Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

5 godzin temu, Maratoro napisał:

To są belki wyliczone przez konstruktora ja nic sam nie wymyślam. Co do desek to nie jest tak w 100% pewne może pójdzie osb albo sklejka dla wyglądu. Jeszcze zobaczymy.  Jak rozmawiałem z firmą od drewna c24 to już mówili ze belki przesadzone. Ale zobaczymy. 

1. Belka zakotwiona w wieńcu inaczej się zachowuje, niż belka swobodnie oparta.

Jest też kwestia znacznego ugięcia.

Z drugiej strony to nie wiem, co masz na myśli:

17 godzin temu, Maratoro napisał:

Strop teoretycznie miał być robiony na wieszakach zakotwionych w wieńcu

 

2. Nie napisałeś wcześniej, jak rozstaw belek proponował konstruktor - a to jest b. ważny czynnik.

(a piszesz, że miały być jakieś wieszaki).

3. Nadal upieram się że belka 13x26 drewniana  długości 4.50 m swobodnie oparta jest zbyt wiotka. Jest jeszcze kwestia, jaki to ma być strop, o jakim obciążeniu użytkowym.

 

A więc jeszcze raz bym spytał konstruktora o wymiar belek o rozstaw oraz obciążenie użytkowe. I o co chodzi w tych wieszakach?

Przy okazji bym spytał o ten detal pokazany przerywaną linią (belka?) z słupkami (pkt 4).

 

4. Masz tam zaznaczoną jakąś chyba belkę biegnącą środkiem (przerywana linia) - i słupki.

Pokaż więc  jakiś przekrój przez całość razem z dachem!

 

Teraz nie wiadomo, co to za belka, gdzie są te słupki, nad stropem pokazanego rzutu, czy na rzucie pokazanym (na tym poziomie??

Nie wiadomo, czy ta belka (jeśli to belka) - czy ona jest pod belkami stropu, czy nad?A może to konstrukcja dachu (na jakiej wysokości?) ????

 

Oczywiście to są moje pytania i moje niewiadome - bo moze ktoś tu na forum widzi to inaczej i się mylę :scratching:

 

17 godzin temu, Maratoro napisał:

Do schodów najlepiej pasuje ok 90 ale czy to nie za duży ? Na podłodze będzie deska sosnowa lub dębowa na piuro-wpust  ( jako podłoga i sufit ) przynajmniej taki jest plan. Trochę boimy się o uginanie desek. 

 

Poczytaj, jaki rozstaw legarów jest przy podłodze z desek - to się dowiesz, że 90 cm to o wiele za dużo. Chyba ze to będą b. grube dechy (jest jeszcze kwestia, czy tam ma być powierzchnia mieszkalna, czy ostatni strop z ociepleniem).

Możesz dać dodatkowe w poprzek chudsze legary na belki stropowe gęściej, i na to deski - wtedy belki stropowe (o odpowiednim przekroju) mogą być co 90 cm. Możnalegary wtedy podbić podbitką wtedy, przestrzeń odpowiednio wypełnić, lub nie.

 

 

 

zenek

zenek

4 godziny temu, Maratoro napisał:

To są belki wyliczone przez konstruktora ja nic sam nie wymyślam. Co do desek to nie jest tak w 100% pewne może pójdzie osb albo sklejka dla wyglądu. Jeszcze zobaczymy.  Jak rozmawiałem z firmą od drewna c24 to już mówili ze belki przesadzone. Ale zobaczymy. 

1. Belka zakotwiona w wieńcu inaczej się zachowuje, niż belka swobodnie oparta.

Z drugiej strony to nie wiem, co masz na myśli:

17 godzin temu, Maratoro napisał:

Strop teoretycznie miał być robiony na wieszakach zakotwionych w wieńcu

 

2. Nie napisałeś wcześniej, jak rozstaw belek proponował konstruktor - a to jest b. ważny czynnik.

(a piszesz, że miały być jakieś wieszaki).

3. Nadal upieram się że belka 13x26 drewniana  długości 4.50 m swobodnie oparta jest zbyt wiotka. Jest jeszcze kwestia, jaki to ma być strop, o jakim obciążeniu użytkowym.

 

A więc jeszcze raz bym spytał konstruktora o wymiar belek o rozstaw oraz obciążenie użytkowe. I o co chodzi w tych wieszakach?

Przy okazji spytał o ten detal pokazany przerywana linią (belka?) z słupkami (pkt 4).

 

4. Masz tam zaznaczoną jakąś chyba belkę biegnącą środkiem (przerywana linia) - i słupki.

Pokaż wiec  jakiś przekrój przez całość razem z dachem!

 

Teraz nie wiadomo, co to za belka, gdzie są te słupki, nad stropem pokazanego rzutu, czy na rzucie pokazanym (na tym poziomie??

Nie wiadomo, czy ta belka (jeśli to belka) - czy ona jest pod belkami stropu, czy nad?

 

Oczywiście to są moje pytania i moje niewiadome - bo moze ktoś tu na forum widzi to inaczej i się mylę :scratching:

 

17 godzin temu, Maratoro napisał:

Do schodów najlepiej pasuje ok 90 ale czy to nie za duży ? Na podłodze będzie deska sosnowa lub dębowa na piuro-wpust  ( jako podłoga i sufit ) przynajmniej taki jest plan. Trochę boimy się o uginanie desek. 

 

Poczytaj, jaki rozstaw legarów jest przy podłodze z desek - to się dowiesz, że 90 cm to o wiele za dużo. Chyba ze to będą b. grube dechy (jest jeszcze kwestia, czy tam ma być powierzchnia mieszkalna, czy ostatni strop z ociepleniem).

Możesz dać dodatkowe w poprzek chudsze legary na belki stropowe gęściej, i na to deski - wtedy belki stropowe (o odpowiednim przekroju) mogą być co 90 cm. Możnalegary wtedy podbić podbitką wtedy, przestrzeń odpowiednio wypełnić, lub nie.

 

 

 

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...