Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Działka ze złożonymi warunkami geologicznymi


Recommended Posts

Witam

Mam na oku działkę budowalna ok. 1700m2.
Działka jest ostatnia działka wzdłuż drogi gminnej z warunkami zabudowy. Na działce jest zagajnik z brzózek i olchy.

Z badań geologicznych wyszło ze woda jest na 0,6m pod poziomem gruntu, do 2-2,5m są piaski średnie, potem przewarstwienie namułów piaszczystych + torf( około 1,5m) potem znowu piasek średni ze żwirem.

Po rozmowie z geologiem wychodzi ze jest to teren po starym zbiorniku wodnym, bądź starorzecze. 

Moje pytanie brzmi, czy domek 5x10 na płycie fundamentowej jest do wybudowania na tej działce. Czy trzeba wymienić grunt? czy nawieźć np. 0,5m nasypu pod płytę?
Domek  jak wcześniej 5x10m w konstrukcji drewnianej szkieletowej.

Działka jest w dość okazyjnej cenie oraz w okolicy która nam się podoba.


Z góry dziękuje za pomoc.

Edytowano przez Krysztek92 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

0.6 m to w zasadzie terne podmogły i po dużej ulewie będziesz miał bagno. Można zabić pale i na tych palach dopiero płyta. Musisz to skonsultować z konstruktorem ale stabilnym podłożem są dopiero piaski średnie, ale niestety pod spodem torfowisko. Musisz zatem przebić się przez torfowisko i dopiero posadowić na stabilnej warstwie nośnej. Skoro metro drążą i pod rzekami się tunele robi, ty tez możesz posadowić budynek - technologicznie jest to do zrobienia. Czyli do warstwy nośnej stabilnej masz 5 m.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam ze ziemia może nie wchłonąć dużej ilości wody. Właściciel zapewniał mnie ze nigdy tam woda ponad grunt nie stała oraz ze 50 mz za działka jest drenaż odwadniający teren nawet na zdjęciach satelitarnych nie widać wody. Nieopodal działki jest staw, który raz jest pełny, raz suchy, a raz stan wody sięga połowy. 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instalatorzy zwykle polecają dużo KW, chyba mają płacone od KW. Mogę pisać elaborat dlaczego nie powinno się przewymiarowywać, ale dla Kobiety to jest za trudne. Chodzi tu głownie o komfort. Szukaj przedewszystkim kotła z dostępnym serwisem w swojej okolicy. Zależy ile chcesz wydać pieniążków, bo rozpiętość jest nawet dwukrotna. Nie chciałbym polecać konkretnej marki, ale napewno kocioł jednofunkcyjny. Można kupić zwykłego Termet Gold 25Kw za 3700, albo za 5-6tys coś z grupy Bosch, np Buderus. Ważniejszą od mocy maksymalnej jest moc minimalna, bo przy temperaturach powyżej zera ważne jest, żeby kocioł mógł pracować na minimalnej mocy do końca sezonu grzewczego, wtedy sprawność jest nawet do 108%, ale w to nie wierz. Przy wyższej mocy minimalnej kocioł nie wykorzystuje jej i wchodzi w tak zwane taktowanie, czyli załącza się i wyłaczą na tyle często, że efekt jest jak przy zwykłej farelce. Czyli taki najprostszy Termet moduluje od 3Kw do 25kw i to jest najlepszy wynik pod względem ceny. Można znaleźć z lepszą modulacją, ale sporo droższe. Jedyne co złego słyszałem na temat Termeta to narzekania na jakąś zmowę serwisantów, ale to tylko ze słyszenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Co o tym sądzicie czy tak można wykonać strop czy będzie on stabilny,wymiana z drewnianego na monolityczny.
    • Witam, chcemy wymienic piec miałowy na kocioł gazowy i tutaj zaczynaja sie schody. Informacji w necie jest mnostwo i mozna sie pogubić (tzn juz sie pogubiliśmy :) ). Dom mamy wybudowany w latach 97-2000 ściany warstwowe : gazobeton ,6cm styropianu i cegła pełna. dom pietrowy z nieogrzewanym poddaszem ( izolacja wełny mineralnej 12-15 cm na poddaszu)i podgrzewana piwnica. powierzchnia uzytkowa 220m2 plus piwnica 100m2. Na stronie : ciepło właściwe wyszła nam niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) 23kW  wydawało nam sie ze kocioł 25-26 kW bedzie ok jednak instalator proponuje 32kW . i tutaj prośba czy powinnismy zdecydowac sie na 32 czy to jednak za duzy kocioł ? dziekuję za każda informacje i sugestie na co zwrocic uwagę. Pozdrawiam
    • Z tego co czytałem to liczą się na polskim rynku dwie firmy, Salamander i jeszcze jakaś inna. Ja kupiłem ostatnio Salamander. 1×1.2m 900zł z montażem, akurat tylko 2 potrzebowaliśmy na poddasze, ale na pierwszy rzut oka wyglądają dosyć solidnie. Nie ma tylko ograniczników stopniowanych przy uchylaniu, ale to podejrzewam można jeszcze zamontować. Oferty miałem trzy, 300zł Drutex, chyba najgorsze okna, 600zł jakiejś innej firmy, tu i tu montaż 150zł. Ale wybraliśmy od firmy u nas na wsi bo mają bardzo dobre opinie. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Betonem będzie najlepiej, nawet czymś w rodzaju szkła wodnego, nie znam się na tym, jakiś środek do iniekcji, przynajmniej w części gdzie będziesz łączył to z ławą. Najważniejsze żebyś zachował tam płaszczyzne, bo 0.5% to tyle co nic. Robisz studzienki? Ja mam wątpliwości. Koleś od koparki twierdzi że nie dawałby, że zwykły peszel w otulinie według niego wystarczy. Ja raczej na każdym rogu będę dawał studzienkę. Ja mam 8% spadu, także ja mam problem z głowy. Jak robisz betonem, to zastanowiłbym się czy w ogóle nie wykopać o 10cm głębiej, podsypać 5cm suchego betonu, zalać to jakimś preparatem do iniekcji przy ławie i wtedy będziesz miał o 5cm na końcu ławy poniżej. Ale tylko tak gdybam, bo kopanie poniżej ławy to jest raczej ryzyko. Kopiesz wszystkie 4 ściany na raz? Ile masz ziemi nad fundamentem? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...