów przy tak dużej ich rozpiętości. Dlatego sugerowałem ich wzmocnienie nadbitkami w środku rozpiętości.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na budowie dachu dlatego pytam na forum , im więcej wypowiedzi osób które się na tym fachu znają tym będę miał większą pewność że mi dach nie spadnie 😁 tylko te belki nie w całości ale łączone na zamek czy jakoś tak.

Będzie to zgodnie z sztuką

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 13.05.2021 o 09:27, podczytywacz napisał:

To pytanie zadałbym producentowi Twoich wiązarów...

i konstruktorowi tej wytwórni...

Ja też, te płytki kolczaste na środku pasa dolnego. Ciekawostka. Nie jestem jednak konstruktorem a ostatni raz robiłem takie wyliczenia na studiach :). To że dasz dodatkowe belki i oprzesz na nich podłogę, to i tak nie uchroni cię od dodatkowego obciążenia pasa dolnego wiązara. Biegnij z tym pytaniem do konstruktora. Niech ci zaproponuje wzmocnienie konstrukcji przez zwiększenie przekrojów pasa dolnego a może przekrojów słupków w tej kratownicy. Ja tak "improwizuję" ale szczerze - na oko bym tego nie odważył się zrobić - poza tym - nie wolno tak robić na własną rękę bez przygotowania zawodowego i uprawnień.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Pawel47 napisał:

powiedział

czy napisał?

Masz to w dzienniku budowy?

22 godziny temu, Pawel47 napisał:

powiedział że wystarczy

A co będzie jak nie wystarczy?

22 godziny temu, Pawel47 napisał:

fachman

Co to za fachman?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przy Twoich założeniach WODA OPADOWA do środka się nie dostanie, ale PARA WODNA - już tak... i właśnie ona będzie się skraplać - w mniejszych, czy większych ilościach... Wjedziesz mokrym, czy zaśnieżonym samochodem, z trawy po deszczu wniesiesz wodę na butach... itp... A jak będzie różnica temperatur pomiędzy wnętrzem, a dworem - czy polem, bo w perspektywie jakieś góry - to fizyki nie oszukasz... MUSI SIĘ SKROPLIĆ na najzimniejszych powierzchniach... Bez zaizolowania termicznego musisz pogodzić się z wodą kapiącą - pomóc może dobre wentylowanie wnętrza, a ja nie widzę - przynajmniej na froncie budowli - żadnej kratki wentylacyjnej... Pewnie to znasz, ale wrzucę:   ------------------------------------------------------------------------------------       ----------------------------------------------------------------------------------------    
    • Minimum 40 średnic pręta zbrojeniowego.
    • Cześć, wszystkim Od wczoraj jestem posiadaczem ładnego garażu 6x5 blaszanego, garaż stoi na wylewce betonowej, jako że zbliża się zima chciałbym nie tyle co ocieplić garaż ale zabezpieczyć przed wodą, jak wiadomo woda w blaszaku się skrapla, częste kałuże czy nawet cieknięcie z dachu w środku, potrafią doprowadzić do szału, chciałbym tego uniknąć, wiem że się da ale nie wiem jak się do tego zabrać.  Co powiecie na folię paroizolacyjną AL150 na dach od wewnątrz oraz boki garażu od wewnątrz folią paroizolacyjną AL 90 ? jako że trochę wystaje beton z każdej strony, myślałem od strony zewnętrznej o lepik do papy nie wiem czy to prawda " podobno " woda nie przedostaje się do środka.  Od strony wewnętrznej w środku garażu na betonie myślałem o masa do hydroizolacji.  Beton będzie wyrównany i żywica epoksydowa z lekkim brokatem.  Jak myślicie dobry pomysł ?  Garaż został zbudowany nie tylko pod samochód ale i pod mały warsztat, często cos robię wycinam, zajmuje się kosmetyką samochodową. 
    • Gość WM
      Czy ktoś miał styczność z firmą My Cover z Kostrzyna? Wpłaciłem pieniądze (dość duże) na realizację i od tego momentu brak kontaktu. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?
    • Firma Alukov od lat specjalizuje się w produkcji zadaszeń basenowych, tarasowych oraz przydomowych wanien SPA w Polsce i niemalże na całym świecie. Tu do każdego klienta podchodzi się indywidualnie, kładąc najwyższy nacisk na jakość wykonania każdego najmniejszego elementu, wzornictwo, wygodę użytkowania oraz bezpieczeństwo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/basen/polecane/31562-zadaszenie-basenowe-jak-wybrac-i-co-wybrac-by-cieszyc-sie-a-nie-zalowac
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...