Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

zabudowa rur w nowym mieszkaniu


Recommended Posts

Witam!

 

Jako ze jestem szczśsliwym posiadaczem nowego mieszkania mam teraz dylemat czym zbudowac wystajace rury w lazience. Rury odstaja mniej wiecej na 7cm od sciany. Polecacie zabudowac to GK czy moze betonem komorkowym? Zabudowe rur umywalkowych chcialbym zrobic do sufitu i szeroka na 120cm (po bokach ledy) a zabudowe wanny wysoka na ok 110cm. Blat z gk polecacie zrobic przed plytkami na scianie czy juz po zalozeniu plytek?

 

Pozdrawiam i dzieki za rady!

 

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podrzucę film z zabudowy płytami g-k. Na filmie wydaje się to proste. :0 Betonem komórkowym? Hmmm chyba że chce ci się bawić w wycinanie wyżłobień. Widziałem takie elementy do ocieplania od wewnątrz - multipor i może by się dało je jakimś cudem adaptować na twoje potrzeby.

Najpierw film z zabudowa g-k.

 

Ten multipor na tym filmie widać niby poziom trudności prac i gdzieś tu widziałem na jednej ze scen robienie wyżłobień. Myślę jednak, że pierwotne założenie systemu jest zupełnie inne :) Może lepiej jednak pozostań przy g-k lub nawet OSB

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

rozumiem ze taka zabudowe mocuje sie tylko do sciany a do podlogi nie trzeba? Ogladajac rozne poradniki na yt widzialem ze ludziewkrecali profile mocujace gk rowniez do podlogi i sufitu. Troche sie obawiam do podlogi wkrecac profile bo nie wiem jak ida rury pod wylewka, chociaz teoretycznie jest gruba na 5cm

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to sobie wymyslilem (moje super umiejetnosci painta :D), aby zabudowac rury. Na podloge i sufit dalbym profile ud a cd jako szkielet gk. Powiedzcie mi czy gk przykreca sie do ud w sensie do podlogi i sufitu?  I jak wzmocnic blat z gk skoro jego czesc(pomaranczowy) bedzie wisial na gk? wczesniej planowalem zamowic metalowa konstrukcje do tego blatu i zabudowac ja gk, tylko raczej metalowa konstrukcja nie bedzie sie dobrze trzynac gk na scianie.

projekt.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ściana to działowa czy międzylokalowa?

bo taka rada może odbić się czkawką i dodatkowymi kosztami

a gwarancji na całe mieszkanie nie stracisz, co najwyżej na przerobioną instalację i to też nie tak hop siup

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że ne graniczy z mieszkaniem bo to jest często istotne , ale jako że z komórką to pewnie jakiś niski poziom w budynku więc może to być i żelbet - kiepsko z kuciem, bo akurat w tym to nie można; orientujesz się co za materiał? masz rzut lokalu z projektu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

więc obudowa :)

a czy GK czy BK to nie ma większego znaczenia, na mój gust lepiej kleić/kręcić płyty, nawet kawałkami jedna na drugą, wtedy ostatnia jest cała i tworzy równą powierzchnię

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozna, tak tylko pytam bo nie jestem specjalista od zabudow ale sie doksztalcam :D mam tylko nadzieje ze nie przewierce sie do jakiejs rury w posadzce, teoretycznie jest 5cm wylewki ale roznie to bywa :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to prosta konstrukcja. Kręcisz profile do podłogi, sufitu i ścian, ale pionowe muszisz kręcić co 40cm, bo płyta ma 120cm czyli trzy na każdą płyte, w ten sposób wzmacniaczasz właśnie całą konstrukcję. Robisz dylatację z każdej strony 5-10mm a wcześniej na ściany trzeba przykleić taśmę ślizgową, żeby szpachla nie łączyła bezpośrednio płyty ze ścianą bo może popękać. Także dla laika może być to trochę skomplikowane. Ale dla chcącego nic trudnego . Tylko gorzej z rurkami w podłodze, bo 5 cm wylewki to jest nic, wkręty powinny być przynajmniej 8×80.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, jak decydujesz się na jakąkolwiek zabudowę tam, tym bardziej z płyt gk, bo to łazienka, musisz użyć folii hydroizalycyjnej w płynie i płyty muszą być zielone, nie zwykłe szare.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Tom
      Przestrzegam przed firmą Oleander Plus z Warszawy. Biorą zaliczki i znikają, adres wirtualny.
    • Witam,   Mam prośbę o spojrzenie bardziej od mojego estetycznym zmysłem na zagospodarowanie nietypowej działki. Mam nadzieję, że rysunek pozwoli sobie wyobrazić układ działki. Jest to teren zniwelowany pod poziomem drogi. Droga lokalna do jednego domu. Zjazd od północy od tej drogi do działki. Na południe teren się wypłaszcza i po jeszcze delikatnym zniwelowaniu terenu powstanie ogród. Na zachód jest spadek terenu do potoku i widok na teren więc tam fajnie by było mieć taras choć byłby ona na nasypie.   W przyszłości droga będzie odgrodzona szpalerem tui, ale to tak czy inaczej droga gruntowa do jednego budynku.    Jestem na etapie wyboru projektu budynku. Planuje mały dom bez garażu. Tak czy inaczej musimy mieć 2 samochody. Garaż 2 stanowiskowy to jednak zbyt duży wydatek, tak czy inaczej musiałaby stanąć wiata, więc zamiast garażu będzie wiata 2 stanowiskowa.   Jak podejść do układu budynku na działce? Jestem raczej za opcją pierwszą - na lewo. Budynek wejściem od drogi ale pod jej poziomem ok 5m od spodu skarpy. Wiata przyklejona do ściany budynku bez okien ale wjazd do wiaty nietypowo bo nie od ściany z wejściem do budynku. Z tym, że tutaj budynek byłby w połowie w nasypie, choć tak czy inaczej ławy znalazłyby się już w gruncie rodzimym - 1,2m ppt bo to na południu Polski. Najwyżej część ziemi ze środka budynku trzeba by było wymienić.    Opcja 2 to wejście do budynku od strony zjazdu i wiata wolnostojąca. dzialka.pdf Jest jeszcze taka opcja i też wydaje się korzystna. 5m pomiędzy budynkiem a skarpą na manewrowanie samochodem też raczej powinno wystarczyć. dzialka2.pdf
    • Gość @enas
      tego nie mogę zrozumieć mam 80 parę metrów kwadratowych dom wycieplony z Ytongu jeszcze Szwedzkiego okna trzyszybowe z gazem ,a gaz używam tylko do gospodarstwa domowego , woda kąpiel i wypalam ok.10-12 m sześciennych gaz plus wat to daje ok 250 zł miesięcznie , a co by było gdybym ogrzewał dom . Pani Liliano może to Pani pobożne życzenia , a rzeczywistość przyniesie fakturę ?
    • Zdecydowanie musze więcej o tym poczytać
    • Bo Ty będziesz próbował  zbliżyć się  pod  wzór domu niskoenergetycznego, a jeszcze są  domy  energooszczędne, pasywne, zero-energetyczne, plus-energetyczne itd.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...