Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ściany fundamentowe oraz stopa pod komin bloczek niżej niż ściany wewnętrzne


Recommended Posts

Cześć
Mam do Was pytanie czy zdarzyło Wam się zauważyć taką praktykę, że ściany fundamentowe wewnętrzne i stopy muruje się bloczek niżej niż zewnętrzne, zagęszcza na ich wysokość i zalewa chudziakiem bez zbrojenia na nie przez co wychodzimy na równo z zewnętrznymi a wewnętrzne oraz stopy są około 12cm pod chudziakiem? Czy to błąd ?

Przechwytywanie.jpg

Przechwytywanie2.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W projekcie zarówno ściany fundamentowe wewnętrzne jak i zewnętrzne są na równej wysokości :icon_neutral: Stąd też moje pytanie czy to jest duży błąd i musimy skuwać, czy może tak to zostać i nie ma to większego znaczenia na późniejsze murowanie kominu i ścian nośnych?

Edytowano przez atiiii4 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysokość ław nie ma tu znaczenia . Pytanie  - co było zagęszczane i jaki jest faktyczny przekrój fundamentów wewnętrznych  (warstwa po warstwie. 

PS Co na to kierownik budowy?

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zagęszczaliśmy piaskiem do wysokości bloczków fundamentowych wewnątrz jak i stóp pod kominy - 12 cm niżej niż zewnętrzne ściany fundamentowe (jak na zdjęciu). Zagęszczane warstwowo co 10-15cm w całości, czyli na głębokość 90cm, pod ławami również jest piach. Problem i pytanie jakie mnie nurtuje, to czy oparcie chudziaka na tych ścianach fundamentowych wewnątrz i na stopach jak na zdjęciu jest dużym problemem, czy nie lepiej go skuć w tych miejscach i domurować ten jeden rząd bloczków, aby było to na równo z ścianami fundamentowymi zewnętrznymi i późniejsze murowanie ścian nośnych i kominów było bezpośrednio na bloczku ściany fundamentowej a nie (bloczek ściany fundamentowej -> 12 cm chudziaka -> ściana nośna). Czekam właśnie na decyzję kierownika, ale szukam też opinii niezależnej, bo myślałem, że nie jestem jedynym takim przypadkiem, ale chyba jednak to rzadko spotykane rozwiązanie lub nie poprawne.. :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, bloczek ściany fundamentowej zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej jest wymurowany na ławie która ma szerokość 60cm. W takim razie czekam jeszcze na ostateczną decyzję kierownika (pierwsza też była, że nie ma się czym przejmować) i jak będzie zgoda, to robimy izolację poziomą i murujemy na tym chudziaku. Dziękuję bardzo za pomoc i opinię :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na ścianach fundamentowych to pół biedy, ale i tak tak się nie robi

fakap to chudy na starterach słupów, tu bezwzględnie powinna być ciągłość betonu konstrukcyjnego

(zdjęcia małe jakieś, dokładnie nie można sprawdzić o co kaman)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja z tymi starterami na szczęście nie lałem jakiegoś b10, ale b15 też w sumie to nie b20 jaki ma być docelowy :/ teraz pytanie, czy już zaszaleć i całość wyciąć razem z ścianami i domurować, czy tylko wykuć pod startery słupa?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co wcześniej napisałeś wynika, że zagęszczenie masz książkowe więc siadać nic nie powinno, pytanie tylko czy pomiędzy chudym, a końcem ściany wewnętrznej jest piach, czy ten beton "opiera" się na końcu ściany

 

w słupach ciągłość konstrukcji, czyli skuć i zabrać wszystko co doszło PO wykonaniu stóp

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie ma piachu, na szczęście piach jest wymiecione dokładnie z ścian fundamentowych wewnętrznych i stóp pod kominy, ale jest niestety folia budowlana 0,2mm (pomysł wykonawcy) położona po całości.. Więc jakby nie patrzeć jest lipa, bo beton z posadzki raczej nie związał się z ścianami fundamentowymi wewnętrznymi.. Udało mi się znaleźć podobną praktykę: https://receptynadom.pl/zrobic-stabilny-podklad-betonowy-podlogi-gruncie/ tylko tam dali malutkie zbrojenie i nie dawali żadnej folii..

Edytowano przez atiiii4 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spox folia nie przeszkadza, czyli nad ścianami może zostać to co jest, kraksy jakiejś nie będzie,  ale słupy do poprawy, tu nie ma zmiłuj

 

tu chodzi, o to, żeby nie było takiej kanapki/przekładańca, tj. bloczek-piach-"chudy" B15

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze tylko taka rada - zanim zaczniesz robić warstwy posadzkowe to dobrze ostukaj ten chudy, jak by gdzieś dudniło, to oznacza, że może być pusto w tym miejscu (pod chudym), wtedy trza poprawić, ale jak pisałem - masz książkowo zagęszczone, a jak jeszcze byłeś tego świadkiem to śpij spokojnie :D

 

jednakże jeżeli to znasz tylko z przekazu, dobrze ostukaj...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość BLASZKINADASZKI.PL
      Pan Marek z komentarza powyżej niestety myli się, krawędzi wiatrownicy blachy znajdująca się na dachu na którą zostanie położony gont powinna być płaska natomiast stosuje się dwa zabiegi 1 Pod blachę podkładamy 1-2 cienkie paski papy w celu lekkiego jej podniesienia względem powierzchni dachu, aby woda z krawędzi odpływała w stroną środka dachu. 2 Uszczelnienie końcowe gont plus blacha najlepiej uszczelniacz poliuretanowy, kauczukowy ew. bitumiczny. Nie podwijamy blachy pod gontem. Gwarancją szczelności połączenia jest staranne wykonanie lekkiego spadku w stronę środka dachu i dokładne uszczelnienie końcowe gontu.
    • Wykorzystanie prądu elektrycznego do ogrzewania domu uznawane jest za najdroższy sposób na pozyskanie energii cieplnej, ale niekiedy ze względu na niskie koszty inwestycyjne, taki sposób ogrzewania pomieszczeń można stosować jako przejściowy, awaryjny czy nawet docelowy. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/50329-co-trzeba-wiedziec-o-ogrzewaniu-domu-pradem
    • Ile taki najtańszy okienny mercedes kosztuje? 
    • Można mnie przekonać przy pomocy rzeczowych argumentów, czekam z niecierpliwością.   PC są dedykowane dla skansenów z centralnym ogrzewaniem wodnym, takich domów jest z 3 mln na kopciuchach i tyle samo na kotłach gazowych. Dlatego sprzedaż rośnie i bardzo dobrze. W nowoczesnych domach to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto. 
    • Dzień dobry,   jeśli chodzi o śnieg, deszcz czy inna trudne warunki naturalne, na pewno coraz nowsze produkty są coraz bardziej odporne na te zjawiska. Większość modeli okien dachowych FAKRO ma najwyższą klasę szczelności. Jednak bardzo istotna jest też oczywiście termoizolacyjność. Lepsze parametry termoizolacyjne to nie tylko ograniczenie ucieczki ciepła z pomieszczeń zimą ale też przyjemniejszy klimat na poddaszu latem. Okna z pakietami 3 szybowymi warto wesprzeć markizami zewnętrznymi dodatkowo poprawiającymi ich termoizolacyjność. Markizy AMZ poprawiają klimat na poddaszu w szczególności latem, zatrzymując upał na zewnątrz.   Tak, jak wspomniał redaktor, warto jest zastosować na poddaszu okna elektryczne, wyposażone w czujnik deszczu. Takie okna nie tylko automatyczanie się zamkną żeby deszcz nie dostał się do wnętrza. Można też nimi sterować zdalnie z pilota w systemie Z-Wave lub ze smartfona poprzez WiFi. Okna dachowe, dodatki do nich oraz produkty stolarki pionowej FAKRO INNOVIEW mogą współtworzyć system FAKRO smartHome, dzięki któremu korzystanie z naszego domu to całkiem nowy poziom komfortu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...