Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Czy izolacja termiczna rur prowadzących do grzejników jest wystarczająca?


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

 

Czy wystarczająca jest izolacja termiczna poprzez nasunięcie cienkiej standardowej osłony (szara miękka) na rurę plastikową ( z wkładką aluminiową) w przypadku mocowania par (zasilanie/powrót) bezpośrednio na stropie betonowym usytuowanym nad garażem?

 

Na te rury (pary z odgałęziami do grzejników) idzie styropian plus posadzka, aleobawiam się strat ciepla w dół do betonu stropowego nad garażem bo grubość miękkiej osłony rury to zaledwie kilka mm.

 

Obawa wynika stąd, że w użytkowanym domku gdzie przebiwgają takie rury w takiej osłonie mam w miejscach progów, gdzie jest przebieg tuż pod płytkami posadzkowymi gołą stopą wyczuwa się ciepło. Odnośnie treści pytania to nie zastosowano osłon twardych tzw peszel i boję się, że miękkie piankowe osłony zostaną jeszcze spłaszczone ciężarem styropianu obciążonego posadzką od góry. Jest to budowa deweloperska, gdzie wykonawca odmówił podłożenia na beton pod rury pasków styroduru chociaż oferuję dopłatę.

P10122-143230.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Izolacja powinna mieć 2 cm czyli poszukaj otulin w sklepie budowlanym, ale tam przy ścianie w pionie masz zagięcie niepokojące a powinno być wyprofilowane kolanko. Obawiam się, że tam masz skuteczny dławik przepływu - niczym w zagiętym wężu ogrodowym.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta izolacja na rurach będzie słaba. Jak grubą izolację przewidziano tu w podłodze, pod wylewką? Skoro na dole ma być garaż to najprościej byłoby ułożyć warstwę styropianu, a dopiero na niej rurki.

Potem, zależnie od grubości styropianu i wylewki, ewentualnie kolejna warstwa z wyciętymi kanałami na rury.

Tak w ogóle to nie mam zaufania do połączeń rur robionych w podłodze. Koniecznie niech zrobią próbę ciśnieniową.

 

PS. Tym mocnym zagięciem rury nie ma co się przejmować. Rura i tak będzie w tym miejscu przecięta, żeby podłączyć zasilanie i powrót grzejnika.

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2021 o 10:25, Pomocnik napisał:

Czy wystarczająca jest izolacja termiczna poprzez nasunięcie cienkiej standardowej osłony (szara miękka) na rurę plastikową ( z wkładką aluminiową) w przypadku mocowania par (zasilanie/powrót) bezpośrednio na stropie betonowym usytuowanym nad garażem?

Garaż to pomieszczenie raczej zimne. A rurki do grzejników mają wysoką temperaturę. Różnica duża więc temperatur wskazuje na potrzebę dodatkowo lepszego ocieplenia pod i wokół rurek oprócz standardowej pianki, która wystarczy w zwykłym pomieszczeniu czy ocieplonym murze.

Lepszego, niż zwykłe ocieplenie podłogi pomieszczenia nad zimnym garażem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Otulina jest użyta dobra po co szukać i kombinować, przecież w garażu nie będzie temperatury jaka jest na zewnątrz. ja bym dał sobie spokój, ważne że deweloper dał otulinę i widać, że jest zrobione nawet solidnie. Jak bardzo się upierasz to niech ułożą rurki w tej izolacji na jednej warstwie styropianu. 

Pozdrawiam 

Edytowano przez ewamariusz (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • pomiędzy budynkami, bo jeden już przecież stoi A pomiędzy tym stojącym i tym projektowanym też będzie instalacja PV na gruncie...(pytanie czy od razu, czy później, ale to detal)   podatek od budynku gospodarczego to sprawa drugorzędna... Myślałem, że się domyślisz Na dach ma wejść jak najwięcej PV, reszta będzie obok na gruncie...   Budynek ma być przeznaczony pod serwerownię.  Mniejszą lub większą - to wszystko wyjdzie w praniu. Może będzie z opcją rozbudowy. Czekam na WT z energetyki - od tego dużo zależy. Po wybudowaniu i przygotowaniu instalacji budynek będzie wynajmowany specjalistycznej firmie.
    • Tylko bez zalania betonem przynajmnie dolnej części słupa - może byc on niestabilny, zwłaszcz, gdy zamocowane jest do niego ogrodzenie. Im wyższy, tym mniej stabilny. A klej - jeśli założymy, że forma betonowa prefabrykowana jest szczelna, i dojdą absolutnie sczelne spoiny - to każda woda, która dostanie się do środka - nie ma ujścia. Co będzie w efekcie? Rynna jest stale narażona na warunki atmosferyczne w całości - to nie mur. Najwyżej można ją porównać do zwieńczenia muru, słupka zewnętrznego.   Natomiast Murek, czy filar powinien być zabezpieczony od wody z dołu z boku i z góry. Szczególnie z góry!. Stoją stare mury ceglane ponad 100 lat, piękne, ozdobne - i nie pękaja, jeśli są dobrze konserwowane a fundament stabilny. Mimo że cegła sama w sobie jest nasiąkliwa. Oczywiście, fuga wapienna czy wapienocementowa jest plastyczna, to inna sprawa.
    • Jak tu coś radzić - skoro nie piszesz, jak to ma być wykorzystane? do jakich funkcji? Nachylenie dachu to też często następstwo wybranej konstrukcji, lub odwrotnie - ale i zależne od powierzchni budynku, czasem przeznaczenia.   Chyba za mało wymagań podaleś?   
    • Oczywiście zgadzam sie z tym, że młody człowiek wybiera głównie aktualne trendy.  I wg nich załadowane są propozycjami magazyny meblowe i witryny meblowe. Co za szczęście!  Dzięki temu jest jeszcze masa pięknych mebli w znośnych cenach. Wiadomo - popyt wyznacza cenę  Co by to było, jak by się rzucili na starocie.  Nie mówiąc o traumie producentów mebli z osb i wiórów. No bo na te nowoczesne z drewna litego  i tak wielu młodych nie stać. Często są droższe od antyków. Tak więc jest dobrze  bardzo dobrze...   Z pięknem jest podobnie wszędzie - ma swoich koneserów (przy czym nowoczesne sprzęty też bywają piękne). Widać to świetnie np w muzie tzw rozrywkowej, (czyli jak łaskawy Pan Minister Kultury określa w sztuce niższej - w odróżnieniu od wyższej...) Jak nazwa wskazuje - koneser - nie są większością, ba, są jednostkowi, a przecież rzadko jednak bogaci. Dzięki magnetyzmowi trendów mają jednak szanse na to, że coś im skapnie z tego piękna... Wszak nie tworzą wielkiej masy popytowej na rynku mebli, a przez to nie podbijają cen przynajmniej w tej mniej komercyjnej masie rzeczy piękno-wartościowych, ktore nie są twardą lokatą majątku, ale i tak mają wartość artystyczną...   Optymistyczne jest tez to, że jednak świadomość ogólna wzrosła - i zamiast na śmietnik, własciciele staroci starają się jednak na nich zarobić- choćby za poł darmo. Przynajmniej mają szansę na przetrwanie...znaczy przedmioty...    
    • Tak jak napisałem wcześniej że wszystko zależy od sprzyjajacych okoliczności przyrody. Sprzyjających rozerwaniu. Z tym że ja nieco inaczej widzę te okoliczności.  To jest tak jak z moją rynną cynkową na domu, która przez 20 lat nie pękała, aż przyszedł taki rok że występowały częste przejścia przez zero i lekkie roztopy, co spowodowało wypełnienie się rynny naciekami lodowymi i w końcu w kilku miejscach rynnę rozerwało. Tak też jest z tymi modułami zalewanymi, że mogą stać sobie spokojnie latami i nie popękają, aż przyjdzie taka zima i pojawią się pęknięcia.   A to czy między betonem a modułami wystąpią po stężeniu betonu szczeliny, jest chyba jedną wielką loterią i myślę że nigdy do końca nie da się nad tym zapanować, nawet dodając ten firmowy preparat przeciwskurczowy. Tak więc ci którym jeszcze nie popękało niech się cieszą, a tam gdzie popękało bo woda nie zdążyła wyciec, zamaskować ładnie i po krzyku. A ci którzy nie chcą narażać się na ryzyko spękań, niech zastosują metodę klejową bez zalewania betonem.            
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...