Skocz do zawartości

Zimne kaloryfery na pietrze


Recommended Posts

Hej, postaram się jasno wyjaśnić i wysłać zdjęcia. Mam problem z ciepłem w domu po odkręceniu jednego kaloryfera. Na pietrze gdy odpowietrzam kaloryfer lekko mi uchodzi ciśnienie i po za tym nic, kaloryfer się grzeje u dołu, ale woda nie leci do odpowietrznik. Ciepło mam z " ciepłowni". Na zdjęciach widać cała instalację i wskaźnik ciśnienia. Dodam że przed zdjęciem kaloryfera w piwnicy wszystko działało. System ciepła idzie od piwnicy po parter i poddasze. Proszę o pomoc pozdrawiam

 

IMG_20210314_150411.jpg

IMG_20210308_163713.jpg

Link do komentarza

To czerwone to jest jakieś "cudowne" naczynie przeponowe? Moim zdaniem to kwestie zrównoważenia ciśnienia w instalacji. Skryzuj np. wszystkie grzejniki a zostaw tylko ten na górze i poczekaj aż się nagrzeje - o ile się nagrzeje. Przy okazji polecam lekturę świeżego artykułu o przyczynach takich właśnie zjawisk w instalacji grzewczej w domu.

https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/51590-dlaczego-instalacja-grzewcza-w-domu-czasami-niedomaga

Link do komentarza

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dziękuję za odpowiedźi, 

15 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Zgadzam się, bo wymontowalem jeden kaloryfer, rurki zostały szczelnie zaślepione. Wody trochę ubyło podczas tego demontowania. Pytanie jak mogę uzupełnić tą wodę? Ciepło jest z ciepłowni , więc nie powinno to nastąpić samoczynnie? No i to ciśnienie ? Jest prawidłowe? Żałuję że nie sprawdziłem jakie było przed demontażem. Jak podnieść ciśnienie? Pompka samochodową i do jakiej wartości i czy robić to na zimno czy jak instalacja jest nagrzana, zakręcić ciepło z ciepłowni czy może być otwarte? Dużo pytań ale chciałbym to samemu ogarnąć, pozdrawiam

15 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proszę podnieść ciśnienie wody w instalacji za wymiennikiem ciepła, po stronie domu. 

A jak to dokładnie zrobić, na instalacji zimnej czy może być cały czas puszczony obieg i odpompować ciśnienie w przeponie? I do jakiej wartości? Pozdrawiam

Link do komentarza

Jeszcze mam pytanie co do odpowietrzanie kaloryferów, bo pytałem się 3 osób i miałem 3 różne odpowiedzi, na załączonej pompie, otwartych wszystkich termostatach i zaczynam odpowietrzacz po kolei kaloryfery, na wyłączonej i schłodzonej instalacji i zakręconych termostatach, trzecia pompa chodzi zamykam wszystkie termostaty i odpowietrzam kaloryfery na górze. 

Teraz kto ma rację? Czy wogole mają rację? 🙂

Link do komentarza

Zeby odpowietrzyć kaloryfer musi być obieg wody i najlepiej swobodny pełny czyli odkręcasz termostaty na pełny przepływ i odpalasz pompę do wymuszenia obiegu. Czy jest w pionie na górze odpowietrznik? Raczej nie ma bo tak to byś nie latał od grzejnika do grzejnika. Ja bym zaczął od najwyższego grzejnika. Czy w obiegu CO masz jeszcze gdzieś odpowietrzniki automatyczne?

Link do komentarza

Ciśnienie podwyższa się poprzez napełnienie obiegu wodą (z instalacji zimnej wody) a nie pompowanie powietrzem naczynia wzbiorczego.  Wstępne ciśnienie w naczyniu zapewnia wypełnienie go powietrzem , które  równoważy ciśnienie hydrostatyczne słupa wody w instalacji . Natomiast aby zapewnienie wypełnienia całej instalacji woda trzeba nieco podnieść ciśnienie w obiegu (przy zimnej instalacji) poprzez dopełnienie wodą. Manometr służy  do kontroli ciśnienia wstępnego w obiegu (a nie w naczyniu) oraz jego wzrostu w trybie pracy ogrzewania.

Odpowietrzenie przeprowadza się na działającej instalacji zaczynając od najniższego punktu, a o prawidłowości działania świadczy jednolity wypływ wody z odpowietrznika. 

Link do komentarza

Właśnie ze względu na widoczne na pierwszym zdjęciu wskazanie manometru pisałem żeby zacząć od podniesienia ciśnienia wody w instalacji. Tu nie chodzi o ciśnienie powietrza w naczyniu przeponowym tylko o ciśnienie wody zasilającej grzejniki. W instalacji jest wymiennik ciepła, Prawdopodobnie widać go częściowo na drugim zdjęciu. Rozdziela on obieg wody pomiędzy siecią ciepłowniczą i instalacją c.o. budynku. To w tej ostatniej - pomiędzy wymiennikiem i grzejnikami - trzeba podnieść ciśnienie wody. W instalacji powinien być zawór umożliwiający dodanie wody z instalacji wodociągowej do c.o. Jeśli jakimś cudem go nie ma, to trzeba wykonać takie połączenie. Ciśnienie w instalacji c.o. warto ustawić na przynajmniej 1 bar. 

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Przy odpowietrzaniu wszystkie zawory termostatyczne powinny być otwarte. Najlepiej zrobić to raz przy wyłączonej pompie, ale ciśnieniu wody podniesionym na docelowe. Po odpowietrzeniu ciśnienie nieco spadnie, wody trzeba znów dodać. Potem uruchamiamy pompę i odpowietrzamy ponownie. I powtarzamy je codziennie przez 2-3 dni w już normalnie pracującej instalacji. Czy całe powietrze uda się od razu usunąć zależy od ukształtowania rurociągów.

Link do komentarza

 

44 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Ciśnienie wstępne w naczyniu wzbiorczym ustala się po jego odłączeniu od instalacji,  a nie pod naciskiem hydrostatycznym . Chodzi o pełne wykorzystanie jego pojemności, a można to osiągnąć po wypełnieniu go powietrzem,

Natomiast pomiar po zamontowaniu w instalacji nie wykaże stopnia wypełnienia części powietrznej. Nominalnie ciśnienie wstępne powietrza ustala się się stosownie do ciśnienia hydrostatycznego (wysokości instalacji) na poziomie  o  0.2 - 0,3 bary wyższym od niego, co gwarantuje pełne wypełnienie poduszki powietrznej w stanie zimnym.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...