Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Historia edycji

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma, pomieszczenia nie narażone na dużą wilgotność.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, chociaż nie wiem czy by mi nie spuchły potem, albo wełna i karton-gips? Polecali mi też XPS.

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma, pomieszczenia nie narażone na dużą wilgotność.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, albo wełna i karton-gips?

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, albo wełna i karton-gips?

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, albo wata i karton-gips?

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Piwnicy pod nie ma.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, albo wata i karton-gips?

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

qentinios

qentinios

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, albo wata i karton-gips?

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zeniu - liczy się tak aby był spełniony warunek, stanu granicznego nośności lub użytkowania, w takich obliczeniach zapas to tylko strata materiału i/lub lenistwo konstruktora, tego zwykłego lub tego ze specjalnym dyplomem   kooo rcze - nawet mi do głowy by nie przyszło, żeby rozmawiać o konstrukcji na przykładzie lepiku, , chapeau bas   abstrahując od jednostek, które przytoczyłeś (te 200 kg jakiejś siły), to zapas/margines bezpieczeństwa prokurują współczynniki obliczeniowe do wartości charakterystycznych, które są większe od jedności, czasami nawet o 50%, czyli masz wartość charakterystyczną, którą mnożysz przez odpowiedni współczynnik (możesz go nazwać bezpieczeństwa) i otrzymujesz wartość obliczeniową, którą przyjmujesz do dalszych obliczeń, na czuja nie robi się zapasu, tak było drzewniej, jak jeszcze nikt (oprócz mnichów i koronowanych głów) nie umiał pisać i czytać, choć pewnie i wtedy już łebski architekt wiedział i coś liczył   sorry, że, jak zwykły, bez specjalnego dyplomu tłumaczę, ale chodzi przecież o to, by kwestię marginesu wyjaśnić chodzi ci o wykonawcze/projektowe?
    • Aaaaa....    to skąd to wziąłeś? wymyśliłeś? :    Normalna konstrukcja liczona jest nie na styk z granicą bezpieczeństwa, tylko grubo powyżej. Np pręt w kratownicy jeżeli ma wytrzymać 200kg jakiejś siły, to dają taki, który wytrzyma 300, a nie taki, który w czasie doświadczenia rozywa się przy 220 - bo 10% to za mało - jako margines bezpieczeństwa. Tak jak gdybyś nosił  wiadro z gorącym lepikiem - to wybierzesz je bardziej starannie (z większym marginesem bezpieczeństwa) niż gdy będziesz nosił wodę. Bo jak ci ucho się urwie, to cię gorąca smoła poparzy, a woda tylko zmoczy.  Dlatego niosąc wodę zaryzykujesz słabszy material itd. Sorry, że tak jak dziecku tłumaczę - ale chodzi przecież o to, by kwestię marginesu wyjaśnić  Nie pieprz - bo tu żartów nie ma. Akurat @krzysieczox3 dobrze zrozumiał, i o to chodzi. Forma slownikowa jest wziąć konstruktora. OK. Prawdziwy dyplom konstruktora jest wydany przez Politechnikę.  A dokładnie - to jeszcze do @krzysieczox3  - konstruktora z dyplomem, doświadczeniem i uprawnieniami, członka Izby Budowlanej.  Czym się różni od "projektanta". Otóż tym, że "projektantem" bywa konstruktor, architekt, technik różnych specjalności - być może i  wodkaniarz i elektryk - tego nie wiem. I funkcja "projektant" nic nie mówi o kwalifikacjach oprócz tych, że może zaprojektować coś tam. W tym przypadku MUSI być  konstruktor - a nie niewiadomy "projektant" !  
    • Dzień dobry, zawsze warto spróbować postarać się o pozwolenie. Tak, jak już zostało powiedziane wspieramy naszych klientów rysunkami technicznymi naszych okien. Są one bardzo przydatne dla architektów, opracowujących projekt. Dostępne są różne rozmiary standardowe okien dachowych, które będą pasowały do dachów o różnych rozstawach krokwi. W przypadku chęci zrobienia większej rewolucji na poddaszu i zamontowania na prawdę dużych okien, np. szerszych niż rozstaw krokwi, należy skonsultować z architektem możliwość wykonania wymianów. Jednak nawet bez takiej ingerencji w konstrukcję dachu można zastosować okna węższe o większej wysokości, jak na przykład model FYP-V lub zamontować większą ilość okien w zespoleniu. FAKRO oferuje również dodatki do okien dachowych takie, jak rolety zacieniające wnętrze, czy markizy zewnętrzne chroniące przed wnętrza przed nadmiernym nagrzewaniem latem.   okna dachowe: https://www.fakro.pl/okna-dachowe/typy/   akcesoria: https://www.fakro.pl/okna-dachowe/akcesoria-do-okien-dachowych/   Pozdrawiam i życzę bezproblemowej realizacji planów
    • zeniu, namawiasz do przestępstwa, choć trudno tu przypiąć kwalifikację, niemniej wziąść od kraść czy wziąć od brać, chyba jest subtelna różnica, czyż nie?   a ten prawdziwy dyplom to jak miałby wyglądać? jak się różni od jakiegoś projektanta - oświeć nas, proszę, zaintrygowało mnie to   a wg mnie masz rację w jakiś 35%, ale to też dużo jak na niekonstruktora, i to bez specjalnego niedyplomu, szacun tylko jak doszedłeś do przekonania, że te ścianki niosą główną masę stropu   zeniu - ja się ucieszę  jak będziesz miał rację, serio                      
    • B. dobrze. Będziesz wiedział w końcu miarodajnie. Jeśli możesz, to napisz, ja to się zakończyło.  W każdym razie mnie to interesuje.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...