Skocz do zawartości

Ocieplanie ścian zewnętrznych - krok po kroku


Recommended Posts

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.
Link do komentarza
Gość Czytelniczka
"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?
Link do komentarza
7 godzin temu, Gość Czytelniczka napisał:

"Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych" - Przecież, na wskazanym zdjęciu, klej rozprowadzony jest również po obwodzie płyty, więc o co chodzi?

Są różne sposoby.

Link do komentarza
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach.

To się producenci systemów tak pomylili... Biedacy tylko obwiedniowo z kilkoma plackami nakazują kleić... 

A tyle wilgoci wszędzie... 

Link do komentarza
23 godziny temu, usiek napisał:

A dobry ten Pan ma styropian? :)

Tak podpytuję powoli już pod siebie....

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

Link do komentarza
2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Przeczytaj z paczki :) Dobrany do metody - ELEWACYJNY. czyli FASADA. Różnica w lambdzie między ich styropianami wynosi np 0,036 do 0,033 tak z pamięci strzelam. I teraz odwieczne pytanie - skórka za wyprawkę czy logiczny wybór. Ja uważam, że zaoszczędzimy minimum na ucieczce ciepła, tam kolejne Waty i po roku w rachunku za ogrzewanie coś jednak zauważymy na plus :) Na docieplenie i tak dostaniemy dotację lub upust w hurtowni przy dużym zamówieniu, więc brac z górnej półki. Przecież to będzie na lata.

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Link do komentarza
Dnia 20.01.2021 o 11:58, Gość Tomek napisał:

Nakładanie kleju na płyty (placków zaprawy) (Fot. 2) uznaję jako istotny błąd w technice mocowania płyt izolacyjnych. Nakładanie kleju w taki sposób powoduje zamknięte przestrzenie w których przy wykraplaniu się pary wodnej na styku ocieplenia i muru prowadzi do przecieków na ścianach. Jest to widoczne gdy budynek zostanie oklejony bez otynkowania. O ile na etapie wygrzewania budynku ilość wilgoci technologicznej powodować mogłaby jednostkowe zdarzenie takich zawilgoceń, o tyle taki montaż i układanie kleju prowadzi do stałego problemu. W przypadku nakładania kleju jedynie plackami - czyli bez obwodu na płycie, para wodna spływa po powierzchni ścian.

Klej jest obwodowo układany i dodatkowo płyta trzyma jeszcze w środku na plackach, na wyższych partiach dodatkowo producenci zalecają kołkowanie. Gdzie Kolega dalej widzi problem?

1 minutę temu, usiek napisał:

W sumie nie doprecyzowałem o co mi chodzi..... chodziło mi o kolor styropianu i odwieczne pytanie: biały czy szary? :)

Ten szary ma lepsze lambda - kolejny krok na drodze do oszczędności ciepła.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość TakMyślę
Takiowaki ma rację. Przy szybkiej budowie, gdy budynek nie ma możliwości "wysezonowania się" (odprowadzenie setek litrów wody technologicznej) brak jest odprowadzenia wilgoci poprzez warstwę izolacji (jeżeli jest prawidłowo szczelnie wykonana). Układanie tylko pionowych pasów zaprawy klejowej na płytach izolacji umożliwiłoby odprowadzenie wilgoci. Warunkiem jest niezaklejanie otworów w listwie startowej i pozostawienie szczeliny pod okapem dachu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...