Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Wieniec pod strop drewniany. PILNE !!!


Recommended Posts

2 godziny temu, aru napisał:

cóż - wieniec się nie rozlezie, choć pewnie można to i lepiej zrobić

 

startery da się wsadzić, w zasadzie powinny być "do wewnątrz" słupa względem zbrojenia słupa

tak jak i da się rozmieścić słupki i pogodzić to ze stropem, choć zgodnie z projektem masz belki stropowe kotwione do boku wieńca, a nie na nim oparte

 

i nie wiem jak Ci słupy muszą wyjść nad oknami, chyba, że wyznajesz ściśle te 2m pomiędzy :), tylko z jakiego powodu? to się liczy?:scratching:

Nie nie w żadnym wypadku nie patrzę na te 2m. Jedyna przeszkoda to belki stropowe która już rozwiązaliśmy. Udało się z rozstawem zrobić tak żeby nie trafić w słupy. 
 

A jak zrobić to lepiej. Szukałem w internecie jak to zrobić poprawnie i wszyscy robią tak lub zaginają pręt 90stopni. Zastanawiałem się jeszcze czy pręty L w narożnikach mają mieć otulinę z betonu czy powinny się stykać. Wszędzie widziałem ze się stykają ale z twojej grafiki wychodzi ze powinna być otulina. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wsadzałem rysunków odnośnie uciąglenia zbrojenia, o nie

zostaw ten wieniec jak jest, książkowo to powinno się tak robić zbrojenie, żeby pręty belki zagiąć 90st i przedłużyć na drugi bok (a można i pospawać), muszą być razem

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, aru napisał:

nie wsadzałem rysunków odnośnie uciąglenia zbrojenia, o nie

zostaw ten wieniec jak jest, książkowo to powinno się tak robić zbrojenie, żeby pręty belki zagiąć 90st i przedłużyć na drugi bok (a można i pospawać), muszą być razem

Jeszcze jedno ile musi być zakładu w starterze L ( mam na myśli długość ramienia poziomego które będzie zatopiony w wieńcu ) 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możesz i do strzemion, tak ze 2-3 centy nad dolnym zbrojeniem, wtedy wibrowany beton tam wlezie, a startery będą dobrze zakotwione

na mój gust - ze 20 centów wystarczy w zupełności

nie pamiętam czy tu są jakieś ścisłe reguły

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 22.04.2021 o 20:21, aru napisał:

możesz i do strzemion, tak ze 2-3 centy nad dolnym zbrojeniem, wtedy wibrowany beton tam wlezie, a startery będą dobrze zakotwione

na mój gust - ze 20 centów wystarczy w zupełności

nie pamiętam czy tu są jakieś ścisłe reguły

Aru jeszcze jedno pytanko. Co sądzisz o takich rysach ma wieńcu ( w miejscu strzemionek ) szerokość max do 1mm

 

 

 

 

AF99B429-116C-4128-B7B4-FC8EF3007059.jpeg

Edytowano przez Maratoro (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cóż

rysy skurczowe, mała otulina, rzadki beton, pewnie nie polewane po zalaniu, klasyka, słabo, ale nie się zawali

wygląda na gładzone ale słabo wiborowane, zobaczymy jak rozszalują

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boki już i lać wodą, lać lać lać, przy takim betonie to non stop :D

latem to na drugi dzień szalunki w konstrukcjach się popuszcza (relaksuje ściągi itp) a po południu zdejmuje, pozostają podpory i to na długo, kwestia jaki element, ale wieniec? phi

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak się pospieszyłem z tym rozszalowaniem. Narazie przynajmniej ze 2/3 dni chyba się nie dotykam oprócz ostrego  lania wodą. Jeżeli chodzi o miejsca pęknięć okazało się ze to tylko delikatne ryski powierzchniowe ale podczas zdejmowania jednego z szalunków beton dosyć mocno się przykleił do deski i powstało takie cudo ;/ chodzę teraz i Ku…je cały dzień. Niestety lubię mieć wszystko zrobione jak najlepiej. 
 

zerknij proszę na zdjęcie.

16 godzin temu, aru napisał:

boki już i lać wodą, lać lać lać, przy takim betonie to non stop :D

latem to na drugi dzień szalunki w konstrukcjach się popuszcza (relaksuje ściągi itp) a po południu zdejmuje, pozostają podpory i to na długo, kwestia jaki element, ale wieniec? phi

 

E519E96C-5663-4558-AD71-13F604215E5B.jpeg

0AC1EF83-9707-47B9-8E2A-7D9BBD0A2E6D.jpeg

E98D7336-89F9-4BA7-A428-248347436302.jpeg

48A1C2E5-2EAD-4565-A2D9-46206478B289.jpeg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie znam się na tych elektrycznych, ale też wziąłbym to pod uwagę. Pompę ciepła trzeba liczyć że pewnie z 10 lat będzie się zwracać. Tradycyjne z kotłem gazowym na 130m2 liczę jakieś 25-30tys za całość. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Moim zdaniem za drogo, pc są dobre do przestarzałych budynków z wodnym centralnym, zamiast tego można mieć klimę+maty+konwektory elektryczne +PV (4-5 kwp) i masz ogrzewanie za darmo. Sama PC i wodne co to co najmniej 35 k za drogo i nic nie daje. 
    • Jak nie masz czasu to zapomnij o pojedynczych firmach. Chyba że z polecenia. Widziałem co się działo u jednego i drugiego sąsiada jak zostawił ich samopas, potem sumienie mnie gryzło czy mówić czy nie mówić. To co się działo to nawet "Usterka" wysiada. Nowy sąsiad ma zaufaną ekipę która robi mu wszystko, ale facet zarobiony także ile powiedzą tyle zapłaci, o reszcie tych których tu widziałem książkę bym napisał. Miałem Ci pisać jakie u mnie są stawki bo mieszkam 25km od Krakowa, ale nie będę pisał bo i tak nie będziesz w stanie zapanować nad tym. Prawda jest taka że przynajmniej trzeba mieć minimalne podstawy wiedzy, bo jak nie to w Twoim przypadku to co Ci zaproponowali jest uczciwe i jak ma być zrobione tip top, a napisane jest sensownie, to nawet bym nie szukał bo szkoda czasu i zawracania sobie głowy. Jedyną kwestią do rozważenia do źródło ciepła. Na 130m2 zastanowił bym się nad pompą ciepła. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • @joks może jeszcze sie tu wypowie z polecenia kolegi ;D  @gawel spróbuje ale jak mowie kompletnie nie moja branża  a boje sie ze jak sie zorientuja to beda wszystko wciskac jak sie da i nie znajac sie w tematyce bede sie zgadzał
    • Witam W jaki sposób podłączyć podejscie pralki do pionu kanalizacji. Podejście ma mieć około 8m długości. Przy okazji chciałbym zrobic odpływ do bojlera i pieca (tak jak na rysunku - na czerwono) np na wypadek awarii, wymiany grzalki czy modernizacji. Całkowicie wodę z pieca i bojlera będę mógł spuścić tylko wtedy, gdy podejscie (ze spadkiem 2-3cm/m) podlączę do kolana fi150 na wysokości tak jak zaznaczylem na zdjęciu. Myślałem nad wycięciem otworu pod rurę otwornica a następnie założenie jakies uszczelki zewnętrznej. Czy kanalizacja z tak dlugim podejściem ma prawo działać? O jakim minimalnym przekroju rur muszę użyć? pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...