Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witajcie,

Chce ułożyć panele winylowe w całym mieszkaniu prócz łazienek. 
Zamysł jest taki, żeby nie robić nigdzie widocznych dylatacji (np na łączeniu korytarza z pokojem).

Mam jednak wątpliwości jeśli chodzi o dylatację pod zabudowami w kuchni oraz w korytarzu, czytałem sporo i opinie są podzielone. 
Niektórzy robią pod zabudową dylatację za cokołem tak żeby zabudowa stała na oddzielnym "kawałku" paneli, niektórzy robią tylko przy ścianach. 

Trochę boję się zrobić dylatację pod zabudową w kuchni, ta ciągłość paneli to zawsze jakieś delikatne zabezpieczenie przeciwko wodzie.
Jak uważacie, wystarczy tylko dylatacja pod ścianami?

Drugą sprawą, czy pod panele i podkład w kuchni dawać jakąś folię? Jeśli tak to jaką? 

 

1121.JPG

Edytowano przez dawid12121313
wstawienie zdjęcia (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg mnie panele podłogowe w kuchni - to w ogole ryzyko, ze względu na naturalną (podobnie jak w łazience) zwiększoną mozliwość zmoczenia powierzchni podłogi wodą. Dlatego też  uważam że w tych pomieszczeniach panele powinny być wodoodporne i zabezpieczone przed przenikaniem wody  pod panele. A więc niie wiem, czy przypasują te do innych pomieszczeń i sposob ich położenia, łączenia.

Oprócz tego powinna być kratka ściekowa w kuchni (na wypadek awarii wodociągu, odpływu ze zlewozmywaka. A to zmusza do zastosowania odpowiedniego spadku i choćby minimalnego progu w kuchni.

Choćby spadku  - jeśli to duża kuchnia - w sąsiedztwie zlewu. Wiem że będą tutaj uwagi krytyczne, jednak groźba awarii hydraulicznej grożącej zalaniem pomiesczenia jest realna, i tylko odpływ do kanalizacji minimalizuje niebezpieczeństwo zalania reszty pomieszczeń.

 

Uwaga - mamy oczywiście erę czujników - być może jest system sensorów w podłodze odcinający w krytycznym momencie wodę w kuchni, czy mieszkaniu. Być może. Sam jestem ciekaw.

 

 

11 godzin temu, dawid12121313 napisał:

chodzi o dylatację pod zabudowami w kuchni oraz w korytarzu

Chyba chodzi o siadanie paneli przy zbyt grubym i miękkim podkładzie.

Jestem zwolennikiem minimalizowania takich miękkich warstw. Może przyjemnie sie na poczatku chodzi po takiej "miękkiej" podłodze, ale z czasem część podkładu bardziej siądzie, część mniej, ciężki mebel jednostkowy też może obciążac i wplynać na poziom - poza tym panele mają swoje fabryczne wymagania i warto albo dobrać podkład do tych wymagań, albo panele do wymyślonego podkładu. 

Podłoga powinna być wg mnie solidna - czyli równa, odporna na obciążenia na całej powierzchni. 

Jeśli masz jednak szczególnie ciężką zabudowę - a planujesz ją na stałe - może warto zrobić tam wylewkę albo płytki - które i tak będą tam skryte. Utrudniona będzie zmiana - ale nic nie siądzie - połączenie między panelami a podstawą zabudowy możesz ukryć pod cokołem, lub podobną blendą.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, zenek napisał:

wg mnie panele podłogowe w kuchni - to w ogole ryzyko, ze względu na naturalną (podobnie jak w łazience) zwiększoną mozliwość zmoczenia powierzchni podłogi wodą. Dlatego też  uważam że w tych pomieszczeniach panele powinny być wodoodporne i zabezpieczone przed przenikaniem wody  pod panele.........

 

to z doświadczenia, czy czuja?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zenek napisał:

wg mnie panele podłogowe w kuchni - to w ogole ryzyko, ze względu na naturalną (podobnie jak w łazience) zwiększoną mozliwość zmoczenia powierzchni podłogi wodą........

teraz lepiej?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zenek napisał:

Chyba chodzi o siadanie paneli przy zbyt grubym i miękkim podkładzie.

Z naciskiem na CHYBA... a tak naprawdę chodzi o to, że podłoga,  przyciśnięta meblami kuchennymi, lodówką zmywarką w  kuchni, a solidną szafą w przedpokoju - PRZESTAJE BYĆ PŁYWAJĄCĄ PODŁOGĄ, i jej "pływające" ruchy są tylko w stronę - tą nieobciążoną...

 

3 godziny temu, zenek napisał:

wg mnie panele podłogowe w kuchni - to w ogole ryzyko, ze względu na naturalną (podobnie jak w łazience) zwiększoną mozliwość zmoczenia powierzchni podłogi wodą.

Gdybyś przeczytał to, co napisał dawidileśtam już w pierwszym zdaniu po powitaniu, to wiedziałbyś, że chodzi mu o panele WINYLOWE, a więc CAŁKOWICIE(!!!) odporne na wodę, nie mówiąc o ZMOCZENIU POWIERZCHNI PODŁOGI WODĄ - bo na to są odporne również normalne panele na HDF-ce... - tak się przecież je zmywa...

 

 

 

CZYTAJ, zeniu... składaj te literki, jedna po drugiej, po kolei, TAK, JAK SĄ NAPISANE... CZYTAJ to co NAPISANE... nie to, co CHCESZ przeczytać...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, podczytywacz napisał:

Gdybyś przeczytał to, co napisał dawidileśtam już w pierwszym zdaniu po powitaniu, to wiedziałbyś, że chodzi mu o panele WINYLOWE, a więc CAŁKOWICIE(!!!) odporne na wodę, nie mówiąc o ZMOCZENIU POWIERZCHNI PODŁOGI WODĄ - bo na to są odporne również normalne panele na HDF-ce... - tak się przecież je zmywa...

Pzcieżnapisałem, że trzeba brać pod uwagę, że będzie stosował być może takie sam panele na całej powierzchni, a  przecież winylowe są różne i różniz sie montażem.

 

https://komfort.pl/s/inwestycja-w-winylowa-podloge?gclid=Cj0KCQjwyZmEBhCpARIsALIzmnL42oFdwXbTl3iILot0AFT0_q6P77art8yphvc4fPVi33AOkINPa-UaAvHzEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

"Montaż paneli winylowych to prosta sprawa. Można je układać jak płytki z wykorzystaniem kleju, ale większość jest na tzw. zamki. Nie musimy wynosić mebli z pomieszczenia, bo montaż robimy etapami. Co ważne, nadają się do położenia nawet na nierównej i nieregularnej posadzce, bez konieczności wykonywania wylewki. Z drugiej strony, korzystając z fachowej pomocy, zapewnimy sobie gwarancję bezpieczeństwa i spokojny sen. Panele winylowe LVT są bardzo łatwe w pielęgnacji, gdyż dzięki zaimpregnowanej powierzchni można je zwyczajnie wyczyścić przy pomocy mokrego mopa i profesjonalnych środków." 

 

Nie wiem jaki sposób montażu przewidział inwestor - jak na zamki - to jest możliwść wnikania wody w szpary chyba.

 

10 minut temu, podczytywacz napisał:
3 godziny temu, zenek napisał:

Chyba chodzi o siadanie paneli przy zbyt grubym i miękkim podkładzie.

Z naciskiem na CHYBA... a tak naprawdę chodzi o to, że podłoga,  przyciśnięta meblami kuchennymi, lodówką zmywarką w  kuchni, a solidną szafą w przedpokoju - PRZESTAJE BYĆ PŁYWAJĄCĄ PODŁOGĄ, i jej "pływające" ruchy są tylko w stronę - tą nieobciążoną...

To też może zajść- ale rownież chodzi o zmianę wysokości poziomu podłogi, wygięcie z tego powodu lica podłogi - pod wpływem stałych dużych ciężarów - czasem są to obciążenia punktowe. Wszystko zależy od tego jak przeniesie to panel na podkład - i ile może się ugiąć podkład. 

 

No i jeszcze jedna uwaga do ciebie i @aru.

Może konkretnie napiszecie, co radzicie osobiście tematodawcy, zamiast zajmować się mną i zaczynaniem pyskówki.

Chyba po to napisał post - żebyście z siebie cos wykrztusili - skoro uważacie się za ekspertów.

Ja swoje uwagi napisałem - kolej na was.

Do dzieła :) 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedzi, ale dalej mało wiem ;)

A czy przy panelach winylowych, które jak już wszyscy wiemy dzięki odpowiedzi wyżej są wodoodporne, muszę stosować folię czy nie? 

 

 

1 godzinę temu, aru napisał:

ja mam w kuchni parkiet, od 22 lat

 

 

więc i winyl przeżyje

 

a masz zrobioną jakąś dylatację czy coś innego pod meblami? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Gdzie tu widzisz zaczynanie pyskówki???

 

2 godziny temu, zenek napisał:

żebyście z siebie cos wykrztusili

Póki co Ty coś z siebie wykrztusiłeś :zalamka:

 

Nie uważamy się - przynajmniej ja - za ekspertów, tylko za praktyków... a to jest różnica...

 

Nie uważałem, że trzeba wątpliwościami autora zawracać sobie głowy, bo takie wątpliwości rozwiewane są w dziesiątkach instruktażowych porad na YT...

 

Ale Ty wykrztuszasz zaczynając:

7 godzin temu, zenek napisał:

wg mnie

 

7 godzin temu, zenek napisał:

Dlatego też  uważam

 

7 godzin temu, zenek napisał:

powinna być kratka ściekowa

 

7 godzin temu, zenek napisał:

erę czujników

 

7 godzin temu, zenek napisał:

Chyba chodzi o siadanie paneli

 

7 godzin temu, zenek napisał:

Jestem zwolennikiem minimalizowania

I tak dalej...

To, że jesteś chyba zwolennikiem ery czujników i że uważasz, według Ciebie, że powinna być kratka ściekowa - to nie jest odpowiedź na pytanie pytacza...

 

Ale skoro w ten sposób wywołałeś mnie do tablicy, to proooszszszsz...

 

 

Folię pod panele stosuje się wtedy, gdy czas popędza po wylaniu posadzki i posadzka ta nie była wysuszona dostatecznie długo i do odpowiedniej wilgotności... ale to właściwie dotyczyło paneli tych niewinylowych, na HDFie - one były najbardziej wrażliwe na wilgoć "od dołu"...

 

Również dylatacje mogą być sporo mniejsze niż w panelach na HDFie, bo winylowe nie "rosną" w wilgotnym powietrzu pomieszczenia.

Wzdłuż całego mieszkania - od okiennej ściany pokoju, do końca kuchni jest ze 12 m i ja nie odważyłbym się bez dylatacji w drzwiach ułożyć HDFowych paneli... winylowe można spokojnie położyć.

 

1 godzinę temu, dawid12121313 napisał:

masz zrobioną jakąś dylatację czy coś innego pod meblami? 

Tego przy układaniu parkietu się nigdy nie robiło... dylatacja pod ścianami wystarczała w różnych krytycznych sytuacjach... pewien samoukładacz parkietu nie zrobił dylatacji przy ścianie, parkiet dociążony i przesunęło mu jesienią ścianę...

 

Jeszcze wracając do pierwszego postu:

19 godzin temu, dawid12121313 napisał:

Trochę boję się zrobić dylatację pod zabudową w kuchni, ta ciągłość paneli to zawsze jakieś delikatne zabezpieczenie przeciwko wodzie.

Czym różniłaby się dylatacja pod ścianą od tej przy cokole? woda jak poleci, to łatwiej ją pod cokołem - po jego zdjęciu -  wytrzeć i umożliwić jej odparowanie, niż pod ścianą i jeszcze pod listwą pod szafką... Przy panelach HDF układanych w kuchni czasem dylatacje za szafkami kuchennymi, lodówkami wypełniałem na specjalne życzenie inwestora silikonem... wychodziło parę kartuszy silikonu... i dawało inwestorowi poczucie lepszego zabezpieczenia podłogi przed podlaniem od tyłu szafki... nie negowałem... nasz klient - nasz Pan...

 

Ja wykrztusiłem tyle...

 

 

 

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie mam zamiaru.  Ale są ciekawsze zajęcia.
    • Znowu powtórzę "Grubość ocieplenia zależy od tego, jaki chcesz uzyskać współczynnik U przegrody." Grafitowy styropian fasadowy o jak najniższym parametrze lambda  - czyli obecnie na rynku 0,031 W/mK. I znowu dodam - 15 cm będzie OK. Może zerknąć na wyliczenia U przegrody na stronie producenta betonu komórkowego. Tu masz tabelkę, w której lambda styropianu kończy się na 0,033 i warstwa nośna to bloczek forte 24 cm o lambda 0,105 W/mK. Przy izolacji gr 15 cm na dole tabelki, U dla tak izolowanej ściany wynosi 0,145 W/m2k czyli wkraczamy już w zagadnienie domów pasywnych o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię.
    • Owszem, z tym, że na zewnątrz nie ma takiego ograniczenia powierzchni do dyspozycji. Więc można rozwinąć skrzydła.   Wcale nie musisz odpowiadać, nie ma problemu. Ja chciałem sie dowiedzieć co na piętrze, znaczy w sensie jak często schody będą używane.  Ale skoro uznajesz, że zbytnio wtrącam się w prywatność, to spoko. Już uciekam.
    • Pompy ciepła to jedne z najpopularniejszych urządzeń grzewczych korzystających z odnawialnych źródeł energii. Pozwalają zwiększać efektywność energetyczną budynków, obniżać emisję gazów cieplarnianych, a przy tym znacznie zredukować koszty ogrzewania domu. Aby rozwiać wątpliwości związane z ich działaniem i wyborem, odpowiadamy na wciąż często pojawiające się pytania dotyczące tych urządzeń grzewczych. 1. Jak działa pompa ciepła? Najprościej ujmując, zasadę działania pompy ciepła można porównać do odwróconej zasady działania lodówki. W przypadku lodówki ciepło jest odprowadzane ze środka na zewnątrz. Dzięki pompie ciepło z powietrza lub gruntu jest doprowadzane przez system grzewczy do pomieszczeń domu. W celu osiągnięcia oczekiwanego komfortu cieplnego następuje sprężenie pary czynnika chłodniczego, tak by temperatura była wystarczająco wysoka do ogrzewania i podgrzewu wody użytkowej. Pompy ciepła zdecydowaną większość energii niezbędnej do ogrzewania czerpią ze środowiska naturalnego (powietrza, gruntu). Jedynie niewielka część energii doprowadzana jest z sieci elektrycznej. Na każdą pobraną 1 kWh energii elektrycznej pompa ciepła o współczynniku efektywności COP=5 wytwarza 5 kW ciepła. Urządzenia te pracują bardzo więc efektywnie i energooszczędnie. Pompy ciepła bardzo dobrze współpracują również z instalacją fotowoltaiczną. Zasilane darmowych prądem solarnym pracują wówczas w 100% ekologicznie. Takie rozwiązanie pozwala też maksymalnie obniżyć koszty ogrzewania i chłodzenia budynku, realizowanego przez pompy ciepła. Aby sprawdzić, jak pompa ciepła Viessmann pracuje w realnych warunkach i jakie koszty generuje zapraszamy do obejrzenia wizualizacji on-line, przedstawiającej rzeczywistą pracę pompy ciepła Vitocal 300, która od 2006 r. ogrzewa dom pod Opolem: https://www.viessmann.pl/pl/budynki-mieszkalne/pompy-ciepla/gratis/wizualizacja.html 2. Czy pompa ciepła może ogrzewać wodę użytkową? Pompy ciepła mogą ogrzewać dom oraz wodę użytkową, w podłączonym do systemu grzewczego zasobniku. W sprzedaży znaleźć można również urządzenia przeznaczone wyłącznie do przygotowywania c.w.u.. Są one poleca m.in. w przypadku ogrzewania domu kotłem, ponieważ takie rozwiązania pozwala obniżyć koszty ogrzewania wody nawet o 40%. Pompy ciepła do wody użytkowej to urządzenia pobierające energię z powietrza w pomieszczaniu, w którym są zainstalowane lub z powietrza zewnętrznego. Energia ta zmieniania jest w ciepło o temperaturze umożliwiającej podgrzew wody użytkowej do zadanej temperatury. W ten sposób pompa ciepła do wody użytkowej może samodzielnie przygotować ciepłą, zastępując elektryczny bojler, podgrzewacz czy kocioł grzewczy. Ogrzewanie wody użytkowej w okresie zimowym do wymaganej, wysokiej temperatury, może być wspomagane np. kotłem, który stanowi główne źródło ciepła w domu lub grzałką elektryczną. W połączeniu z instalacją fotowoltaiczną, pompa ciepła do podgrzewania wody użytkowej może również wykorzystywać darmowy prąd solarny, co dodatkowo obniża koszty związane z jej podgrzewem. 3. Czy pompa ciepła może współpracować z grzejnikami? Pompy ciepła pracują najefektywniej w połączeniu z niskotemperaturowym ogrzewaniem płaszczyznowym, np. z tzw. podłogówką. Jeśli jednak z różnych powodów zastosowanie grzejników jest konieczne, możemy wybrać modele przystosowane do współpracy z pompą ciepła. Takie grzejniki charakteryzują się małą pojemnością wodną i niedużą masą własną, co przekłada się na ich niewielką bezwładność cieplną. Do współpracy z pompą ciepła przeznaczone są grzejniki dla parametrów 55/45/20, czyli takie jakie stosuje się w instalacjach z kotłem kondensacyjnym. Aby zwiększyć wydajność i moc grzejnika można zastosować modele z wentylatorem. Rozwiązaniem w przypadku pomp ciepła są również klimakonwektory, które mogą także chłodzić pomieszczenia w okresie letnim w wyniku odwrócenia obiegu oraz grzejniki kanałowe. 4. Ile kosztuje pompa ciepła? 5. Czy pompa ciepła jest głośna? 6. Czym jest inwerterowa pompa ciepła? 7. Czy pompa ciepła może pracować jak klimatyzacja? 8. Czym się różni pompa ciepła split od urządzenia typu monoblok? Na resztę pytań znajdziesz odpowiedź na naszym Blogu Firmowym TUTAJ Zapraszam również do dyskusji!!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...