Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Podniesienie terenu działki - w jaki sposób?


Recommended Posts

Witam.
Zakupiłem działkę budowlaną, która była zalesiona. W tamtym roku udało się wyciąć wszystko co na niej było, a następnie wykarczować. Działka jest już pusta z tym, że usunięcie korzeni spowodowało to, że jej poziom się obniżył.

Od strony ulicy jest najniżej, a im bardziej w głąb działki tym jest wyżej.

Planuję budowę domu, jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie to początek będzie jeszcze w tym roku. Zastanawiam się co z działką? Zacząć budowę, zrobić fundamenty albo nawet SSZ i zastanawiać się co z działką? A może już teraz zacząć ją podnosić?

Teren wygląda tak jak na obrazku poglądowym:
[img]Bez-tytu-u.jpg[/img]

Sąsiad obok najpierw wybudował dom w stanie SSO, a później nawoził działkę.


Kolejne bardzo ważne pytanie:
Czym nawozić? Może to być żwir/piasek (mam niedaleko działki kilka żwirowni) czy koniecznie musi to być ziemia od razu?

Z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Policz sobie m3 na oko i potem żwir, piasek, może grys, tak żeby to przepuszczało wodę.  A tak na dobrą sprawę masz średnio 0,3 m - postaw dom na podmurówce i potem sobie plantuj do woli. Przecież dom nie będzie stał przy samej drodze. W najgłębszym miejscu masz rów przydrożny a w najpłytszym dłoń. Jaka jest odległość od drogi do tej "górki" w prawym rogu rysunku?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odległość do "górki" czyli poziomu równego z drogą to praktycznie granica mojej działki czyli ok 30m.

 

Na działce ogólnie mam dosyć mokro. Nawiozlem troche gruzu w miejsce podjazdu obecnie tam gdzie jest najgłębiej.

 

Czyli na razie zaczynać budowę i się niczym nie przejmować? Zdjęcie z załącznika jest z marca. Tam gdzie woda mam aktualnie narzucony gruz.

 

 

received_262793632122067.jpeg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Patrykj70 napisał:

Czyli na razie zaczynać budowę i się niczym nie przejmować? Zdjęcie z załącznika jest z marca. Tam gdzie woda mam aktualnie narzucony gruz.

Ja bym nie gnoił działki gruzem.

1. Musisz najpierw wiedzieć, skąd ta woda - a więc, jak działka jest nachylona też wzdłuż drogi - tzn czy z sąsiednich działek się woda nie zlewa na twoją. Czy twoja działka nie jest najniżej.

2.Takie obniżenie terenu jak twoje nie jest trudne do podniesienia, więc nie trzeba się z tym spieszyć.

Jeszcze bym sprawdził poziom wody gruntowej i przekrój gleby - i tak powinieneś mieć badanie geologiczne do posadowienia budynku.

3. Jak już będziesz miał ww wiadomości oraz upatrzone miejsce na dom oraz sposób posadowienia (tak czy inaczej radziłbym skłaniać się do budynku bez piwnicy i nad ziemią -  to wtedy ustalić plac budowy i tam sobie utwardzić zapomocą kamienia czy gruzu teren na zajazd samochodem ciężarowym i wyłdunek materiałów. Najlepiej, żeby to był teren przyszłego wjazdu na działkę, miejsca parkingu, itp.

4. I policzyć, ile ziemi wydobedziesz pod fundamenty (płytę) i nią zasypywać to obniżenie działki najpierw,ale dalej od budowy (chyba że to by blokowało odpływ wody z dzialki. 

Ułatwi ci to robotę (powinno) przy budowie fundamentow i poziomu zerowego, zamiast grzebać się z nasypana świeżo ziemia czy gruzem. Poza tym chyba lepiej mieć porządną ziemie w ogrodzie niż śmieci z cudzych budów.

Poza szczegolnymi przypadkami i miejscam - jestem za wyrównywaniem terenu działki czarnoziemem, lub gliną, ewentualnie kamieniem - a nie brudami z odzysku.   

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3. Co do domu to już miejsce upatrzone i wymierzone. Oczywiście amatorsko czyli dokładność pewnie do kilku metrów ale to wystarczy :D Gruz jest właśnie w miejscu planowanego podjazdu czyli tej kałuży na zdjęciu.

 

Dnia 30.04.2021 o 12:25, zenek napisał:

jestem za wyrównywaniem terenu działki czarnoziemem, lub gliną, ewentualnie kamieniem - a nie brudami z odzysku.   

Gliną? Glina zatrzymuje wodę z tego co wiem, robi się straszne bagno. Każdy się tego pozbywa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Patrykj70 napisał:

Gliną? Glina zatrzymuje wodę z tego co wiem, robi się straszne bagno. Każdy się tego pozbywa.

Żartujesz - całkiem dobry grunt pod fundamenty.

Natomiast świeża glina to świeża. musi być utwardzona.

Nie wiem, po co się jej pozbywać.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
    • Warstwy dachu zielonego ekstensywnego - idąc od dołu w górę:   1. Hydroizolacja o parametrach antykorzennych. Jeśli taka nie jest, to..   1a Inna bariera korzeniowa (folia przeciwkorzenna, papa wzmocniona przeciwkorzenna) 2. Geowłóknina chłonno-ochronna - zakład 10 cm 3. Mata drenażowa - zakład kilka cm 4. Włóknina fitracyjna - zakład 10 cm 5. Substrat ekstensywny na dach zielony (ma spełniać wymagania wytycznych dla dachów zielonych FLL) - kupowany w workach, rozgrabić na grubość 6 - 8 cm. 6. Roślinność: rozrzucić albo posadzić pędy rozchodników, albo to i to, albo rozłożyć prekultywowaną matę rozchodnikową.   Podlewać przez pierwsze 3 tygodnie, potem tylko w czasie przeciągającej się suszy.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...