Skocz do zawartości

Wilgoc w pokojach proszę o pomoc.


hanys93

Recommended Posts

Dzień dobry. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże rozwiązać mój problem wilgocią w 2 pokojach. Mianowicie mieszkamy na piętrze w domu w którym nad sobą mamy strych z pokryciem dachowym z eternitu na dodatek dom nie jest ocieplony bo po prostu nie stać nas na to by te rzeczy zrobić. Szukam rozwiązania które pozwoli mi zlikwidować wilgoc ponieważ mam ją w 2 pokojach. Dodaje zdj. Proszę o pomoc pozdrawiam. 

IMG_20210109_192446.jpg

IMG_20210109_192521.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Najtańszym sposobem jest ocieplenie ścian/narożników od środka. Po tym zabiegu temperatura powierzchni ściany będzie już o wiele wyższa i nie będzie się wykraplania wilgoć. Nie będzie zatem warunków do rozwoju grzyba".

Chyba coś trzyma jeszcze po wekendzie?:D

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Najtańszym sposobem jest ocieplenie ścian/narożników od środka. Po tym zabiegu temperatura powierzchni ściany będzie już o wiele wyższa i nie będzie się wykraplania wilgoć. Nie będzie zatem warunków do rozwoju grzyba".

Wydaje mi się że to by tylko pogorszylo wszystko.. Pytałem znajomych i ich zdaniem to nie rozwiąże problemu. Może ktoś miał taki sam problem i pomoże mi. Dodam że wcześniej tu gdzie Teraz mieszkamy nikt nie mieszkał przez 20 lat tylko było gole ściany otynkowane od środka i problemu nie było. Od tej strony gdzie są te pokoje z wilgocią jest cały czas cień. Natomiast z drugiej strony budynku gdzie jest słońce nie ma wilgoci a mam tu pokój kuchnie i łazienkę. 

Link do komentarza

Ocieplenie od wewnątrz jest możliwym rozwiązaniem (choć nie optymalnym), ale wymaga zapewnienia jego ograniczonej paroprzepuszczalności - folia, styropian (vide domy szkieletowe) i ułożenia na ścianach i suficie, co zlikwiduje mostek na wieńcu. Beziwestycyjnie wilgoć zlikwiduje intensywne grzanie (najlepiej z wymuszoną cyrkulacją powietrza) i wentylacja.   

Link do komentarza
32 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Ocieplenie od wewnątrz jest możliwym rozwiązaniem (choć nie optymalnym), ale wymaga zapewnienia jego ograniczonej paroprzepuszczalności - folia, styropian (vide domy szkieletowe) i ułożenia na ścianach i suficie, co zlikwiduje mostek na wieńcu. Beziwestycyjnie wilgoć zlikwiduje intensywne grzanie (najlepiej z wymuszoną cyrkulacją powietrza) i wentylacja.   

Czyli dokładniej czym mam ocieplić te ściany od środka według Pana. Tylko proszę to wytłumaczyć tak bym zrozumiał 😁

Link do komentarza
55 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Ocieplenie od wewnątrz jest możliwym rozwiązaniem (choć nie optymalnym),

Nie rób mu złudnych nadziei...

 

Kasę, którą miałbyś przeznaczyć na ocieplenie od środka, lepiej wydaj na choćby 10 cm styropianu na ocieplenie przynajmniej tych ścian zacienionych - w kosztach wyjdzie podobnie... jak nie masz dwóch lewych rąk, przy niewielkiej pomocy i przestrzeganiu sposobu klejenia - sam to zrobisz... nie teraz, bo za zimno... Teraz to grzać i wietrzyć - też potrzebna kasa...

2 godziny temu, hanys93 napisał:

nikt nie mieszkał przez 20 lat tylko było gole ściany otynkowane od środka i problemu nie było

Nie było problemu, bo nikt nie mieszkał - nikt nie gotował (para wodna), nie prał (para wodna), nie oddychał (para wodna)...

 

Jakie są okna?

 

 

7 godzin temu, hanys93 napisał:

o co chodzi z tymi spoinami dokładniej? 

Na zdjęciach widać poszczególne bloczki i ciemniejsze miejsca spoin. Bloczki mają jakąśtam (jak demo napisał  - dużo słabszą, niż współczesne bloczki) izolacyjność i są spajane zaprawą cementową, której izolacyjność jest praktycznie żadna i tędy, przez te ciemniejsze ślady, niemal swobodnie ucieka ciepło, te miejsca są zimne i na nich kondensuje para wodna, a na mokrym rozwija się grzybnia pleśni.

Koniecznie musisz też choć trochę docieplić strop nad mieszkaniem... jak nie masz kasy na styropian, to chociażby - jak nasi dziadkowie - plewami, słomą, sianem... może będzie taniej... choć mniej bezpiecznie... będą mniejsze straty ciepła...

 

Jakie są okna?

Pomieszczenia pod Wami też nie są ogrzewane? Jak grzejesz dom?

Link do komentarza
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Nie rób mu złudnych nadziei...

 

Kasę, którą miałbyś przeznaczyć na ocieplenie od środka, lepiej wydaj na choćby 10 cm styropianu na ocieplenie przynajmniej tych ścian zacienionych - w kosztach wyjdzie podobnie... jak nie masz dwóch lewych rąk, przy niewielkiej pomocy i przestrzeganiu sposobu klejenia - sam to zrobisz... nie teraz, bo za zimno... Teraz to grzać i wietrzyć - też potrzebna kasa...

Nie było problemu, bo nikt nie mieszkał - nikt nie gotował (para wodna), nie prał (para wodna), nie oddychał (para wodna)...

 

Jakie są okna?

 

 

Na zdjęciach widać poszczególne bloczki i ciemniejsze miejsca spoin. Bloczki mają jakąśtam (jak demo napisał  - dużo słabszą, niż współczesne bloczki) izolacyjność i są spajane zaprawą cementową, której izolacyjność jest praktycznie żadna i tędy, przez te ciemniejsze ślady, niemal swobodnie ucieka ciepło, te miejsca są zimne i na nich kondensuje para wodna, a na mokrym rozwija się grzybnia pleśni.

Koniecznie musisz też choć trochę docieplić strop nad mieszkaniem... jak nie masz kasy na styropian, to chociażby - jak nasi dziadkowie - plewami, słomą, sianem... może będzie taniej... choć mniej bezpiecznie... będą mniejsze straty ciepła...

 

Jakie są okna?

Pomieszczenia pod Wami też nie są ogrzewane? Jak grzejesz dom?

Strop jest izolowany styropianem tylko tyle że sam dach nie jest ocieplony. Okna plastikowe. Dom grzeje piecem miałowym. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Nie rób mu złudnych nadziei...

 

Kasę, którą miałbyś przeznaczyć na ocieplenie od środka, lepiej wydaj na choćby 10 cm styropianu na ocieplenie przynajmniej tych ścian zacienionych - w kosztach wyjdzie podobnie... jak nie masz dwóch lewych rąk, przy niewielkiej pomocy i przestrzeganiu sposobu klejenia - sam to zrobisz... nie teraz, bo za zimno... Teraz to grzać i wietrzyć - też potrzebna kasa...

Nie było problemu, bo nikt nie mieszkał - nikt nie gotował (para wodna), nie prał (para wodna), nie oddychał (para wodna)...

 

Jakie są okna?

 

 

Na zdjęciach widać poszczególne bloczki i ciemniejsze miejsca spoin. Bloczki mają jakąśtam (jak demo napisał  - dużo słabszą, niż współczesne bloczki) izolacyjność i są spajane zaprawą cementową, której izolacyjność jest praktycznie żadna i tędy, przez te ciemniejsze ślady, niemal swobodnie ucieka ciepło, te miejsca są zimne i na nich kondensuje para wodna, a na mokrym rozwija się grzybnia pleśni.

Koniecznie musisz też choć trochę docieplić strop nad mieszkaniem... jak nie masz kasy na styropian, to chociażby - jak nasi dziadkowie - plewami, słomą, sianem... może będzie taniej... choć mniej bezpiecznie... będą mniejsze straty ciepła...

 

Jakie są okna?

Pomieszczenia pod Wami też nie są ogrzewane? Jak grzejesz dom?

Tak zgadzam się w 100%z tą para wodna 

Link do komentarza

Ok! To strop masz OK! Najwięcej bidy robią te szczelne, plastikowe okna - są za szczelne...

Wentylacja powinna wymuszać ruch powietrza z grubsza w ten sposób: przez rozszczelnione okna napływa świeże powietrze, ogrzewa się nad grzejnikiem, krąży po pokoju, leci przez otwarte drzwi przez przedpokój i przez kratkę wentylacyjną (przez rozszczelnione albo nawiercone, lub podcięte drzwi kuchni i łazienki) w kuchni i łazience wylatuje przez kratki wentylacyjne na zewnątrz. Tak z grubsza działa wentylacja grawitacyjna... i musisz pilnować, żeby ten ruch był w miarę ciągły... samym, nawet dość częstym wietrzeniem nie uzyskasz odpowiedniego efektu...

W mokrym kącie nie powinny stać jakieś masywniejsze meble, które zahamują cyrkulację powietrza w pomieszczeniu...

I grzać... teraz dodatkowo wietrzyć...

 

 

 

1 minutę temu, podczytywacz napisał:

w kuchni i łazience wylatuje przez kratki wentylacyjne na zewnątrz.

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 minuty temu, podczytywacz napisał:

Ok! To strop masz OK! Najwięcej bidy robią te szczelne, plastikowe okna - są za szczelne...

Wentylacja powinna wymuszać ruch powietrza z grubsza w ten sposób: przez rozszczelnione okna napływa świeże powietrze, ogrzewa się nad grzejnikiem, krąży po pokoju, leci przez otwarte drzwi przez przedpokój i przez kratkę wentylacyjną (przez rozszczelnione albo nawiercone, lub podcięte drzwi kuchni i łazienki) w kuchni i łazience wylatuje przez kratki wentylacyjne na zewnątrz. Tak z grubsza działa wentylacja grawitacyjna... i musisz pilnować, żeby ten ruch był w miarę ciągły... samym, nawet dość częstym wietrzeniem nie uzyskasz odpowiedniego efektu...

W mokrym kącie nie powinny stać jakieś masywniejsze meble, które zahamują cyrkulację powietrza w pomieszczeniu...

I grzać... teraz dodatkowo wietrzyć...

 

 

 

 

To z tą wentylacja jak dokładnie robić otwierać okno na mikro uchylenie i mieć otwarte drzwi w tych pokojach by te powietrze się ruszało? W tych miejscach nie mam mebli właśnie przez to że się to tak dzieje. Dodatkowo też porobiłem w drzwiach w tych pokojach takie kółka by była wentylacja. Tylko że ja tych drzwi nie otwieram ze względu na dzieci bo wszędzie miałbym bałagan pewnie to też źle... 

Link do komentarza
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

Styropian...

 

Najwyraźniej próbujesz dogrzać mieszkanie i zamykasz szczelnie okna, a powinny być właśnie mikrorozszczelnione...

Ok sory bo z początku nie zrozumiałem 😁Czyli póki co będę zostawiał mikrorozczelnione okna a na wiosnę muszę kombinować z tym styropianem... A grubości jaka najlepsza była by do takiego problemu? 

Link do komentarza

Tam ewidentnie przemarzają narożniki i widac punkt rosy gołym okiem (to takie warunki, w których wilgoć się wykrapla niczym rosa na szybie). Teraz trzeba ocieplić na zewnątrz lub na przetrzymanie od środka, żeby temperatura na powierzchni ściany się podniosła o kilka stopni. Wyparcie wilgoci z wnętrz w tym okresie jest bardzo trudne ponieważ trzeba by bardzo mocno grzać i zapewnić sprawną wentylację. Sprawdź wilgotność przy ścianie zwykłym higrometrem i temperaturę.

Link do komentarza
Dnia 11.01.2021 o 15:39, hanys93 napisał:

To z tą wentylacja jak dokładnie robić otwierać okno na mikro uchylenie i mieć otwarte drzwi w tych pokojach by te powietrze się ruszało? W tych miejscach nie mam mebli właśnie przez to że się to tak dzieje. Dodatkowo też porobiłem w drzwiach w tych pokojach takie kółka by była wentylacja. Tylko że ja tych drzwi nie otwieram ze względu na dzieci bo wszędzie miałbym bałagan pewnie to też źle... 

Czy nie używając tych pomieszczeń - mimo to grzejesz w nich i masz dokładnie taką samą temperaturę wewnątrz, jak w tych pozostałych używanych? - czy też jest tam chłodniej?

 

Dnia 11.01.2021 o 15:47, hanys93 napisał:

A grubości jaka najlepsza była by do takiego problemu?

20 cm minimum. I nie żałuj styropianu, bo to w wydatku i tak nie jest znacząca różnica w stosunku do całości.

4 minuty temu, joks napisał:

12cm w zupełności wystarczy , i nie musi by być grafitowy .

20 min. :) i nie musi być grafit. 

I JW. styropian nie jest w w cenie znaczącą pozycją na tyle, by na nim oszczędzać.

10 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Tam ewidentnie przemarzają narożniki

Zawsze najłatwiej przemarzają narożniki, szczegolnie północne

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 minutę temu, zenek napisał:

ale jakiego? Mur to ułamek izolacji przy obecnych normach, stale podnoszonych.

I eszcze raz - różnica w koszcie znikoma.

Już kiedyś pisałem , zrobiłem tysiące metrów dociepleń , a te normy na grubość styropianu to dyktują producenci , do 15 cm styro na chałupę jest sens dla ściany jednowarstwowej , powyżej to przerost formy nad treścią , ale można też dla pewności i pół metra styro doebać żeby być pewnym .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 godzin temu, zenek napisał:

Czy nie używając tych pomieszczeń - mimo to grzejesz w nich i masz dokładnie taką samą temperaturę wewnątrz, jak w tych pozostałych używanych? - czy też jest tam chłodniej?

 

20 cm minimum. I nie żałuj styropianu, bo to w wydatku i tak nie jest znacząca różnica w stosunku do całości.

20 min. :) i nie musi być grafit. 

I JW. styropian nie jest w w cenie znaczącą pozycją na tyle, by na nim oszczędzać.

Zawsze najłatwiej przemarzają narożniki, szczegolnie północne

W tych pokojach jest nieco chłodniej niż w pozostałych. Też tak myślę że 20 cm spokojnie można dać 😁

Link do komentarza
1 godzinę temu, hanys93 napisał:

W tych pokojach jest nieco chłodniej niż w pozostałych.

1. Konkretnie - ile?

2. Teraz zmierz albo w ogóle , jak będą mrozy - przyłóż (albo powieś) do ściany zewnetrznej jakikolwiek termometr o skali od 0 - 30 st, taki pogodowy, tylko dokładnie dotknij nim ściany albo połóż na płask i kawałkiem deski zaprzyj, poczekaj z 15 minut - i będziesz miał temp. ściany. (nie muru całego, tylko lica od wewnatrz).

Wtedy zobaczysz, jak to jest naprawdę z tymi temperaturami. Możesz też zbadać w środku ściany i w narożniku - pewnie bedą różne temperatury. I trzeci wynik - np. na środku pokoju. Możesz też zbadać tak temperaturę przy samej szybie okna.

To dość pouczające doświadczenie, a c tym bardzej, że odnosi się do twojego konkretnego pokoju.

Różne pomiary trzeba robić w tym samym czasie (powiedzmy w ciągu godziny) - a przy oknie zwrócić uwagę na słońce, które może mieć znaczny wpływ.

 (przy słabo ocieplonej ścianie zresztą też). 

 

Oczywiście jeszcze fajniej robic to kamerką termowizyjną lub jakimś innym termometrem - zwróć jednak uwagę na dokładność - tu powinna byc przynajmniej do 1 stopnia C. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...