Skocz do zawartości

Ścianki działowe solbet 12


Recommended Posts

Dzień dobry, w związku z tym że firma budowlana która budowla mi dom okazała się oszustami i osobami bez wiedzy z mnóstwem rzeczy zostałem sam i bardzo proszę o pomoc. 

Jestem na etapie budowy ścianek działowych. Jakaś wiedzę posiadam natomiast konkretnie chodzi mi o postawienie ścian działowych na piętrze. Do jakiej wysokości budować, zaraz pod jętki? Jak ogarnąć skosy przy ścianach kolankowych. Proszę o wskazówki. 

Mocowanie ogólnie widzę tak że co drugi rząd wbije pręt 8 żeby w razie czego ściana się nie przewróciła. Ale co  z górą? Żeby później nie było problemów z budową podłogi na poddaszu. Jakieś zdjęcia lub artykuł ktoś posiada? 

Link do komentarza

Witam. Współczuje bardzo. Ja mam ten scenariusz za sobą. Zaznaczam, ze nie jestem profesjonalistą, ale swoje ścianki murowałem sam też z Solbetu. Po trzech latach nie ma żadnego pęknięcia, ani żadnych problemów. Ja robiłem to tak : drut fi 6 w ścianę nośną na co najmniej 15 cm w głąb, w ściankę działową wmurowywałem na około 30 cm w każdy rząd pustaków. Ścianka podmurowana na wysokość 5cm poniżej jętki (między jętkę a ściankę dałem watę, żeby nie przemarzało przez jętkę). Jeżeli ścianka będzie tak zakotwiona w ścianie nośnej i murowana na zakład ze ścianką prostopadłą będzie sztywna. Ściankę kolankową należy podwyższyć tak aby skos sufitu z g-k trafił z zakładem na tą właśnie ścianę (jeżeli nie zrobili tego murarze a jak "znam się na medycynie" to nie zrobili). Ja przyklejałem na opasce pustak Solbet grubości 6 cm zasłaniajac tym sposobem murłatę i podnosząc ścianę kolankową. Mam nadzieje że jest to zrozumiałe i pomogłem. Zrób to sam bo żaden "fachowiec" nie zrobi tego tak dobrze. Powodzenia.

Link do komentarza