Skocz do zawartości

Mokra wełna od strony membramy


Recommended Posts

Witam,w sierpniu  zrobilismy dach dwusapdowy 45*  blachodachówka,w pazdzierniku przyszly tynki i wylewka od razu po tym zaczolem ocieplac dach,wełna 0,32 knauf 14cm  ktokiew 14cm na to 5cm welny poprzek,przez pewien okres byla polozona tylko wela bez paroizolacji,w listopadzie zaczelismy robic plyty gipsowe i folie pod plytami i zaczolem grzac w domku do tego przyszla ekipa ocieplac z zewnatrz.2 tyg temu zauwazylem ze na stryszku gdzie jest tylko welna 14cm wełana jest mokra od strony membramy i po membramie skrapla sie woda widac to bylo zanim zalozyli podbitke.Dodam ze stryszek jest ogrzewany i nie bylo w nim wentylacji,pare dni temu zrobilem wentylacje zakladajac na dachu komin wentylacyjny z rura na stryszek i przeciolem membrame w szycie pod gesiorem nie wiem czy to cos pomoze,czytalem ze cala wilgoc z wylewek i tynkow poszla do gory bo nie bylo paroizolacji postanowilem wypozyczyc pochlaniach wilgoci i na 24 godz wylewalem z nigo okolo 12l wody tak przez 2 tygodnie.co radzicie co mam robic dalej czy czekac na cieplejsze dni i welna sama wyschnie czy problem sie nasili?

Link do komentarza

napisze bo cięzko mi bedzie wyrysowac to teraz.  od strony poddasza  płyta karton gips,folia paroizolacyjna,stelarz,wełna knauf 0,32 5cm w poziomie,wełna miedzykrokwiami knauf 0,32 15cm,membrama,kontrłata,łata,blachodachówka,na suficie miedzy stryszkiem a poddaszem wełna 14cm,na stryszku wełna tylko miedzy krokwiami 14cm,stryszek nieuzytkowy ale cieply bo na stryszku ida rury z popmy ciepla powietrze powietrze i onne oddaja duzo ciepla choc sa ocieplone.pare dni temu zamontowałem kominek wentylacujny na samym stryszku.

 

Link do komentarza

FWK (membrana) między dachówką a wełną jest wysoko czy nisko paroprzepuszczalna?

Czy przy niskoparoprzepusczalnej jest szczelina.

Czy membrana pod blachodachówką jest szczelna i nigdzie nie jest podziurawiona lub/i czy nie zawiewa gdzieś ?

Pytania na pozór banalne i sam byś je sobie mógł zadać, ale mogą nas naprowadzić na przyczynę mokrej (zawilgoconej).

Link do komentarza

wlanie nie wiem jaka to membrama czy nisko czy wysoko paroprzepuszczalna,szczelina jest tylko na srodku welny  bo welna troche opadla,wełna ma 14cm i krokiew tez 14cm,raczej membrama jest szczelna bez dziur,a jest mozliwe ze poprostu cala wilgos technologiczna poszła do gory bo troche tej wody w budynku bylo,osuszacz powietrza przez 2 tyg pracowal i co 24godz  odlewalem okolo 12l wody

 

AQUA-TEX 170 STRONG    taka membrama jest zalozona

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...