Skocz do zawartości

Jaki kocioł na pellet - proszę o pomoc


Recommended Posts

Zgłoś

 

Witam serdecznie

 

Bardzo proszę o pomoc w doborze kotła na pellet.

Chciałbym skorzystać z dotacji na piec na pellet o podwyższonym standardzie. Wyczytałem, że ma być 5 klasy i emisja pyłu ma być mniej niz 20 mg/m3.

Niestety dom jest stary i jeszcze nie ocieplony ( tu też chce skorzystać z dotacji - lecz zaczynam od wyboru pieca)

Dom jest rozbudowany z domku z lat 50-tych i dobudowany garaż oraz piętro.

Poniżej przedstawiam powierzchnie do ogrzania.

Bardzo proszę o konkretne modele pieców, które Państwo używacie i nie ma z nimi problemów.

 

Niestety jestem laikiem i informacje, które zamieściłem mogą nie wystarczyć, więc jeżeli będzie potrzeba o więcej proszę piszcie.

piec.jpg

Link do komentarza

Nie używam takiego, ale ja bym celował w kondensacyjny (tak są kotły kondensacyjne na pellet chociaż pewno kondensacja zachodzi w niskich temperaturach medium) z podajnikiem dla zapewnienia jak najwyższej sprawności z uwagi na zjawisko kondensacji i stałopalność. Bez podajnika tego raczej nie osiągniesz. Załóżmy, że dom ocieplisz i wtedy zużycie na m2 spadnie do 80-60 W. I wokół tych założeń bym krążył. Czyli kocioł 12kW prawdopodobnie ogrzeje taki dom komfortowo.

Link do komentarza

Skoro budynek docelowo ma być docieplony to proponuję zacząć od tego. A przynajmniej od audytu energetycznego, który pozwoli określić zapotrzebowanie na ciepło teraz oraz po dociepleniu. Kocioł trzeba dobrać do zapotrzebowania po dociepleniu. Inaczej będzie bardzo grubo zawyżona, a w takich warunkach żaden kocioł nie będzie pracował dobrze.

Link do komentarza

Co racja to racja. Moje zgadywanki mogą okazać się prawdziwe - załóżmy, że dom ocieplimy 12-15 cm styropianu i wtedy będzie już inna rozmowa. Kocioł będzie pracował "jako tako" ale przez ten "moment" do termomodernizacji najwyżej w mroźne dni będzie grzał na granicy max wydajności a potem już po dociepleniu - zmniejszy się zużycie opału. Na szczęście mamy lekką zimę :)

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesiące temu...
Dnia 11.03.2021 o 20:48, Mają i Guciu napisał:

Również dołączam się do pytania jaki piec na pelet 19-20 kW. Tak wyszło z audytu. 

Masz już jakies typy, marki? Jest kilka firm, które produkują wysokosprawne kotły na pellet, ale tu trzeba zapewnić stałopalność czyli podajnik. Tak z pamięci: Defro, Kostrzewa, Sas. Są nawet kotły na pellet kondensacyjne marki Lazar (w wąskim zakresie temperatury), ale cena zbliżona do kotłów gazowych.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...