Skocz do zawartości

Ile cm styropianu i wylewki?


Recommended Posts

Hej, pomogliście ostatnio, więc wracam.


W projekcie mam 2x5cm styro, ale tam nie ma nawet podłogówki. Moi budowlańcy od SSZ zrobili od chudziaka do poziomu zero 28cm (w niektórych 29, bo jest nierówny).

 

Ile mam dać styropianu i wylewki po podłogówkę? 20cm styro będzie dobrze? Chcę panele w salonie i pokojach. Płytki jedynie kuchnia i łazienki. Wylewka zwykła cementowa.


Chcę to ugryźć najlepiej, żeby wylewka nie była zbyt chuda przy takiej warstwie styro, ale też niezbyt gruba, żeby bezwład nie był zbyt duży i oddawała ciepło bez wielkich strat.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

im wyższa wytrzymałość na zginanie, tym cieniej można położyć jastrych. Przy 20 cm styropian powinien być o jak najniższej ściśliwości (EPS200, XPS300), aby cała podłoga "nie siadła". Rekomendujemy jastrych weber.floor RAPID - 6 cm powinno wystarczyć (F7) przy obciążeniu do 200 kg/m2.

 

Więcej informacji o jastrychach Weber można znaleźć na stronie: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/jastrychy-cementowe-48

 

Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Z tym xps 300 to chyba przesada. Nie jestem ekspertem, ale nie znam nikogo, kto by do domu dawał xpsa 300ke. 80 lub 100 większośc osób daje. 300 to chyba na jakieś tiry ;)


Wybrałem wylewkę zwykłą cementową, bo i tak mam dużo miejsca tam, więc nie chcę dawać jastrychu, bo wtedy to w ogóle będzie bardzo dużo styropianu.

 

Wiem, że chudziak 2cm nie ma tragedii, ale nadal nie odpowiedział mi nikt, ile mam wziąc tego styropianu, a ile wylewki dać. Przy cementowej jaka grubość będzie optymalna? Tak żeby nie popękało to, ale też i bezwład był mniejszy.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 12.05.2021 o 10:00, alterego napisał:

Z tym xps 300 to chyba przesada. Nie jestem ekspertem, ale nie znam nikogo, kto by do domu dawał xpsa 300ke. 80 lub 100 większośc osób daje. 300 to chyba na jakieś tiry ;)


Wybrałem wylewkę zwykłą cementową, bo i tak mam dużo miejsca tam, więc nie chcę dawać jastrychu, bo wtedy to w ogóle będzie bardzo dużo styropianu.

 

Wiem, że chudziak 2cm nie ma tragedii, ale nadal nie odpowiedział mi nikt, ile mam wziąc tego styropianu, a ile wylewki dać. Przy cementowej jaka grubość będzie optymalna? Tak żeby nie popękało to, ale też i bezwład był mniejszy.

Zobacz, gdzie ci wychodzi poziom i odliczasz w dół - załóżmy, ze wylewka 5 cm - to już masz 5 mniej i reszta styropianu. Przecież sam pisałeś, ze dasz 5 cm wylewki anhydrytowej. To skąd ponowne pytanie o grubość wylewki?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...