Skocz do zawartości

Dom 50 m2 piec CO+CWU


Recommended Posts

Piec gazowy radzilbym kupić z mocą minimalną w okolicach 2kw, nie wiem czy są takie dwufunkcyjne, bo te mają raczej dużą moc z powodu CWU, żeby ją szybko podgrzać. Z wyższą mocą może wystąpić taktowanie, czyli np piec będzie się załączął na 2 minuty i wyłączał, bo nie zdąży oddać ciepła, a co za tym idzie może nie być w stanie równomiernie ogrzać całego domu. Godny polecenia jest np ten: https://www.buderus.com/pl/pl/ocs/budynki-mieszkalne/logamax-plus-gb122i-k-1-9-25-2-kw--1107407-p/ albo ten: https://www.termet.com.pl/produkt/ecocondens-gold-plus/63 sporo tańszy ale moc zaczyna sie już od 3kw. Albo rozważyć pompę ciepła ale tu już podejrzewam koszt 2-3 razy większy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza
16 godzin temu, aaa123 napisał:

Tak jest w projekcie zrobionym przez pracownię projektową.. Pytanie było o piec a nie co ma na celu ogrzewanie wodą- no jak sama nazwa mówi ma na celu ogrzanie zimą

Zapotrzebowanie na ciepło jak w mieszkaniu w bloku w mieszkaniu narożnym. Wystarczy pewno mały kociołek elektryczny max 5kW razem z przygotowaniem cwu. Alternatywnie może byc ogrzewanie rozproszone grzejnikowe - pewno max 3-4 kW + przygotowanie cwu jako ogrzewacz przepływowy lub pojemnościowy. W sumie - A=B i tak wyjdzie 5-kW.

Myślę, że powinieneś porozmawiać z architektem o alternatywie. Przecież dodatkowo będzie ciepło z gotowania, oświetlenia, AGD.

Link do komentarza

Urzekła mnie twoja historia Olku :) Przy moich  130 m2 według CW co zgadza się z praktyką zapotrzebowanie przeciętne jest u mnie 2,3kW a max przy -20 4,8 kW (bez cwu) , cwu zabezpiecza pc cwu 300 l silnik 440 W moc grzewcza średnia 1,8kW. A dodam ze nie mieszkam na razie w Chorwacji. 

 

To przy domu 2,5 raza mniejszym jakie będzie zapotrzebowanie na moc grzewczą? Podpowiem na pewno nie większe. 

Link do komentarza

Czytalem ostatnio historie w domu chyba szeregowym 70m2 gdzie piec miał 9kw minimalną i załączał się właśnie na 2 minuty, efekt był taki, że w ogóle w tym domu było zimno, bo zładu chyba na podłogówce nie był w stanie piec zagrzać, bo zanim cokolwiek zaczęło się dziać piec się wyłączał, ale facet niewiele mógł zrobić bo domek kupił już tak wyposażony. Dlatego ostrzegamy przed zakupem, bo potem płacz i zgrzytanie zębów.@aaa123 przekop sieć i może Ci się uda znaleź dwufunkcyjny o minimalnej mocy w granicach 3kw, to wtedy będzie taktował ale w okolicach 0-5°C a nie całą zimę.

e z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...