Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Papa na izolacje poziomą


Recommended Posts

Witajcie,

 

Na wstępie napisze ze mamy dosyć wysoki poziom wody gruntowej. Sam fundament staraliśmy się zabezpieczyć różnymi mazidłami ale wyszło to średnio złapała nas zima i mrozy. 

 

Szukam dobrej Papy do izolacji poziomej najlepiej jednowarstwowej ścian nośnych od fundamentów. Która później zostanie połączona z izolacja podłogi ( również papa ).

 

Pierwsza Papa jaką znalazłem i podobno dobra, to ICOPAL szybki profil SBS Fundament - cena trochę zabija 230zł rolka 7,5 m2

 

ale również polecana jest 
Nexler PREMIUM 47 – PYE PV250 S47 - cena sporo mniejsza ok 100 zł 


 

moze coś pomożecie. 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Maratoro napisał:

Pierwsza Papa jaką znalazłem i podobno dobra, to ICOPAL szybki profil SBS Fundament - cena trochę zabija 230zł rolka 7,5 m2

 

ale również polecana jest 
Nexler PREMIUM 47 – PYE PV250 S47 - cena sporo mniejsza ok 100 zł 

Icopal to dobra papa.

Jaka jest różnica w grubości -  te z Icopalu są zwykle grube i wzmacniane.

Weź pod uwagę,że wiele ci tej papy nie wyjdzie, rolka ma 1m szerokości, więc to możesz chyba podzielić na dwa lub trzy pasy.

Ale Icopal nie jest jedyny i na pewno można zaleźć porównywalną tańszą jakość.

52 minuty temu, Maratoro napisał:

Sam fundament staraliśmy się zabezpieczyć różnymi mazidłami ale wyszło to średnio złapała nas zima i mrozy. 

A po co fundament smarować, jeśli będzie i tak pod spodem, pod izolacją?

 

54 minuty temu, Maratoro napisał:

a wstępie napisze ze mamy dosyć wysoki poziom wody gruntowej.

Jeśli tak, to może pomyśl o drenach, jeśli jest gdzie odprowadzić wodę. Najlepiej o tym myśleć na etapie budowy ścian fundamentowych, piwnicy....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drenaż był w planach ale niestety nie mamy co zrobić z wodą. Myślałem o wykopaniu jakiegoś zbiornika i w lato wykorzystywać wodę do podlewania i ewentualnie zrobić przelew do kanalizy ( tak wiem ze teoretycznie nie wolno ).

 

a jeżeli chodzi o grubości Papy to Icopal 4mm a Nexler 4,7 wiec nawet grubsza. 
 

icopal jest typowo na fundamenty Nexler do ogólnego stosowania ale w specyfikacji ma również fundamenty. 
 

Nie patrzę tylko na cenę ale dużo ludzi mówi że icopal przesadził z cena bo są porównywalnie dobre papy a płaci się za gwarancje. Może masz doświadczenie z jakąś dobrą papą ? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Maratoro napisał:

Drenaż był w planach ale niestety nie mamy co zrobić z wodą.

Kwestia jest, czy masz co bronić przed tą wodą.

Masz tam jakąś piwnicę?

Jeśli nie, to nie ma się czym przejmować - jeśli poziom zerowy, parter, masz nad ziemią - to woda gruntowa nie ma znaczenia.

1 godzinę temu, Maratoro napisał:

a jeżeli chodzi o grubości Papy to Icopal 4mm a Nexler 4,7 wiec nawet grubsza. 

Jeśli ma w specyfikacji - no to można rozpatrzyć.

Dawniej dawało się zwykłą papę nalepiku 3 x  - i działa dotąd. 

Ale zgrzewalna jest wygodniejsza.

 

Z icopalem mam doświadczenie z  zgrzewalną dachową papą - zrobiłem chyba z 7 lat temu i dotąd działa bez usterki.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to niewiem co robić. Teoretycznie izolacje poziomą robisz tylko raz i chciałbym to zrobić jak trzeba ale z drugiej strony niechciałbym przepłacać tylko za reklamę/gwarancje. 
 

Druga sprawa to czy wystarczy jedna warstwa papy tego typu, oraz czy muszę ją przygrzewać po całości, może wystarczy tylko na zakładach. Boje się trochę o styropian bo już przyklejony do ściany fundamentowej. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hydroizolacja to studium przypadku i nie ma jednego rozwiazania, a metody/technologie zależne od sytuacji - rodzaju gruntu, poziomu wody etc.

Na poczatek krótki artykuł

https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/461-hydroizolacje-typu-lekkiego-sredniego-czy-ciezkiego

W artykule tym padają nazwy , o których uczyłem się jeszcze w szkole średniej a potem na studiach. Izolacja typu lekkiego, średniego i ciężkiego.

W Twoim przypadku bardziej ważna jest izolacja pozioma i zachowanie ciągłości warstwy izolacji poziomej z izolacją podłogi na gruncie.

Pap do izolacji fundamentów jest prawdopodobnie tyle, ile jest producentów. Jeśli chodzi o izolację fundamentów - nie styropian a XPS i ma być przyklejony na produkt bezrozpuszczalnikowy.

Alternatywą dla papy jest folia fundamentowa a izolacja powinna wyglądac np. TAK.

403052-355a-970x0_izowinyl-naroznik-fund

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Maratoro napisał:

Druga sprawa to czy wystarczy jedna warstwa papy tego typu, oraz czy muszę ją przygrzewać po całości, może wystarczy tylko na zakładach. Boje się trochę o styropian bo już przyklejony do ściany fundamentowej. 

Moim zdaniem - trzeba robić wg wskazań producenta.

 

Przede wszystkim powierzchnia na którą dajesz papę - musi być równa, bez jakichś ostrych wypustów mogących uszkodzić papę.

Przyklejanie częsciami moim zdaniem nie jest właściwe, bo może wpływać na nierównomierne potem obciążenie izolacji i narazić ją na uszkodzenia mechaniczne. 

Jeśli jest to papa zgrzewalna - producent pewnie chce ją przykleić również po to, by lepik stworzył idealnie równą powierzchnię dla pozostałych warstw papy (bo taka papa ma kilka warstw). 

(przy wspomnianej metodzie dawnej "3xpapa na lepiku na gorąco" przekładaniec taki tworzył właśnie taka wielowarstwową przegrodę, zwartą w sobie i elastyczną).

 

Styropianem bym się nie przejmował, nawet, jak trochę z tej papy zgrzewalnej jak trochę gorącego lepiku spłynie na styropian - nic się nie stanie - uzupełnisz pianką natryskową i z głowy.

 

Jak wyżej napisał kolega "Redakcja Budujemy Dom" w #6 - nie wolno stosować przy styropianie lepików na zimno, czy podobnych chemii z zawartością rozpuszczalników.

 

3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Alternatywą dla papy jest folia fundamentowa a izolacja powinna wyglądac np. TAK

Osobiście nie jestem entuzjastą folii fundamentowej (nie dowierzam jej odporności na mechaniczne uszkodzenia i trwałości)) - ale może to kwestia uprzedzeń?

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Papa kupiona, zdecydowałem się jednak na icopal różnica w cenie spora ale mam nadzieje że będzie spokój. Po rozmowie z przedstawicielem dowiedziałem się ze pod ściany teoretycznie wystarczy zgrzać na zakładach w moim przypadku będą dla bezpieczeństwa po 50 cm akurat tak wychodzi z rolki. Ale później ważne przy izolacji podłogi żeby już grzać po całości i dobrze połączyć jedną izolacje z drugą.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Maratoro napisał:

Po rozmowie z przedstawicielem

Tak - z nimi to jest korzystne, że przedstawiciele firmy doradzają. W moim przypadku też sięradziłem :12_slight_smile:

 

Możesz wejść na ich stronę - sa tam też (przynajmniej były) filmy instruktażowe i pdf z opisem - do poszczegolnych robót i pap. Warto sie doinformować..

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ścianka klasyczna 24, miałem na myśli to ze kątownik myśle ze przynajmniej 10 cm x 10 to musiałbym bloczek stawiać na nim. Można tak ?
    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...