Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Ocieplanie ścian zewnętrznych - krok po kroku


Recommended Posts

Dla tych, którzy chcą poznać technologię montażu systemu ocieplania, przygotowaliśmy praktyczny, a przy tym niedługi przewodnik. Oto jak, krok po kroku, wyglądać powinien proces ocieplania elewacji.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/16845-ocieplanie-scian-zewnetrznych-krok-po-kroku

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek
Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Czytelniczka
"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Gość Czytelniczka napisał:

"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?

Są różne sposoby.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach.

To się producenci systemów tak pomylili... Biedacy tylko obwiedniowo z kilkoma plackami nakazują kleić... 

A tyle wilgoci wszędzie... 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, usiek napisał:

A dobry ten Pan ma styropian? :)

Tak podpytuję powoli już pod siebie....

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

  • Dziękuję 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.

Klej jest obwodowo układany i dodatkowo płyta trzyma jeszcze w środku na plackach, na wyższych partiach dodatkowo producenci zalecają kołkowanie. Gdzie Kolega dalej widzi problem?

1 minutę temu, usiek napisał:

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Ten szary ma lepsze lambda - kolejny krok na drodze do oszczędności ciepła.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość panter
      No dobrze a pozniej sie tynkuje do sufitu albo nawet z odcieciem tynkarskim a po ugieciu sie stropu tynk i tak peka wiec gdzie tu jaks logika? Aktualnie borykam sie z takim problemem i zstanawiam się jak go rozwiązac
    • Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/884-jak-polaczyc-murowana-scianke-dzialowa-ze-stropem
    • Czy mogę prosić o polecenie nazwy środka chemicznego do usuwania pleśni / grzybów?
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu przepisów ppoż. Planuję budowę domu jednorodzinnego na wąskiej działce, w granicy wybudowany jest sąsiad (budynek mieszkalny, 3 kondygnacje nadziemne) – ściana w granicy jest pełna, bez okien, ale nie jest ścianą ogniową. Wiem, że nie mogę od strony sąsiada postawić ściany z oknami, bo musiałabym odsunąć się o 8m, a na to nie pozwala już szerokość mojej działki.   Wariant 1: Przyklejam się do sąsiada garażem – ta część domu byłaby niska, o wiele niższa niż dom sąsiada – tylko jedna kondygnacja + dach dwuspadowy. Jak miałaby wyglądać w takim przypadku ściana ogniowa? Czy wystarczy wyprowadzić ją 30cm ponad dach (+oczywiście materiały niepalne)? Czy dach też musiałby spełniać jakieś dodatkowe wymagania oprócz pokrycia nierozprzestrzeniającego ognia?   Wariant 2: Nie przyklejam się do ściany sąsiada. Buduję dom w odległości ok. 3-4m. Dom byłby również budynkiem niższym niż dom sąsiada – 2 kondygnacje nadziemne. Spadek dachu byłby w stronę sąsiada. Jak w tym przypadku musi wyglądać ściana ogniowa? Czy obowiązkowe jest wyprowadzenie tych 30cm ponad dach i 30 cm do przodu od lica muru ściany sąsiedniej? Jeśli cały mój dom byłby wysunięty o 30-50 cm do przodu względem domu sąsiada, to czy załatwi to sprawę wysunięcia ściany ogniowej o tych 30cm od lica muru? Jeśli spadek dachu miałby być w tę stronę, to czy wystarczy by ściana spełniała materiałowo warunki ściany ogniowej  (bez wyciągania jej ponad dach) i dodatkowo ta połać dachu spełniałaby jakieś warunki ppoż? Czy można w takiej sytuacji zrobić okap i jakoś go zabezpieczyć?
    • Nie od spodu jest równiutko. Tak jak powiedziałem, niecka była widoczna już następnego dnia przy podlewaniu a przecież pod spodem był szalunek. Nie, ale pokorą przyznaję że mało widziałem dlatego pytam:)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...