Skocz do zawartości

Czy izolacja termiczna rur prowadzących do grzejników jest wystarczająca?


Recommended Posts

Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

 

Czy wystarczająca jest izolacja termiczna poprzez nasunięcie cienkiej standardowej osłony (szara miękka) na rurę plastikową ( z wkładką aluminiową) w przypadku mocowania par (zasilanie/powrót) bezpośrednio na stropie betonowym usytuowanym nad garażem?

 

Na te rury (pary z odgałęziami do grzejników) idzie styropian plus posadzka, aleobawiam się strat ciepla w dół do betonu stropowego nad garażem bo grubość miękkiej osłony rury to zaledwie kilka mm.

 

Obawa wynika stąd, że w użytkowanym domku gdzie przebiwgają takie rury w takiej osłonie mam w miejscach progów, gdzie jest przebieg tuż pod płytkami posadzkowymi gołą stopą wyczuwa się ciepło. Odnośnie treści pytania to nie zastosowano osłon twardych tzw peszel i boję się, że miękkie piankowe osłony zostaną jeszcze spłaszczone ciężarem styropianu obciążonego posadzką od góry. Jest to budowa deweloperska, gdzie wykonawca odmówił podłożenia na beton pod rury pasków styroduru chociaż oferuję dopłatę.

P10122-143230.jpg

Link do komentarza

Ta izolacja na rurach będzie słaba. Jak grubą izolację przewidziano tu w podłodze, pod wylewką? Skoro na dole ma być garaż to najprościej byłoby ułożyć warstwę styropianu, a dopiero na niej rurki.

Potem, zależnie od grubości styropianu i wylewki, ewentualnie kolejna warstwa z wyciętymi kanałami na rury.

Tak w ogóle to nie mam zaufania do połączeń rur robionych w podłodze. Koniecznie niech zrobią próbę ciśnieniową.

 

PS. Tym mocnym zagięciem rury nie ma co się przejmować. Rura i tak będzie w tym miejscu przecięta, żeby podłączyć zasilanie i powrót grzejnika.

Link do komentarza
Dnia 25.01.2021 o 10:25, Pomocnik napisał:

Czy wystarczająca jest izolacja termiczna poprzez nasunięcie cienkiej standardowej osłony (szara miękka) na rurę plastikową ( z wkładką aluminiową) w przypadku mocowania par (zasilanie/powrót) bezpośrednio na stropie betonowym usytuowanym nad garażem?

Garaż to pomieszczenie raczej zimne. A rurki do grzejników mają wysoką temperaturę. Różnica duża więc temperatur wskazuje na potrzebę dodatkowo lepszego ocieplenia pod i wokół rurek oprócz standardowej pianki, która wystarczy w zwykłym pomieszczeniu czy ocieplonym murze.

Lepszego, niż zwykłe ocieplenie podłogi pomieszczenia nad zimnym garażem.

Link do komentarza

Witam. Otulina jest użyta dobra po co szukać i kombinować, przecież w garażu nie będzie temperatury jaka jest na zewnątrz. ja bym dał sobie spokój, ważne że deweloper dał otulinę i widać, że jest zrobione nawet solidnie. Jak bardzo się upierasz to niech ułożą rurki w tej izolacji na jednej warstwie styropianu. 

Pozdrawiam 

Edytowano przez ewamariusz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...